![Ναυτιλία: Μπουνάτσα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/tanker-1242111_1280.jpg)
Θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια όπως και για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπει ο οίκος αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα αντιμετωπίσουν περαιτέρω πιέσεις το επόμενο διάστημα.
Ξεκινώντας από τα δεξαμενόπλοια, σημειώνει ότι μπορεί οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων (ντίζελ κ.λπ.) προς την Ευρώπη να έχουν μειωθεί, όμως άλλοι προμηθευτές σπεύδουν να καλύψουν το κενό, όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα άνοδο των τονομιλίων, μια άνοδος που στηρίζει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι στηρίζονται και από άλλα δεδομένα, όπως είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που καλύπτει μόλις το 5% του συνολικού στόλου. Μπορεί οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε ναυπηγεία για δεξαμενόπλοια να έχουν αυξηθεί, όμως συνολικά παραμένουν χαμηλές τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ελαφρά αύξηση της δραστηριότητας διάλυσης των παλαιότερων πλοίων εξυπηρετεί τη συνολική ισορροπία της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, η αποδοτικότητα του στόλου θα μειωθεί (μικρότερες ταχύτητες) και αυτό σημαίνει άνοδο της ζήτησης για χωρητικότητα. Επιπλέον οι προσδοκίες για τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα για το 2023 και τον επόμενο χρόνο παραμένουν ισχυρές, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση πετρελαίου δεν επηρεάζεται σοβαρά από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τον πληθωρισμό στις δυτικές οικονομίες, ενώ θετικά στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συμβάλλει και η Κίνα που ανακτά τη θέση της ως κύριου παράγοντα ζήτησης πετρελαίου.
«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν… γεράσουν
Ανάπτυξη
Οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Bulkers) είναι συνολικά θετικές για το μέλλον. Υστερα από ένα έτος πτώσης του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η τελευταία κυβερνητική στρατηγική θέτει τα θεμέλια για μια πιο συνεπή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Vessels Value. Επίσης η Ινδία είναι μια χώρα σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης με αναμενόμενη μέση αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5% ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026 και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου.
Στα εμπορευματοκιβώτια, η τρέχουσα ανάλυσή της Vessels Value υποδεικνύει αύξηση της ζήτησης κατά περίπου 2,2% κατά μέσο όρο ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026, σε αντίθεση με την πτώση 2,2%, που «βλέπει» για φέτος, μετά το -5,2% το 2022. Σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι έχουν μειωθεί απότομα και αναμένεται να «πιάσουν πάτο» στο 2ο εξάμηνο του 2024, πριν αυξηθούν κάπως στη συνέχεια. Η πραγματική αύξηση της προσφοράς πλοίων ήταν 2,3% το 2022, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στο 5,6% το 2023.
Παραγγελίες
Εξετάζοντας το βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία διπλού καυσίμου έχουν ξεπεράσει το 50% σε όρους TEU, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει για τα καλά στην πράσινη μετάβαση.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να είναι υψηλό και αντικατοπτρίζει το 31,4% του στόλου στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να μεταθέσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023