Στα 358 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το δημόσιο χρέος το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Εμφανίζεται οριακά αυξημένο έναντι των 355 δισ. ευρώ, επίπεδο στο οποίο είχε διαμορφωθεί το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Εν τω μεταξύ με διαφορετική ανακοίνωση η ΕΛΣΤΑΤ επισημαίνει ότι σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία, το αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2022, σύμφωνα με το ESA 2010, εκτιμάται στα -4,9 δισ. ευρώ (έλλειμμα), ενώ το ακαθάριστο ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης σε ονομαστικές τιμές στο τέλος του 2022 εκτιμάται στα 357 δισ. ευρώ (172,6% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ των κοινοποιήσεων μεταξύ Απριλίου 2023 και του Οκτωβρίου 2023, λόγω των επικαιροποιημένων στοιχείων, υπήρξαν οι εξής μεταβολές:
Το χρέος στη νέα κοινοποίηση αυξήθηκε κατά 1,3% του ΑΕΠ (από 171,3 δισ. ευρώ σε 172,6 δισ. ευρώ), ενώ το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκε κατά 0,1% του ΑΕΠ.
Προσχέδιο προϋπολογισμού: Σημαντική πτώση στο χρέος- Περιορισμένες οι εκδόσεις το 2024
Τα έσοδα
Από εκεί και πέρα, τα έσοδα της Γενικής Κυβέρνησης το β’ τρίμηνο ανήλθαν σε 28,109 δισ. ευρώ από 26,843 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, σύμφωνα με τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς της Γενικής Κυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ.
Οι φόροι σε εισόδημα και περιουσία ήταν 7,143 δισ. ευρώ από 5,999 δισ. ευρώ πέρυσι (25,4% των συνολικών εσόδων έναντι 22,3%), ενώ οι κοινωνικές εισφορές διαμορφώθηκαν σε 7,222 δισ. ευρώ από 7,416 δισ. ευρώ (25,7% των συνολικών εσόδων από 27,6%).
Οι δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης ανήλθαν σε 27,234 δισ. ευρώ από 26,106 δισ. ευρώ το β’ τρίμηνο πέρυσι, με τις πρωτογενείς δαπάνες να διαμορφώνονται σε 25,343 δισ. ευρώ από 24,903 δισ. ευρώ.
Κοινωνικές παροχές
Οι αμοιβές εξηρτημένης εργασίας ήταν 5,87 δισ. ευρώ από 5,662 δισ. ευρώ πέρυσι (21,6% των συνολικών δαπανών από 21,7%).
Οι κοινωνικές παροχές διαμορφώθηκαν σε 11,375 δισ. ευρώ από 10,769 δισ. ευρώ (41,8% των συνολικών δαπανών από 41,3%). Ενώ, οι επιδοτήσεις ήταν 746 εκατ. ευρώ από 2,369 δισ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2022 (2,7% των συνολικών δαπανών από 9,1%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι αναθεωρήσεις στο αποτέλεσμα των ετών 2019 – 2022 οφείλονται κυρίως σε επικαιροποιημένα στοιχεία, σε μεθοδολογικές αλλαγές στην ταξινόμηση κάποιων ειδικών συναλλαγών και στην αναθεώρηση του ΑΕΠ.
Latest News
ΤτΕ: Στο 2,5% η ελληνική ανάπτυξη - Ποιοι οι κίνδυνοι
Για τα δύο επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ θα υποχωρήσει στο 2,3% το 2026 και περαιτέρω στο 2% το 2027
Απόφαση βόμβα του ΣτΕ για ΝΟΚ - Ποιες άδειες «κόβονται», 8 ερωταπαντήσεις
Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβούλιο της Επικρατείας για τα μπόνους δόμησης
Πόσο ακρίβυναν τα υλικά κατασκευής τον Δεκέμβριο [πίνακας}
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2024, σε σύγκριση με τον δείκτη του Νοεμβρίου 2024 δεν παρουσίασε μεταβολή
Άνοδος 7,3% στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το 3ο τρίμηνο [πίνακας]
Στο -6,2% η αποταμίευση των νοικοκυριών κατά το δεύτερο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς, κάτι που δείχνει πως οι πολίτες έβαζαν «χέρι» στις καταθέσεις
Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων στις 29 Ιανουαρίου
Δε θα γίνουν αποδεκτές συμπληρωματικές μη ανταγωνιστικές προσφορές την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025
Οι αλλαγές που φέρνει στην εταιρική διακυβέρνηση η εκλογή Τραμπ - Τι εκτιμούν Θεοδωρικάκος, Λαζαράκου και Αικατερινάρη
Η εταιρική διακυβέρνηση και η σημασία τους για της ελληνικές επιχειρήσεις, στο προσκήνιο του συνεδρίου του ΣΕΒ και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
Προς παράταση για την ρύθμιση των χρεών σε Δήμους
Οι λόγοι της επιμήκυνσης του χρόνου για τα χρέη σε Δήμους
Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου
Έρχεται μπαράζ προσφορών για στεγαστικά δάνεια - Καταλύτης το «Σπίτι Μου 2»
Ευκαιρία θεωρούν οι τράπεζες την ισχυρή ζήτηση για το πρόγραμμα «Σπίτι Μου 2» - Πόσα στεγαστικά δάνεια θα δώσουν φέτος
«Αχτίδα φωτός» για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Έρχεται το σχέδιο πριν το Πάσχα
Τράπεζες και οικονομικό επιτελείο βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή αναγνωρίζοντας το μέγεθος του προβλήματος για το ελβετικό φράγκο