Για πρώτη φορά στην ιστορία τα οικονομικά αποτελέσματα της Mediterranean Shipping Co (MSC) είδαν το φως της δημοσιότητας. Ειδικότερα κατά τη διαδικασία υποβολής προσφοράς για την ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών Italo, τα οικονομικά στοιχεία διέρρευσαν σύμφωνα με το Splash247.com και τα δημοσιοποίησε η ιταλική εφημερίδα «Il Messaggero».
Ο ναυτιλιακός κολοσσός με έδρα τη Γενεύη είχε πέρυσι έσοδα 86,4 δισ. ευρώ (91,1 δισ. δολάρια), EBITDA 43,2 δισ. ευρώ, EBIT 35,7 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 36,2 δισ. ευρώ. Αυτό καλύπτει όλες τις δραστηριότητες του ομίλου (ναυτιλία, κρουαζιέρα, λιμενικούς σταθμούς κ.λπ.).
Με άλλα λόγια η MSC πραγματοποίησε πέρυσι περίπου τρεις φορές περισσότερα κέρδη EBIT από την Amazon και κατάγραφε καθαρά κέρδη 104,6 εκατ. δολάρια την ημέρα. Ο όμιλος διαθέτει μετρητά ύψους 63 δισ. ευρώ, ίδια κεφάλαια 91 δισ. ευρώ και μεσομακροπρόθεσμα καθαρά χρέη 26 δισ. ευρώ.
Αμβούργο: Διαδηλώσεις κατά της πώλησης του λιμανιού στην MSC
Επίσημο φλερτ για το λιμάνι του Αμβούργου
Πρόσφατα, έγινε γνωστό πως η MSC συνεχίζει τα επενδυτικά πλάνα, στον απόηχο της φρενήρους ανάπτυξης, καθώς έγινε γνωστό πως κατέθεσε για την εξαγορά μετοχών της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμένα του Αμβούργου.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της HHLA, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με το splash247, o ελβετικός κολοσσός των logistics, μέσω της θυγατρικής της Port of Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, πρότεινε την εξαγορά του 49,9% της HHLA με το προτεινόμενο deal να αφορά επίσης τις θυγατρικές που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και στη διαχείριση λιμένων και τερματικών εκτός Αμβούργου, όπως στην Τεργέστη, στην Οδησσό κ.α.
Η προσφορά MSC θα πρέπει να εγκριθεί σε κρατικό επίπεδο με το εκτελεστικό συμβούλιο της HHLA να δηλώνει σήμερα ότι θα εξετάσει και θα αξιολογήσει την προσφορά. Η δημόσια εισηγμένη HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στην πόλη-κράτος του Αμβούργου.
Στο μεταξύ, όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα πάνω από 120 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs και με την παράδοση αυτή η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα