
Η κυβέρνηση του Μεξικό θέλει να «κλέψει» μερίδιο από τη μεταφορά κοντέινερ και εμπορευμάτων που τώρα γίνεται μέσω της Διώρυγας του Παναμά και για το λόγο αυτό ρίχνει 2,7 δις δολάρια στην αναβάθμιση σιδηροδρόμου που συνδέει τον Κόλπο του Μεξικού με την Ειρηνικό Ωκεανό.
Η κατασκευή και αναβάθμιση της διαδρομής στοχεύει να αξιοποιήσει τα χαμηλά επίπεδα νερού της Διώρυγας του Παναμά, οι λίμνες γλυκού νερού της οποίας επηρεάζονται από ολοένα και συχνότερες ξηρασίες οι οποίες έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων. Ουσιαστικά, η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει προκαλέσει πτώση της στάθμης του γλυκού νερού που τροφοδοτεί τη μεταφορά πλοίων στις δεξαμενές της διώρυγας δυσκολεύοντας την πλοήγηση των πλοίων μέσα από τις πολυεπίπεδες αυτές δεξαμενές. Η χαμηλή στάθμη έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα διέλευσης πλοίων και αυξημένο κόστος για τις επιχειρήσεις που βασίζονται στο κανάλι για το εμπόριο.
HST from the Tehuantepec Railway in Ixtepec, Oaxaca pic.twitter.com/e6S0bbmqeH
— Freddie! 🇲🇽 (@BaldwinDeer3036) October 11, 2023
«Ανάσα» για τη ναυτιλία – Μειώνονται οι περιορισμοί στη Διώρυγα του Παναμά
Το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις, όπως μέτρα εξοικονόμησης νερού, αλλά και διερεύνηση νέων οδών μέσω των οποίων θα μπορούσαν εμπορεύματα να μεταφέρονται από τον Κόλπο του Μεξικού στον Ειρηνικό Ωκεανό και από εκεί να συνεχίζουν την πορεία τους με τα πλοία για όλο τον κόσμο.
Εκμεταλλευόμενο αυτή την ευκαιρία, το Μεξικό έχει ξοδέψει περίπου 50 δισ. πέσος (2,7 δις δολ. ΗΠΑ) για το έργο, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, της αγοράς γης για βιομηχανικά πάρκα και της απόκτησης μηχανημάτων και νέου τροχαίου υλικού, αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους.
Ως μέρος της ανάπτυξης του αποκαλούμενου Διαωκεανικού Διαδρόμου με την ονομασία Tehuantepec (CIIT), έργου του προέδρου του Μεξικό Αντρέ Μανουέλ Λοπέζ Ομπραντόρ, ο σιδηρόδρομος αυτός που θα ενώνει δύο ωκεανούς θα διασχίζει το στενότερο σημείο του Μεξικού για 303 χιλιόμετρα. Η κύρια γραμμή του να εκτείνεται μεταξύ των λιμανιών Salina Cruz, Oaxaca. και Coatzacoalcos, Veracruz, αναφέρεται.
Χρόνος μεταφοράς 6,5 ώρες
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η σιδηροδρομική αυτή οδός προσφέρει σημαντική εγγύτητα στις ΗΠΑ και υπόσχεται χρόνο μεταφοράς 6,5 ωρών για τα εμπορεύματα, εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης. Σήμερα χρειάζονται από οκτώ έως δέκα ώρες για να περάσει ένα πλοίο τη διώρυγα των 80 χιλιομέτρων.
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής αυτής γραμμής που υπάρχει στην περιοχή εδώ και εκατό χρόνια αποτελεί μέρος «τολμηρής προσπάθειας για υποκλοπή της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων» μακριά από την πλωτή οδό της Διώρυγας του Παναμά, ανέφεραν οι Financial Times.
Το έργο «επιδιώκει να αξιοποιήσει την επιθυμία των πολυεθνικών να είναι πιο κοντά στις ΗΠΑ» καθώς και να εκμεταλλευτεί τις περιόδους χαμηλών επιπέδων νερού στη Διώρυγα του Παναμά καθώς η περιοχή υφίσταται «ολοένα και συχνές ξηρασίες», ανέφερε η βρετανική εφημερίδα.
Πάντως ειδικοί παραμένουν επιφυλακτικοί υποστηρίζοντας πως μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και να προτιμήσεις τη λύση αυτή μεγάλες εταιρείες μεταφορών και logistics.
Τα προβλήματα στη Διώρυγα του Παναμά
Στη Διώρυγα του Παναμά ο μέσος χρόνος που χρειάζεται να περιμένει ένα πλοίο για να περάσει έχει φτάσει τις αρκετές ημέρες. Το πρόβλημα φαίνεται ότι δεν βρίσκεται στην ίδια τη διώρυγα αλλά στην τεχνητή λίμνη γλυκού νερού Γκατούν, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας του Καναλιού του Παναμά. Μέσω της λίμνης αυτής τα πλοία ταξιδεύουν για 33 χιλιόμετρα ώστε να φτάσουν στη διώρυγα. Στη λίμνη όμως έχει υποχωρήσει η στάθμη των υδάτων λόγω των καιρικών συνθηκών με αποτέλεσμα τα πλοία που είναι πλήρη φορτίου και έχουν το μεγαλύτερο μέγεθος, να μην μπορούν εύκολα να διέλθουν.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW