
Η ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών αποτελεί βασική επιλογή για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με στόχο τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 22,5% του συνόλου των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG), γεγονός που την καθιστά έναν τομέα στον οποίο είναι κρίσιμη η επίτευξη προόδου. Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν κερδίσει την έλξη ως μια καθαρότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (NECP) αποσκοπεί στην επίτευξη της νομοθεσίας Fit For 55 της ΕΕ και στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 55% των επιπέδων του 2005 έως το 2030 και στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050. η ηλεκτροδότηση των μεταφορών αποτελεί ουσιαστικό βήμα για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η ηλεκτροκίνηση φέρνει δισεκατομμύρια στις μικρές πόλεις
Με αυτά τα δεδομένα, η Deloitte πραγματοποίησε έρευνα στο πλαίσιο του Erasmus Mundus Joint Master Degree (EMJMDs), «MSc in Smart Cities and Communities» τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Energies, με τίτλο «Electromobility Prospects in Greece by 2030: A Regional Perspective on Strategic Policy Analysis».
Εισόδημα, απουσία ενημέρωσης, υποδομές
Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η ελληνική αγορά σημείωσε αύξηση 30% στις ταξινομήσεις μονάδων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) το 2022 και αύξηση 15% στις εγγραφές μονάδων plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV). Το μερίδιο αγοράς των BEV και PHEV, ωστόσο, πέφτει πολύ χαμηλό, στο 2,7% και 5,2% των συνολικών ταξινομήσεων νέων οχημάτων το 2022, αντίστοιχα. Ενώ υπάρχει μια ανοδική τάση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τα EV εξακολουθούν να καταλαμβάνουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς οχημάτων.
Συνολικά, η έρευνα, εξετάζοντας τις δυνατότητες επίτευξης των εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση έως το 2030 στην Ελλάδα, αναγνωρίζει σημαντική περιφερειακή ανισομετρία για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα το επόμενο διάστημα. Οι βασικές αιτίες εντοπίζονται σε σημαντικές διαφορές στο διαθέσιμο εισόδημα, στην απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και σε διαθεσιμότητα υποδομών.
Απαιτείται σχεδιασμός
Βάσει των ανωτέρω, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας. Τα παραπάνω σημεία μπορούν, επίσης, να ωφελήσουν το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας.
Η αντικατάσταση του τρέχοντος στόλου αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι μια μακρά διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο την παροχή κινήτρων για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την εισαγωγή αντικινήτρων για τα οχήματα εσωτερικής καύσης και την προώθηση της απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με νέα EV. Είναι συνεπώς σημαντικό να προωθηθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ταυτόχρονα με την ταχύτερη ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο περιφερειών, για την αποτελεσματική και εναρμονισμένη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Τα αποτελέσματα αυτά προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες στους φορείς χάραξης πολιτικής, στον επιχειρηματικό κόσμο κι άλλους παίκτες της αγοράς.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την έρευνα στον ακόλουθο σύνδεσμο εδώ.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων