
Μόλις 24 είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) που είναι υπο κατασκευή και δεν δεσμεύονται με χρονοναυλοσύμφωνα τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. «Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων είναι ακόμη λίγος σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson.
Η υψηλή τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου LNG Carrier έχει αποτρέψει περαιτέρω παραγγελίες αλλά όπως συμπληρώνει, ο περιορισμένος αριθμός τελικών επενδυτικών αποφάσεων (FID) που ελήφθησαν για την κατασκευή νέων έργων υγροποίησης του αερίου ανά τον κόσμο μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για πλοία. Μετά την FID του NextDecade όγκου 17,6 εκατομμύρια τόνους ετησίως(mtpa) LNG συνολικά , ο οίκος Howe Robinson απαρίθμησε άλλα πέντε έργα που συνολικά αφορούν παραγωγή σχεδόν 50 mtpa LNG που θα μπορούσαν να πάρουν FID πριν από τα μέσα του 2024.
ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη η κατανάλωση φυσικού αερίου στο 9μηνο – Από πού ψωνίζουμε LNG
«Ο αριθμός των μη δεσμευμένων πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρός σε σύγκριση με τη δυνητική ζήτηση», τόνισε ο Howe Robinson.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το βιβλίο παραγγελιών των LNG Carrier, φτάνει τα 320 πλοία, τα οποία πρόκειται να εξυπηρετήσουν πολλά φορτία τα επόμενα τρία χρόνια.
Το 2024, οι παραδόσεις νεότευκτων LNG Carriers ανέρχονται σε 66 πλοία, και αυξάνουν στα 74 το 2025, και ακόμη περισσότερα αναμένεται (83 LNG Carriers) αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες εκτείνονται μέχρι το 2028, έτος κατά το οποίο αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία 23 πλοία.
Όσον αφορά την επιλογή μηχανών για τα νεότευκτα πλοία LNG, τα συστήματα πρόωσης X-DF 2.1 και ME-GA φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο. Τα πρώτα πλοία με εξοπλισμό ME-GA άρχισαν να παραδίδονται το τρίτο τρίμηνο, ενώ το πρώτο X-DF 2.1 αναμένεται να παραδοθεί το 2024.
Η Howe Robinson δήλωσε ότι ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά εμφανίστηκαν πτωτικό κατά την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, οι τιμές για τις ναυλώσεις διάρκειας πέντε έτη και περισσότερο διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»