Το «Πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης σπουδαστών/τριών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.),για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23» εγκρίθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Αφορά στη χορήγηση ποσού οικονομικής ενίσχυσης σε σπουδαστές και σπουδάστριες των Α.Ε.Ν., με στόχο την υποστήριξή τους ώστε να επιτευχθεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους στις Ακαδημίες Ασπροπύργου, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Καλύμνου, Κρήτης, Κύμης, Οινουσσών, Σύρου, Χίου, Ύδρας και Μακεδονίας.
Η συνολική δαπάνη ύψους 11.560.000,00 ευρώ, θα συγχρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό Κοινωνική Συνοχή» (ΠΠ2021-2027), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευση Δια Βίου Μάθηση. Το ύψος του ποσού οικονομικής ενίσχυσης των σπουδαστών των Α.Ε.Ν. ορίζεται στα τρεις χιλιάδες τετρακόσια ευρώ (3.400€) ανά σπουδαστή/τρια, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης χορηγείται για τόσα έτη όσα και τα έτη σπουδών της Ακαδημίας, μη εξαιρουμένων των εξαμήνων πρακτικής άσκησης επί πλοίου, είναι ποσό αφορολόγητο και ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή.
Στυλιανίδης: Σημαντική πρωτοβουλία
Με αφορμή την απόφαση αυτή, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά ανακοινώνεται η έγκριση του “Προγράμματος Οικονομικής Ενίσχυσης Σπουδαστών/τριών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23”. Αυτό το πρόγραμμα αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην υποστήριξη των σπουδαστών και σπουδαστριών των Ακαδημιών μας, προκειμένου να επιτευχθεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Σκοπός του Προγράμματος Οικονομικής Ενίσχυσης, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με Κοινή Υπουργική Απόφαση, είναι να δοθεί η δυνατότητα στους σπουδαστές να επικεντρωθούν στις σπουδές τους, χωρίς το βάρος της οικονομικής επιβάρυνσης που μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην ολοκλήρωσή τους.
Η χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Πρόγραμμα Ανθρώπινου Δυναμικού Κοινωνικής Συνοχής , είναι κρίσιμη για τη διασφάλιση ότι οι ναυτικοί του μέλλοντος μπορούν να λάβουν την κατάλληλη εκπαίδευση και να συμβάλουν στην ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το πρόγραμμα, το οποίο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, ως αποτέλεσμα σκληρής εργασίας και συνεργασίας με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών και την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της εκπαίδευσης και της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη χώρα μας».
Παπαθανάσης: Για πρώτη φορά οικονομική ενίσχυση
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε: «Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, κατέστη εφικτό για πρώτη φορά ένα πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης σπουδαστών/ τριών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) της χώρας μας.
Η δράση αυτή συγχρηματοδοτείται μέσα από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και πρόκειται να συνεχιστεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027, στο πλαίσιο της υποστήριξης της ανώτερης τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της ελκυστικότητάς της και της αναβάθμισής της.
Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού / Πλοιάρχων – Μηχανικών παρέχουν υψηλού επιπέδου επαγγελματική κατάρτιση για ειδικευμένες θέσεις εργασίας και εκπαιδεύουν τα μελλοντικά στελέχη του -εξόχως σημαντικού για την Ελλάδα- τομέα της ναυτιλίας.
Η δράση επομένως αποτελεί μια πολύ επιτυχή αξιοποίηση των στοχεύσεων τόσο του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, όσο και της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς είναι μια επένδυση στην εκπαίδευση και την αναγκαία διασύνδεση με την αγορά εργασίας, μια επένδυση με μέριμνα για τις νέες και τους νέους μας».
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση