«Η πολιτική που εφαρμόζουμε για συμβάσεις παραχώρησης στα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, μόνο αναπτυξιακά θα λειτουργήσει για την ελληνική οικονομία και για την ελληνική περιφέρεια. Η μετάβαση από κάποιους κρατικούς οργανισμούς σε λιμάνια, τα οποία λειτουργούν σαν σύγχρονες επιχειρήσεις, παράγει οφέλη σε σχέση με αυτά που εισπράττει το κράτος, σε ανάπτυξη και σε θέσεις εργασίας».
Μητσοτάκης: Σημαντικά τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την επένδυση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία του Οργανισμού, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε την πορεία του λιμανιού του Πειραιά το οποίο σήμερα, 15 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στην Ευρώπη και στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Αναφερόμενος ειδικότερα στην αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας από τον όμιλο Grimaldi, έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στην Ευρώπη, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι η επένδυση αυτή λειτουργεί ως ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας, εξασφαλίζει υψηλό αντάλλαγμα για το Δημόσιο και αποτελεί «άλμα στην προσπάθεια η Ηγουμενίτσα να γίνει ακόμη περισσότερο ένα λιμάνι διεθνούς εμβέλειας με περισσότερα εμπορεύματα, περισσότερους επιβάτες και περισσότερες θέσεις εργασίας».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:
«Βρισκόμαστε στον Νέο Λιμάνι Ηγουμενίτσας. Σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Στο σημείο συνάντησης της Εγνατίας με την Ιόνια Οδό.
Στο συνδετικό κρίκο της Αδριατικής, με το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα. Της Δυτικής Ευρώπης με την Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Βρισκόμαστε εδώ διότι μία προσπάθεια η οποία:
- Ξεκίνησε το 2020.
- Και προχώρησε με τη στενή και άψογη συνεργασία του υπουργείου μας με το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ.
- Ολοκληρώνεται σήμερα με την συναλλαγή αγοράς του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας από την κοινοπραξία του Ομίλου Grimaldi.
Είναι, λοιπόν, μία σημαντική μέρα.
Όχι μόνο διότι ολοκληρώνεται η αξιοποίηση ενός ακόμα περιουσιακού στοιχείου του ΤΑΙΠΕΔ – με υψηλό, μάλιστα, οικονομικό αντάλλαγμα – το οποίο είναι καλό νέο για το Δημόσιο.
Όχι μόνο διότι πραγματοποιείται μία ακόμη επένδυση η οποία λειτουργεί ως ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας.
Όχι μόνο διότι ο Όμιλος Grimaldi – ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στην Ευρώπη – επενδύει σε έναν από τους πιο ισχυρούς, δυναμικούς και εξωστρεφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας: τη ναυτιλία.
Αλλά και διότι κάνουμε ένα άλμα στην προσπάθεια η Ηγουμενίτσα να γίνει ακόμη περισσότερο ένα λιμάνι διεθνούς εμβέλειας. Με άλλα λόγια, ένα λιμάνι με περισσότερα εμπορεύματα, περισσότερους επιβάτες και περισσότερες θέσεις εργασίας!
Και όλα αυτά:
- Με οφέλη για το περιβάλλον: Καθώς ο όμιλος Grimaldi έχει δρομολογήσει την αντικατάσταση μεγάλου μέρους του στόλου του με νέα πιο φιλικά στο περιβάλλον πλοία.
- Και με οφέλη για τους Δήμους Φιλιατών και Ηγουμενίτσας: Τόσο με το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου ανταλλάγματος που εξασφαλίζουν. Όσο και με την απόδοση μεγάλου μέρους των εκτάσεων που διαχειριζόταν ο Οργανισμός.
Κυρίες και κύριοι,
Ας πάμε 15 χρόνια πίσω. Τότε που ξεκινούσε η σύμβαση παραχώρησης στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, στο λιμάνι του Πειραιά. Θυμάστε ποιες ήταν τότε οι αντιδράσεις. Καθώς, επίσης, και ποιες ήταν οι αντιδράσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σήμερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στην Ευρώπη! Ενώ σημαντική πρόοδο είχε και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Είμαι βέβαιος ότι η πολιτική που εφαρμόζουμε -τόσο ως κυβέρνηση όσο και ως ΤΑΙΠΕΔ- για συμβάσεις παραχώρησης στα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, μόνο αναπτυξιακά θα λειτουργήσει για την ελληνική οικονομία και για την ελληνική περιφέρεια. Και πιστεύω ότι το ίδιο θα συμβεί και στο Ηράκλειο και φυσικά στην Ηγουμενίτσα, καθώς ο Όμιλος Grimaldi πλειοδότησε και στους δύο αυτούς διαγωνισμούς.
Όλη αυτή η πολιτική μας. Η μετάβαση, δηλαδή, από κάποιους κρατικούς οργανισμούς σε λιμάνια – τα οποία όπως γίνεται και σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, λειτουργούν σαν σύγχρονες επιχειρήσεις -μόνο οφέλη έχει. Οφέλη σε σχέση με αυτά που εισπράττει το κράτος, οφέλη σε ανάπτυξη, οφέλη σε θέσεις εργασίας.
Κυρίες και κύριοι,
Η σημερινή συμφωνία, η ευρύτερη πολιτική μας για τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της χώρας συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των επενδύσεων που ξεκίνησε, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Διότι γνωρίζουμε ότι η ανάπτυξη δεν διατάσσεται! Αλλά έρχεται, κυρίως, μέσα από επενδύσεις.
Γνωρίζουμε, όμως, επίσης, ότι οι επενδύσεις δεν πρόκειται να έρθουν με ευχές και προσευχές!
Θα έρθουν, αν αντιμετωπίσεις τους δημοσιονομικούς κινδύνους. Αν μειώσεις τους φόρους. Αν απλοποιήσεις το αδειοδοτικό περιβάλλον. Αν, επίσης, αξιοποιήσεις αποτελεσματικότερα τη Δημόσια περιουσία. Όπως κάνουμε με τη σημερινή συμφωνία.
Αυτή την οικονομική πολιτική εφαρμόζουμε τέσσερα χρόνια τώρα.
Μία οικονομική πολιτική η οποία αποκατέστησε την εμπιστοσύνη των αγορών. Η οποία εκσυγχρόνισε την αγορά εργασίας. Η οποία διευκόλυνε το επιχειρείν. Και έκανε τελικά τη χώρα ελκυστικότερη στις επενδύσεις.
Δεν είναι, λοιπόν, διόλου τυχαίο:
- Ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, το μερίδιο των επενδύσεων στο Ελληνικό ΑΕΠ αυξάνεται με σημαντικούς ρυθμούς.
- Ότι τόσο το 2021 όσο και το 2022 σημειώσαμε ρεκόρ τριακονταετίας στις Ξένες Άμεσες Επενδύσεις.
- Ότι το προσχέδιο του προϋπολογισμού προβλέπει περαιτέρω αύξηση των επενδύσεων κατά 12,1% το 2024!
Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης τα τελευταία τέσσερα χρόνια οικονομικής πολιτικής! Της οικονομικής πολιτικής που είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε!
Το ίδιο ισχύει και για την σημερινή συμφωνία. Η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Ηγουμενίτσας και της Θεσπρωτίας. Της περιφέρειας της Ηπείρου. Και της εθνικής οικονομίας συνολικά.
Κυρίες και κύριοι,
Η Ελλάδα αλλάζει. Και αυτό το βλέπουν οι επενδυτές. Το είδε και ο Όμιλος Grimaldi. Χαιρόμαστε, λοιπόν, που επενδύετε στην Ελλάδα και στηρίζετε την προσπάθειά μας η ελληνική οικονομία να γίνει ακόμη πιο δυναμική, ακόμη πιο παραγωγική, ακόμη πιο εξωστρεφής».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ