
Μείωση κατά 14% παρατηρήθηκε στην μέτρηση αφοσίωσης των καταναλωτών ή εκείνων που είναι πιστοί σε μία ή περισσότερες μάρκες, πέφτοντας από 79% το 2022 σε 68% το 2023, σύμφωνα με τον Δείκτη Πιστότητας Πελατών 2023 της Emarsys, μιας εταιρείας της SAP. Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα από 10.057 καταναλωτές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και τη Γερμανία.
Μεταξύ των πέντε τύπων αφοσίωσης που ορίζει ο δείκτης, για τρίτη συνεχή χρονιά, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (49%) αναφέρουν τη σημασία της αφοσίωσης με κίνητρα, όπως εκφράζεται μέσα από τα προγράμματα πιστότητας.
Εκπτώσεις: Το τρικ των retailers με τα ποσοστά μείωσης τιμών
Ωστόσο, αυτού τους είδους η δέσμευση προς ένα συγκεκριμένο brand, εμφανίζεται μειωμένη κατά 36% – από 76% σε 49%. Ενώ σχεδόν οι μισοί (49%) Αμερικανοί αναμένουν στα loyalty programs να περιλαμβάνονται τακτικές εκπτώσεις, εξαργύρωση πόντων και κίνητρα για να συνεχίσουν να αγοράζουν τα προϊόντα μιας συγκεκριμένης εταιρείας, σχεδόν έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να στραφούν σε ένα άλλο brand εάν υπήρχε μια φθηνότερη επιλογή – καθιστώντας το κόστος τον κυριότερο λόγο για τον οποίο ένας αγοραστής θα εγκατέλειπε μια μάρκα.

Ζητούμενο, η εξατομίκευση
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι εκπτώσεις και οι προσφορές λειτουργούν καλύτερα όταν είναι εξατομικευμένες, με το 50% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι η κατοχή μιας κάρτας ή ενός λογαριασμού πιστότητας επηρεάζει σημαντικά τις δαπάνες τους σε μια μάρκα. Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (43%) αναμένουν καλύτερες τιμές ως πιστοί πελάτες, ενώ το 46% αναμένει ότι η αφοσίωσή του θα ανταμειφθεί με αποκλειστικές προσφορές. Σχεδόν το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν εγγραφεί ή έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν περισσότερα προγράμματα πιστότητας από ένα, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή αξία από τις μάρκες.
«Αντί να αποθαρρύνονται από αυτή την πτώση της πιστότητας των πελατών, οι λιανοπωλητές δεν πτοούνται και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πλήρως αυτή την ζήτηση για εξατομίκευση, ώστε να ενισχύσουν τις στρατηγικές πιστότητας και να προσφέρουν εξαιρετικές εμπειρίες στους πελάτες τους», δήλωσε η Kelsey Jones, παγκόσμια επικεφαλής μάρκετινγκ προϊόντων της SAP Emarsys. «Οι καταναλωτές αναμένουν πλέον ότι η αφοσίωσή τους θα ανταμειφθεί με προσωπικές και προστιθέμενης αξίας εμπειρίες».
Σύμφωνα με την έρευνα, οι retailers με εξυπηρέτηση πελατών (52%), προσφορά εκπτώσεων, κινήτρων και ανταμοιβών (49%) και παροχή ποικίλων επιλογών για την αξιοποίηση των ανταμοιβών αυτών (39%) είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν πιστούς πελάτες.
Οι καταναλωτές προτιμούν τις εξατομικευμένες, θετικές εμπειρίες αγορών, με το 52% να αλλάζει μάρκα λόγω μιας κακής αγοραστικής εμπειρίας, ποσοστό αυξημένο από 48% το 2022. Σύμφωνα με άλλη πρόσφατη έρευνα, το 73% των ερωτηθέντων είναι πιθανό να εγκαταλείψει μια μάρκα μετά από μία και μόνο κακή εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών.
«Καθώς οι τύποι αφοσίωσης των καταναλωτών αλλάζουν, είναι επιτακτική ανάγκη οι έμποροι να προσαρμοστούν κατανοώντας τις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών και να αξιοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και δεδομένα για να επιτύχουν και να διατηρήσουν την πραγματική αφοσίωση των δικών τους πελατών», πρόσθεσε ο Jones. «Αυτό θα απαιτήσει από την πλευρά τους να εστιάσουν σε όσα ο πελάτης τους θεωρεί σημαντικά: τις εξατομικευμένες προσφορές, τις εξαιρετικές εμπειρίες αγορών και τη βαθιά κατανόηση των προτιμήσεών του».


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW