
Θετικές προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια όπως και για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου βλέπει ο οίκος αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα αντιμετωπίσουν περαιτέρω πιέσεις το επόμενο διάστημα.
Ξεκινώντας από τα δεξαμενόπλοια, σημειώνει ότι μπορεί οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων (ντίζελ κ.λπ.) προς την Ευρώπη να έχουν μειωθεί, όμως άλλοι προμηθευτές σπεύδουν να καλύψουν το κενό, όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα άνοδο των τονομιλίων, μια άνοδος που στηρίζει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. Οι ναύλοι στηρίζονται και από άλλα δεδομένα, όπως είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που καλύπτει μόλις το 5% του συνολικού στόλου. Μπορεί οι τοποθετήσεις νέων παραγγελιών σε ναυπηγεία για δεξαμενόπλοια να έχουν αυξηθεί, όμως συνολικά παραμένουν χαμηλές τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ελαφρά αύξηση της δραστηριότητας διάλυσης των παλαιότερων πλοίων εξυπηρετεί τη συνολική ισορροπία της αγοράς. Επιπλέον, με δεδομένη την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, η αποδοτικότητα του στόλου θα μειωθεί (μικρότερες ταχύτητες) και αυτό σημαίνει άνοδο της ζήτησης για χωρητικότητα. Επιπλέον οι προσδοκίες για τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα για το 2023 και τον επόμενο χρόνο παραμένουν ισχυρές, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση πετρελαίου δεν επηρεάζεται σοβαρά από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τον πληθωρισμό στις δυτικές οικονομίες, ενώ θετικά στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συμβάλλει και η Κίνα που ανακτά τη θέση της ως κύριου παράγοντα ζήτησης πετρελαίου.
«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν… γεράσουν
Ανάπτυξη
Οι προοπτικές για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (Bulkers) είναι συνολικά θετικές για το μέλλον. Υστερα από ένα έτος πτώσης του τομέα των ακινήτων της Κίνας, η τελευταία κυβερνητική στρατηγική θέτει τα θεμέλια για μια πιο συνεπή και βιώσιμη πορεία ανάπτυξης και αυτό αποτελεί καλό σημάδι για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, αναφέρει η Vessels Value. Επίσης η Ινδία είναι μια χώρα σε περίοδο ταχείας ανάπτυξης με αναμενόμενη μέση αύξηση του ΑΕΠ κατά 6,5% ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026 και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου.
Στα εμπορευματοκιβώτια, η τρέχουσα ανάλυσή της Vessels Value υποδεικνύει αύξηση της ζήτησης κατά περίπου 2,2% κατά μέσο όρο ετησίως κατά την περίοδο 2023-2026, σε αντίθεση με την πτώση 2,2%, που «βλέπει» για φέτος, μετά το -5,2% το 2022. Σε συνδυασμό με τη χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, οι ναύλοι έχουν μειωθεί απότομα και αναμένεται να «πιάσουν πάτο» στο 2ο εξάμηνο του 2024, πριν αυξηθούν κάπως στη συνέχεια. Η πραγματική αύξηση της προσφοράς πλοίων ήταν 2,3% το 2022, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στο 5,6% το 2023.
Παραγγελίες
Εξετάζοντας το βιβλίο παραγγελιών, τα πλοία διπλού καυσίμου έχουν ξεπεράσει το 50% σε όρους TEU, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν προχωρήσει για τα καλά στην πράσινη μετάβαση.
Το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να είναι υψηλό και αντικατοπτρίζει το 31,4% του στόλου στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να μεταθέσουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group