Θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια όπως και για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπει ο οίκος αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα αντιμετωπίσουν περαιτέρω πιέσεις το επόμενο διάστημα.
Ξεκινώντας από τα δεξαμενόπλοια, σημειώνει ότι μπορεί οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων (ντίζελ κ.λπ.) προς την Ευρώπη να έχουν μειωθεί, όμως άλλοι προμηθευτές σπεύδουν να καλύψουν το κενό, όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα άνοδο των τονομιλίων, μια άνοδος που στηρίζει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι στηρίζονται και από άλλα δεδομένα, όπως είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που καλύπτει μόλις το 5% του συνολικού στόλου. Μπορεί οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε ναυπηγεία για δεξαμενόπλοια να έχουν αυξηθεί, όμως συνολικά παραμένουν χαμηλές τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ελαφρά αύξηση της δραστηριότητας διάλυσης των παλαιότερων πλοίων εξυπηρετεί τη συνολική ισορροπία της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, η αποδοτικότητα του στόλου θα μειωθεί (μικρότερες ταχύτητες) και αυτό σημαίνει άνοδο της ζήτησης για χωρητικότητα. Επιπλέον οι προσδοκίες για τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα για το 2023 και τον επόμενο χρόνο παραμένουν ισχυρές, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση πετρελαίου δεν επηρεάζεται σοβαρά από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τον πληθωρισμό στις δυτικές οικονομίες, ενώ θετικά στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συμβάλλει και η Κίνα που ανακτά τη θέση της ως κύριου παράγοντα ζήτησης πετρελαίου.
«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν… γεράσουν
Ανάπτυξη
Οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Bulkers) είναι συνολικά θετικές για το μέλλον. Υστερα από ένα έτος πτώσης του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η τελευταία κυβερνητική στρατηγική θέτει τα θεμέλια για μια πιο συνεπή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Vessels Value. Επίσης η Ινδία είναι μια χώρα σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης με αναμενόμενη μέση αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5% ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026 και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου.
Στα εμπορευματοκιβώτια, η τρέχουσα ανάλυσή της Vessels Value υποδεικνύει αύξηση της ζήτησης κατά περίπου 2,2% κατά μέσο όρο ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026, σε αντίθεση με την πτώση 2,2%, που «βλέπει» για φέτος, μετά το -5,2% το 2022. Σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι έχουν μειωθεί απότομα και αναμένεται να «πιάσουν πάτο» στο 2ο εξάμηνο του 2024, πριν αυξηθούν κάπως στη συνέχεια. Η πραγματική αύξηση της προσφοράς πλοίων ήταν 2,3% το 2022, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στο 5,6% το 2023.
Παραγγελίες
Εξετάζοντας το βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία διπλού καυσίμου έχουν ξεπεράσει το 50% σε όρους TEU, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει για τα καλά στην πράσινη μετάβαση.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να είναι υψηλό και αντικατοπτρίζει το 31,4% του στόλου στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να μεταθέσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ