
Τα πρώτα «καρτελάκια» των μειωμένων τιμών, τουλάχιστον κατά 5%, έκαναν την εμφάνισή τους στα μεγάλα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ήδη από το πρωί της Πέμπτης, 19 Οκτωβρίου. Πλέον με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης 17 εταιρείες τροφίμων αλλά και ειδών για το νοικοκυριό, όπως καθαριστικά και απορρυπαντικά, έχουν αποστείλει τιμοκαταλόγους με χαμηλότερες τιμές που αφορούν 213 κωδικούς προϊόντων, με τους προμηθευτές να έχουν δεσμευτεί πως θα διατηρήσουν τη μείωση για ένα εξάμηνο.
Σκρέκας: «Η αγορά δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε»
Αναλυτικά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι οι: ΟΛΥΜΠΟΣ (19 κωδικούς), ΓΙΩΤΗΣ (23 κωδικοί), Μύλοι Λούλη (12 κωδικοί), ΤΡΙΚΚΗ (6 κωδικοί), Numil Hellas (17 κωδικοί), ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (12 κωδικοί), ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ (2 κωδικοί), ΒΙΟΛΑΝΤΑ (8 κωδικοί), ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ (2 κωδικοί), MULTI FOAM (4 κωδικοί), EURICOM (2 κωδικοί), ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ (71 κωδικοί), MELINDA (2 κωδικοί), ARLA (7 κωδικοί), ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ (2 κωδικοί), FLOS (4 κωδικοί) και ΔΕΛΤΑ (20 κωδικοί).
Είναι σαφές ότι η πλειονότητα των εταιρειών που πρώτες «αγκάλιασαν» το μέτρο είναι ελληνικές, με την ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ όμως να συμμετέχει με τους περισσότερους κωδικούς.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη νέα πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής», λέγοντας πως «στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική Κυβέρνηση είναι η μοναδική Κυβέρνηση που παίρνει τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση τιμών, αλλά για μείωση τιμών».
Βέβαια με βάση το σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) που πωλούνται περισσότερο στα σούπερ μάρκετ και οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.400, η κυβέρνηση δείχνει να βάζει χαμηλά τον πήχη, καθώς στοχεύει να μειωθούν οι τιμές σε μόλις 11% των προϊόντων. Ωστόσο, τόσο από το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και από παράγοντες της αγοράς εκτιμάται ότι σε σύντομο χρόνο το μέτρο μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, καθώς θα ενεργοποιηθεί ο ανταγωνισμός.
Σε κάθε περίπτωση, το αντίκτυπο της πρωτοβουλίας στους καταναλωτές και πιθανόν στους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ αναμένεται να αρχίσει να διαφαίνεται από τις αρχές του Νοεμβρίου και έπειτα, όταν δηλαδή θα υπάρξει πλήρης ανάπτυξή του στα ράφια και στα ψυγεία γιατί προς το παρόν οι καταναλωτές δεν βλέπουν «φως».
Παρότι τον Σεπτέμβριο εμφανίστηκαν τα πρώτα ψήγματα αποκλιμάκωσης, με το δείκτη τιμών στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα να υποχωρεί στο 9,4% έναντι 10,7% τον Αύγουστο, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της NielsenIQ, παρουσιάζουν αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.


Latest News

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ