Μόλις 24 είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) που είναι υπο κατασκευή και δεν δεσμεύονται με χρονοναυλοσύμφωνα τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. «Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων είναι ακόμη λίγος σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson.
Η υψηλή τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου LNG Carrier έχει αποτρέψει περαιτέρω παραγγελίες αλλά όπως συμπληρώνει, ο περιορισμένος αριθμός τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) που ελήφθησαν για την κατασκευή νέων έργων υγροποίησης του αερίου ανά τον κόσμο μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για πλοία. Μετά την FID του NextDecade όγκου 17,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως(mtpa) LNG συνολικά , ο οίκος Howe Robinson απαρίθμησε άλλα πέντε έργα που συνολικά αφορούν παραγωγή σχεδόν 50 mtpa LNG που θα μπορούσαν να πάρουν FID πριν από τα μέσα του 2024.
ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη η κατανάλωση φυσικού αερίου στο 9μηνο – Από πού ψωνίζουμε LNG
«Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρός σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», τόνισε ο Howe Robinson.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το βιβλίο παραγγελιών των LNG Carrier, φτάνει τα 320 πλοία, τα οποία πρόκειται να εξυπηρετήσουν πολλά φορτία τα επόμενα τρία χρόνια.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Η Howe Robinson δήλωσε ότι ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά εμφανίστηκαν πτωτικό κατά την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, οι τιμές για τις ναυλώσεις διάρκειας πέντε έτη και περισσότερο διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International