Η κυβέρνηση του Μεξικό θέλει να «κλέψει» μερίδιο από τη μεταφορά κοντέινερ και εμπορευμάτων που τώρα γίνεται μέσω της Διώρυγας του Παναμά και για το λόγο αυτό ρίχνει 2,7 δις δολάρια στην αναβάθμιση σιδηροδρόμου που συνδέει τον Κόλπο του Μεξικού με την Ειρηνικό Ωκεανό.
Η κατασκευή και αναβάθμιση της διαδρομής στοχεύει να αξιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα νερού της Διώρυγας του Παναμά, οι λίμνες γλυκού νερού της οποίας επηρεάζονται από ολοένα και συχνότερες ξηρασίες οι οποίες έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων. Ουσιαστικά, η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση της στάθμης του γλυκού νερού που τροφοδοτεί τη μεταφορά πλοίων στις δεξαμενές της διώρυγας δυσκολεύοντας την πλοήγηση των πλοίων μέσα από τις πολυεπίπεδες αυτές δεξαμενές. Η χαμηλή στάθμη έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα διέλευσης πλοίων και αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις που βασίζονται στο κανάλι για το εμπόριο.
HST from the Tehuantepec Railway in Ixtepec, Oaxaca pic.twitter.com/e6S0bbmqeH
— Freddie! 🇲🇽 (@BaldwinDeer3036) October 11, 2023
«Ανάσα» για τη ναυτιλία – Μειώνονται οι περιορισμοί στη Διώρυγα του Παναμά
Το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις, όπως μέτρα εξοικονόμησης νερού, αλλά και διερεύνηση νέων οδών μέσω των οποίων θα μπορούσαν εμπορεύματα να μεταφέρονται από τον Κόλπο του Μεξικού στον Ειρηνικό Ωκεανό και από εκεί να συνεχίζουν την πορεία τους με τα πλοία για όλο τον κόσμο.
Εκμεταλλευόμενο αυτή την ευκαιρία, το Μεξικό έχει ξοδέψει περίπου 50 δισ. πέσος (2,7 δις δολ. ΗΠΑ) για το έργο, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, της αγοράς γης για βιομηχανικά πάρκα και της απόκτησης μηχανημάτων και νέου τροχαίου υλικού, αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους.
Ως μέρος της ανάπτυξης του αποκαλούμενου Διαωκεανικού Διαδρόμου με την ονομασία Tehuantepec (CIIT), έργου του προέδρου του Μεξικό Αντρέ Μανουέλ Λοπέζ Ομπραντόρ, ο σιδηρόδρομος αυτός που θα ενώνει δύο ωκεανούς θα διασχίζει το στενότερο σημείο του Μεξικού για 303 χιλιόμετρα. Η κύρια γραμμή του να εκτείνεται μεταξύ των λιμανιών Salina Cruz, Oaxaca. και Coatzacoalcos, Veracruz, αναφέρεται.
Χρόνος μεταφοράς 6,5 ώρες
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η σιδηροδρομική αυτή οδός προσφέρει σημαντική εγγύτητα στις ΗΠΑ και υπόσχεται χρόνο μεταφοράς 6,5 ωρών για τα εμπορεύματα, εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης. Σήμερα χρειάζονται από οκτώ έως δέκα ώρες για να περάσει ένα πλοίο τη διώρυγα των 80 χιλιομέτρων.
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής αυτής γραμμής που υπάρχει στην περιοχή εδώ και εκατό χρόνια αποτελεί μέρος «τολμηρής προσπάθειας για υποκλοπή της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων» μακριά από την πλωτή οδό της Διώρυγας του Παναμά, ανέφεραν οι Financial Times.
Το έργο «επιδιώκει να αξιοποιήσει την επιθυμία των πολυεθνικών να είναι πιο κοντά στις ΗΠΑ» καθώς και να εκμεταλλευτεί τις περιόδους χαμηλών επιπέδων νερού στη Διώρυγα του Παναμά καθώς η περιοχή υφίσταται «ολοένα και συχνές ξηρασίες», ανέφερε η βρετανική εφημερίδα.
Πάντως ειδικοί παραμένουν επιφυλακτικοί υποστηρίζοντας πως μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και να προτιμήσεις τη λύση αυτή μεγάλες εταιρείες μεταφορών και logistics.
Τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά
Στη Διώρυγα του Παναμά ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο για να περάσει έχει φτάσει τις αρκετές ημέρες. Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
Latest News
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου