Η Ομοσπονδιακή Αρχή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας (Bafin) στο Βερολίνο έδωσε το πράσινο φως στον ελβετικό ναυτιλιακό γίγαντα MSC, που ιδρύθηκε από τον Τζιανλουίτζι Απόντε να εξαγοράσει το 49,9% της Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), την εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου. Στο πλαίσιο αυτό η MSC δημοσιοποίησε χθες επίσημα την προσφορά εξαγοράς ύψους 16,75 ευρώ ανά μετοχή.
Οι μέτοχοι της HHLA έχουν τώρα μερικές εβδομάδες για να αποφασίσουν αν θα αποδεχθούν την προσφορά με την MSC να αποκαλύπτει χθες ότι έχει ήδη αποκτήσει σχεδόν το 4,7% των μετοχών της HHLA που βρίσκονται σε κυκλοφορία στο χρηματιστήριο.
MSC: Στο φως τα οικονομικά αποτελέσματα του κολοσσού
Η προσφορά ακολουθεί τη δεσμευτική δήλωση προθέσεων που υπέγραψαν η MSC και η πόλη του Αμβούργου τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την οποία η HHLA θα διοικείται ως κοινοπραξία, στην οποία ο Δήμος της πόλης θα κατέχει το 50,1% και η MSC το 49,9%.
Σημείο καμπής
«Η συναλλαγή θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για το λιμάνι του Αμβούργου, όπου οι όγκοι είχαν μείνει στάσιμοι για περισσότερο από μια δεκαετία και όπου η ομοσπονδιακή υποστήριξη για τον ναυτιλιακό και βιομηχανικό τομέα ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή τα τελευταία χρόνια», ανέφεραν οι αναλυτές της Alphaliner τον περασμένο μήνα.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, το μεγαλύτερο της Γερμανίας, μειώθηκε κατά 11,7% σε 3,8 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2023. Κινδυνεύει να διολισθήσει φέτος κάτω από την 20η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των κορυφαίων λιμανιών του κόσμου.
Σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο μήνα, ο Soren Toft, διευθύνων σύμβουλος της MSC, περιέγραψε τα σχέδια για την προσθήκη επιπλέον 1 εκατ. teu ετησίως στο Αμβούργο τα επόμενα οκτώ χρόνια. Η MSC πρόκειται να δημιουργήσει μια νέα έδρα στο Hafencity, ενώ και η εταιρεία κρουαζιέρας, η MSC Cruises, πρόκειται επίσης να αποκτήσει ένα νέο home port στο Αμβούργο με τον αριθμό των εργαζομένων στην πόλη να διπλασιάζεται σε περίπου 700.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ