![Ναυτιλία: Πώς το Μεξικό θέλει να κλέψει δουλειά από την Διώρυγα του Παναμά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/MEXIKO.jpg)
Η κυβέρνηση του Μεξικό θέλει να «κλέψει» μερίδιο από τη μεταφορά κοντέινερ και εμπορευμάτων που τώρα γίνεται μέσω της Διώρυγας του Παναμά και για το λόγο αυτό ρίχνει 2,7 δις δολάρια στην αναβάθμιση σιδηροδρόμου που συνδέει τον Κόλπο του Μεξικού με την Ειρηνικό Ωκεανό.
Η κατασκευή και αναβάθμιση της διαδρομής στοχεύει να αξιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα νερού της Διώρυγας του Παναμά, οι λίμνες γλυκού νερού της οποίας επηρεάζονται από ολοένα και συχνότερες ξηρασίες οι οποίες έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων. Ουσιαστικά, η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση της στάθμης του γλυκού νερού που τροφοδοτεί τη μεταφορά πλοίων στις δεξαμενές της διώρυγας δυσκολεύοντας την πλοήγηση των πλοίων μέσα από τις πολυεπίπεδες αυτές δεξαμενές. Η χαμηλή στάθμη έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα διέλευσης πλοίων και αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις που βασίζονται στο κανάλι για το εμπόριο.
HST from the Tehuantepec Railway in Ixtepec, Oaxaca pic.twitter.com/e6S0bbmqeH
— Freddie! 🇲🇽 (@BaldwinDeer3036) October 11, 2023
«Ανάσα» για τη ναυτιλία – Μειώνονται οι περιορισμοί στη Διώρυγα του Παναμά
Το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις, όπως μέτρα εξοικονόμησης νερού, αλλά και διερεύνηση νέων οδών μέσω των οποίων θα μπορούσαν εμπορεύματα να μεταφέρονται από τον Κόλπο του Μεξικού στον Ειρηνικό Ωκεανό και από εκεί να συνεχίζουν την πορεία τους με τα πλοία για όλο τον κόσμο.
Εκμεταλλευόμενο αυτή την ευκαιρία, το Μεξικό έχει ξοδέψει περίπου 50 δισ. πέσος (2,7 δις δολ. ΗΠΑ) για το έργο, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, της αγοράς γης για βιομηχανικά πάρκα και της απόκτησης μηχανημάτων και νέου τροχαίου υλικού, αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους.
Ως μέρος της ανάπτυξης του αποκαλούμενου Διαωκεανικού Διαδρόμου με την ονομασία Tehuantepec (CIIT), έργου του προέδρου του Μεξικό Αντρέ Μανουέλ Λοπέζ Ομπραντόρ, ο σιδηρόδρομος αυτός που θα ενώνει δύο ωκεανούς θα διασχίζει το στενότερο σημείο του Μεξικού για 303 χιλιόμετρα. Η κύρια γραμμή του να εκτείνεται μεταξύ των λιμανιών Salina Cruz, Oaxaca. και Coatzacoalcos, Veracruz, αναφέρεται.
Χρόνος μεταφοράς 6,5 ώρες
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η σιδηροδρομική αυτή οδός προσφέρει σημαντική εγγύτητα στις ΗΠΑ και υπόσχεται χρόνο μεταφοράς 6,5 ωρών για τα εμπορεύματα, εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης. Σήμερα χρειάζονται από οκτώ έως δέκα ώρες για να περάσει ένα πλοίο τη διώρυγα των 80 χιλιομέτρων.
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής αυτής γραμμής που υπάρχει στην περιοχή εδώ και εκατό χρόνια αποτελεί μέρος «τολμηρής προσπάθειας για υποκλοπή της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων» μακριά από την πλωτή οδό της Διώρυγας του Παναμά, ανέφεραν οι Financial Times.
Το έργο «επιδιώκει να αξιοποιήσει την επιθυμία των πολυεθνικών να είναι πιο κοντά στις ΗΠΑ» καθώς και να εκμεταλλευτεί τις περιόδους χαμηλών επιπέδων νερού στη Διώρυγα του Παναμά καθώς η περιοχή υφίσταται «ολοένα και συχνές ξηρασίες», ανέφερε η βρετανική εφημερίδα.
Πάντως ειδικοί παραμένουν επιφυλακτικοί υποστηρίζοντας πως μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και να προτιμήσεις τη λύση αυτή μεγάλες εταιρείες μεταφορών και logistics.
Τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά
Στη Διώρυγα του Παναμά ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο για να περάσει έχει φτάσει τις αρκετές ημέρες. Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
![Ιαπωνία: Έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι – Αφήστε τις να αποτύχουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kishida-japan-600x340.png)
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
![Ημιαγωγοί: Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asml1-600x400.jpg)
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
![Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-06T123655Z_1251059174_RC2OP8A2AKUL_RTRMADP_5_BRITAIN-POLITICS-STARMER-600x400.jpg)
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο