Όλοι παρακολουθούν με αγωνία τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και απεύχονται μία γενικότερη γεωπολιτική ανάφλεξη. Μου έλεγαν από το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο ότι αγωνιούν για τις οικονομικές συνέπειες της νέας μεσανατολικής κρίσης, ιδιαίτερα για την ενέργεια και πρωτίστως για την τιμή του πετρελαίου.
Ομαλά
Αν και προς το παρόν η τιμή του πετρελαίου – μετά από την πρώτη «νευρικότητα» που παρατηρήθηκε – δεν φαίνεται να κινείται σε «επικίνδυνες ατραπούς». Στα 91,6 δολάρια το βαρέλι είναι η τιμή του. Αντιθέτως η τιμή του φυσικού αερίου έχει «τσιμπήσει», αλλά και πάλι τα πράγματα δεν είναι δύσκολα.
Αλλάζουν τα δεδομένα
Αν όμως ξεφύγει η τιμή του πετρελαίου θα αλλάξουν και τα δεδομένα του προϋπολογισμού. Κι όχι μόνο! Στην πλατεία Συντάγματος θεωρούν – ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας βέβαια – ότι σ΄αυτό το ενδεχόμενο θα αλλάξουν τα δεδομένα και στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τα πλεονάσματατα;
Ξέρετε η ανάγκη για πλεονάσματα θα μεταφερθεί σε μελλοντικό χρόνο. Οπως ακριβώς είχε συμβεί με τον Covid, αλλά και τον πόλεμο της Ουκρανίας πέρυσι. Έτσι ενώ – έλεγαν – τελειώνει η επιδότηση του ρεύματος στο τέλος του χρόνου, αν τα πράγματα έρθουν «αλλιώς» η επιδότηση θα συνεχιστεί. Κι αγωνία παραμένει, έστω και με τα ευχάριστα διαλείμματα της απελευθέρωσης των ομήρων. Η κατάσταση είναι ζοφερή….
—-
Κινητικότητα
Κινητικότητα διαπιστώνω στην επιχειρηματική πιάτσα σχετικά με την πίεση από το υπουργείο Ανάπτυξης και ιδιαίτερα από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, για την μείωση των τιμών κατά 5% για έξι μήνες. Μου λένε πως είναι αρκετές οι επιχειρήσεις που έχουν «δώσει» προϊόντα για μείωση τιμής και μάλιστα μεταξύ αυτών είναι και πολυεθνικές! Δεν γνωρίζω ακόμη πόσες, όπως δεν γνωρίζω και πόσες πολυεθνικές έχει εντοπίσει η ΔΙΜΕΑ που να είναι «επιλήσμονες» της νομοθετικής ρύθμισης για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Στο επόμενο διάστημα θα τα μάθουμε κι αυτά!
——
Λαθρεμπόριο
Η υπόθεση του λαθρεμπορίου και συνολικά της παραβατικότητας στην αγορά των πετρελαιοειδών κρατάει χρόνια πολλά χρόνια.
Και ιδίως σειρά μέτρων που έχουν αποφασιστεί εδώ και μία δεκαετία αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί.
Όπως τα GPS στα πλωτά μέσα ή ακόμα, ακόμα και οι εκκρεμότητες – σοβαρές – που υπάρχουν στο σύστημα εισροών – εκροών που εγκατέστησαν τα πρατήρια με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο έλεγχος των ποσοτήτων που διακινούνται.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ουκ ολίγες φορές έχουν επισημάνει τις μαύρες τρύπες…
Αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω…
Στη φόρα…
Αν και υπάρχουν πολλοί στην αγορά πετρελαιοειδών που αμφιβάλλουν διαχρονικά για την έλλειψη πολιτικής βούλησης ως προς την αντιμετώπιση της λαθραίας διακίνησης, έπεσε στην αντίληψη μου κάτι το οποίο μπορεί και να ερμηνευτεί πως σαν κάτι τελικά να κινείται προς την ορθή κατεύθυνση.
Και γιατί το λέω αυτό;
Ξετρύπωσα μία κοινή απόφαση τεσσάρων υπουργείων και μιας ανεξάρτητης αρχής η οποία ούτε λίγο πολύ ορίζει πότε και για ποιους παραβάτες θα δημοσιοποιούνται τα στοιχεία τους.
Στη δημοσιότητα
Τη συνυπογράφουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών και η ΑΑΔΕ. Για την ακρίβεια οι αρμόδιοι υφυπουργοί κ.κ. Θεοχάρης Θεοχάρης, Άννα Μάνη, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Θεόδωρος Λιβάνιος, η κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής.
Στη φόρα λοιπόν θα βγαίνουν τα ονόματα των παραβατών των διατάξεων περί εγκατάστασης και λειτουργίας των συστημάτων παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών σε πρατήρια υγρών καυσίμων και εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης.
Και τα ονοματεπώνυμα, για να είμαι πιο σαφής, θα είναι σε όσους τιμωρούνται με πρόστιμα 50.000 ευρώ και άνω.
Είναι μία αρχή…
—-
ΡΑΑΕΥ
Ως γνωστόν στο πρώτο 20ήμερο του Μαρτίου η κυβέρνηση κατέθεσε το περιβόητο νομοσχέδιο για το νερό και την ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
Στην εκχωρήθηκαν περισσότερες αρμοδιότητες. Πλέον εκτός από την ενέργεια είναι υπό την ευθύνη της και το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα νερά και τα απόβλητα. Βέβαια, χωρίς να έχει γίνει ανάλογη πρόβλεψη για την αύξηση του προσωπικού προκειμένου να ανταποκρίνεται με επάρκεια στις νέες αυξημένες υποχρεώσεις. Λεπτομέρειες…
Πλέον η ΡΑΕ, λέγεται ΡΑΑΕΥ, ήτοι Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων.
Και φυσικά, όπως έμαθα, η Αρχή προχώρησε λίαν προσφάτως και στην κατοχύρωση του σήματος.
Latest News
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»