Η ΕΥ Ελλάδος ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., στο πλαίσιο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σε τελετή που διοργάνωσε η Ελληνικό Μετρό Α.Ε., την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023.
Το έργο, το οποίο εφαρμόζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη σύγχρονη, “driverless” (δηλαδή, χωρίς την παρουσία οδηγών στους συρμούς) τεχνολογία “GoA4”, καλύπτει τους πυλώνες της εθνικής στρατηγικής για κοινωνική, πράσινη και ψηφιακή ανάπτυξη. Η λειτουργία και η συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (μήκος περίπου 14,4 χλμ.), δημοπρατήθηκε ως έργο “Ο&Μ” ΣΔΙΤ, κατόπιν διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού, σύμφωνα με τις διεθνώς και πανελλαδικώς εγκεκριμένες αρχές των έργων ΣΔΙΤ (Ν. 3389/2005).
Το αντικείμενο
Στο αντικείμενο των υπηρεσιών της σύμβασης ΣΔΙΤ, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η λειτουργία, η συντήρηση, ο καθαρισμός, η ασφάλεια-προστασία, η διαχείριση του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, καθώς και η εγκατάσταση και η λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η ΕΥ Ελλάδος παρείχε υπηρεσίες χρηματοοικονομικού συμβούλου για το σύνολο του διαγωνισμού – από τον σχεδιασμό του αρχικού επενδυτικού σχεδίου, την ένταξη του έργου στην εθνική λίστα εγκεκριμένων έργων ΣΔΙΤ, τη συνδρομή στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης από χρηματοοικονομική άποψη, την υποστήριξη στις διαδικασίες διαγωνισμού και ανάθεσης, καθώς και την υποστήριξη μέχρι και την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ.
Ο κ. Τάσος Ιωσηφίδης, Εταίρος και Επικεφαλής του Τμήματος Συμβούλων Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών της EY Ελλάδος, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που συνεισφέραμε στην ολοκλήρωση μίας συμφωνίας-οροσήμου για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και με σειρά άλλων στρατηγικών έργων υποδομών, η Θεσσαλονίκη μπαίνει δυναμικά σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης, και αναδεικνύεται σε βασικό πόλο αστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μέσα από τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, το έργο, το οποίο εισάγει τεχνολογικές καινοτομίες στη χώρα μας, αναμένεται να προσθέσει υψηλή αξία στην καθημερινότητα των πολιτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, μετασχηματίζοντας τον χάρτη των μεταφορών στην περιοχή. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Γιάννη Μπίτζη – Εταίρο, τη Roxana Todiroae – Director, και όλη την ομάδα της EY Ελλάδος, για τη συνεισφορά τους στην ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας».
Latest News
Σταϊκούρας: Κυκλοφοριακά μέτρα και άμεσες παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι», προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας
Βαρδάρης αλλαγής στις υποδομές της Θεσσαλονίκης - Τα εμβληματικά projects που τρέχουν
Ποια έργα, ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ, μεταμορφώνουν την Θεσσαλονίκη
Στον 8ο όροφο ο Riviera Tower στο Ελληνικό – Πόσα θα εισπράξει η Lamda
Γιατί η διοίκηση της Lamda εμφανίζεται αισιόδοξη για το Ελληνικό – Τι λέει για πιθανή πώληση mall
Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset - Τα οφέλη για τους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ
Χατζηδάκης για Αττική Οδό: Η Ελλάδα ξεφεύγει από την εποχή του κρατισμού
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «εισρέουν περισσότερα από 3,2 δισ. εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία» και «μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας μας»
Διαφανής και αποδοτική και για τις δύο πλευρές η συμβαση της Αττικής Οδού, λέει ο Σταϊκούρας
Με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ
Νέα εποχή με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό - Η σύμβαση και τα διόδια
Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης
Ποια έργα υποδομών πάνω από 5 δισ. ευρώ μπήκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Πάνω από 18 έργα υλοποιούνται έχοντας ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης θα αντιστοιχεί σε 30 έτη κατ’ ελάχιστο και ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ
Σε τροχιά υλοποίησης 32 φράγματα προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ
Τι είπε ο υπουργός μεταφορών στο 4ο Συνέδριο Φραγμάτων και Ταμιευτήρων για την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων που αφορούν φράγματα