
Στην μάχη για τη λειτουργία νέων καταστημάτων έχουν ριχτεί μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου. Η επέκταση του δικτύου φυσικών σημείων πώλησης παρά τη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και τη δυσμενή συγκυρία θεωρείται κομβικής σημασίας, προκειμένου την ανάπτυξη των εργασιών τους.
«Η προσωπική επαφή με τον πελάτη εξακολουθεί να μετράει πολύ στην πώληση ενός προϊόντος», σημειώνει έμπειρος παράγοντας της αγοράς που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Γιατί μένουν… στο ράφι επώνυμα και ακριβά προϊόντα [έρευνα]
Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια δεν είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως γιατί τα ενοίκια που ζητούνται σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας τείνουν να ξεφύγουν από κάθε λογική. Αποκαλυπτική ήταν πρόσφατη έρευνα της BNP Baribas, σύμφωνα με την οποία οι τιμές στα ενοίκια στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού διαμορφώνονταν στα 275 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, στα λεγόμενα καλά εμπορικά σημεία «υπάρχει μικρή διαθεσιμότητα κενών χώρων σε περιοχές όπως η Ερμού, η Βουκουρεστίου, η Γλυφάδα, το κέντρο του Πειραιά και την οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη».
Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα, τα οποία αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους χρόνο με τον χρόνο, μετά το σοκ της πανδημίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Zara του ισπανού μεγιστάνα Ορτέγκα, η οποία μίσθωσε χώρους στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας στον Πειραιά.
Εκτός από το κατάστημα Zara και Zara Home, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο, με τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Από τη Levi’s μέχρι την Pepco
Στο κυνήγι αναζήτησης νέων σημείων για την Levi’s έχει ριχθεί ο όμιλος του Σάμι Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σκανάρει τις εμπορικές πιάτσες, προκειμένου να βρει ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια που θέτει για το διάσημο αμερικάνικο brand.
Το business plan που έχει σχεδιάσει το επιτελείου του Φάις προβλέπει τη δημιουργία 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τον χρόνο κυρίως στην Αθήνα την πρώτη διετία.
Επί ποδός βρίσκεται και η Jysk. Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων στοχεύει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου με πάνω από 70 καταστήματα. Ή και περισσότερα αν βρεθούν τα κατάλληλα σημεία σε πόλεις της περιφέρειας ή δήμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτουν ήδη κατάστημα.
Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2015 και σήμερα διατηρεί δίκτυο 57 σημείων.
Το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων προγραμματίζει εντός του επόμενου έτους και η Pepco ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Η πολωνική αλυσίδα, η οποία ήρθε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Ελλάδα λειτουργεί ήδη 22 σημεία ενώ διερευνά και μη συνηθισμένες τοποθεσίες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες σε άλλες αγορές.
Ευκαιρίες εν μέσω κρίσης
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως το εμπόριο παρ’ όλες τις αντιξοότητες αποδεικνύεται ένας από τους ζωντανούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο υψηλός πληθωρισμός και η εκτόξευση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, προσθέτουν, λειτουργεί ανασταλτικά σε νέες επενδύσεις, ωστόσο δεν μπορεί να τις αναχαιτίσει ολοσχερώς.
«Ευκαιρίες πάντα θα παρουσιάζονται για όσους διαθέτουν την αναγκαία ρευστότητα, ακόμη και σε χαλεπούς καιρούς…», σημειώνουν, προσθέτοντας πως πολλές κινήσεις γίνονται με το βλέμμα στο μέλλον.
Η πορεία των πωλήσεων πάντως μετά την λήξη των θερινών εκπτώσεων δεν είναι αναμενόμενη. Ο εμπορικός κόσμος ειδικά της πρωτεύουσας δηλώνει ελαφρά απογοητευμένος, παρότι παίρνει αρκετές ανάσες από την τουριστική «έκρηξη» της Αθήνας.
Όλοι πλέον προετοιμάζονται για τον Νοέμβριο και την Black Friday, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση πωλήσεων.


Latest News

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά

Σε σώμα συγκροτήθηκε το ΔΣ της ΔΕΗ - Πρόεδρος και CEO o Γιώργος Στάσσης
Ο Γιώργος Στάσσης συνεχίζει τη θητεία του ως CEO της ΔΕΗ

Γιατί πέφτουν με ταχύτητα τα επιτόκια στα δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν συνδέεται αποκλειστικά με τις μειώσεις στα επιτόκια στη ζώνη του ευρώ, αλλά και με άλλους παράγοντες

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον