Στην μάχη για τη λειτουργία νέων καταστημάτων έχουν ριχτεί μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου. Η επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης παρά τη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τη δυσμενή συγκυρία θεωρείται κομβικής σημασίας, προκειμένου την ανάπτυξη των εργασιών τους.
«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη εξακολουθεί να μετράει πολύ στην πώληση ενός προϊόντος», σημειώνει έμπειρος παράγοντας της αγοράς που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Γιατί μένουν… στο ράφι επώνυμα και ακριβά προϊόντα [έρευνα]
Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως γιατί τα ενοίκια που ζητούνται σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας τείνουν να ξεφύγουν από κάθε λογική. Αποκαλυπτική ήταν πρόσφατη έρευνα της BNP Baribas, σύμφωνα με την οποία οι τιμές στα ενοίκια στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού διαμορφώνονταν στα 275 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία «υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα κενών χώρων σε περιοχές όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά και την οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη».
Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα, τα οποία αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους χρόνο με τον χρόνο, μετά το σοκ της πανδημίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Zara του ισπανού μεγιστάνα Ορτέγκα, η οποία μίσθωσε χώρους στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας στον Πειραιά.
Εκτός από το κατάστημα Zara και Zara Home, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Από τη Levi’s μέχρι την Pepco
Στο κυνήγι αναζήτησης νέων σημείων για την Levi’s έχει ριχθεί ο όμιλος του Σάμι Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σκανάρει τις εμπορικές πιάτσες, προκειμένου να βρει ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το διάσημο αμερικάνικο brand.
Το business plan που έχει σχεδιάσει το επιτελείου του Φάις προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία.
Επί ποδός βρίσκεται και η Jysk. Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων στοχεύει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου με πάνω από 70 καταστήματα. Ή και περισσότερα αν βρεθούν τα κατάλληλα σημεία σε πόλεις της περιφέρειας ή δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ήδη κατάστημα.
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα διατηρεί δίκτυο 57 σημείων.
Το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων προγραμματίζει εντός του επόμενου έτους και η Pepco ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Η πολωνική αλυσίδα, η οποία ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη 22 σημεία ενώ διερευνά και μη συνηθισμένες τοποθεσίες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες σε άλλες αγορές.
Ευκαιρίες εν μέσω κρίσης
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως το εμπόριο παρ’ όλες τις αντιξοότητες αποδεικνύεται ένας από τους ζωντανούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο υψηλός πληθωρισμός και η εκτόξευση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, προσθέτουν, λειτουργεί ανασταλτικά σε νέες επενδύσεις, ωστόσο δεν μπορεί να τις αναχαιτίσει ολοσχερώς.
«Ευκαιρίες πάντα θα παρουσιάζονται για όσους διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς…», σημειώνουν, προσθέτοντας πως πολλές κινήσεις γίνονται με το βλέμμα στο μέλλον.
Η πορεία των πωλήσεων πάντως μετά την λήξη των θερινών εκπτώσεων δεν είναι αναμενόμενη. Ο εμπορικός κόσμος ειδικά της πρωτεύουσας δηλώνει ελαφρά απογοητευμένος, παρότι παίρνει αρκετές ανάσες από την τουριστική «έκρηξη» της Αθήνας.
Όλοι πλέον προετοιμάζονται για τον Νοέμβριο και την Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων.
Latest News
Ελληνικά φάρμακα στη Μέση Ανατολή - Η Elpen ιδρύει θυγατρική στo Ντουμπάι
Η ELPEN, διευρύνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό σε μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές υγειονομικής περίθαλψης
Cenergy: Νέα γραμμή παραγωγής στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Η επένδυση της Σωληνουργεία Κορίνθου αυξάνει την ευελιξία στον σχεδιασμό και μειώνει τους χρόνους παράδοσης για σωλήνες χάλυβα υψηλής ποιότητας
ΔΕΗ: Έκρηξη στα 1,35 δισ. τα EBITDA και εκτόξευση επενδύσεων στα 1,6 δισ. το εννεάμηνο 2024
«Επιβεβαιώσουμε τον στόχο για EBITDA €1,8 δισ και καθαρά κέρδη €0,35 δισ για το 2024», δήλωσε ο CEO της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης
Η Revoil συμμετείχε στο ΑTHEX Small Cap Conference 2024
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα στελέχη της Revoil είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πολλές συναντήσεις
Lamda: Αύξηση 155% στα EBITDA – 1 δισ. οι εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών EBITDA για τη Lamda στα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα σε λειτουργία, αυξημένα 7% έναντι του 2023
Attica Bank: Στο 18,34% το μερίδιο της Thrivest μετά την ΑΜΚ
Το αντίστοιχο ποσοστό που κατείχε η Thrivest πριν την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ανερχόταν σε 8,71%
S&P για τράπεζες: Γιατί είναι θετική η ταχεία απόσβεση των DTCs
Οι αναβαλλόμενοι φόροι (DTC) είχαν αρχικά προγραμματιστεί να αποσβεστούν πλήρως έως το 2041
Έφυγε από τη ζωή ο πρώην πρόεδρος του ΣΒΕ, Δημήτρης Συμεωνίδης
Ο Δημήτρης Συμεωνίδης είχε διατελέσει και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ
ΑΒΑΞ: Βραβείο απο τη ΔΥΠΑ για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία
Η βράβευση, αποτυπώνει «τη διαρκή επένδυσή του Ομίλου ΑΒΑΞ στο ανθρώπινο δυναμικό», λέει η εταιρεία
Τράπεζα Κύπρου: Μέχρι το 2028 CEO ο Πανίκος Νικολάου
Ο κ. Πανίκος Νικολάου θα υπογράψει τροποποιητική συμφωνία στο υφιστάμενο συμβόλαιο εργοδότησης του, η οποία επεκτείνει την περίοδο διορισμού του μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2028