Τα πρώτα «καρτελάκια» των μειωμένων τιμών, τουλάχιστον κατά 5%, έκαναν την εμφάνισή τους στα μεγάλα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ήδη από το πρωί της Πέμπτης, 19 Οκτωβρίου. Πλέον με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης 17 εταιρείες τροφίμων αλλά και ειδών για το νοικοκυριό, όπως καθαριστικά και απορρυπαντικά, έχουν αποστείλει τιμοκαταλόγους με χαμηλότερες τιμές που αφορούν 213 κωδικούς προϊόντων, με τους προμηθευτές να έχουν δεσμευτεί πως θα διατηρήσουν τη μείωση για ένα εξάμηνο.
Σκρέκας: «Η αγορά δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε»
Αναλυτικά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι οι: ΟΛΥΜΠΟΣ (19 κωδικούς), ΓΙΩΤΗΣ (23 κωδικοί), Μύλοι Λούλη (12 κωδικοί), ΤΡΙΚΚΗ (6 κωδικοί), Numil Hellas (17 κωδικοί), ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (12 κωδικοί), ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ (2 κωδικοί), ΒΙΟΛΑΝΤΑ (8 κωδικοί), ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ (2 κωδικοί), MULTI FOAM (4 κωδικοί), EURICOM (2 κωδικοί), ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ (71 κωδικοί), MELINDA (2 κωδικοί), ARLA (7 κωδικοί), ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ (2 κωδικοί), FLOS (4 κωδικοί) και ΔΕΛΤΑ (20 κωδικοί).
Είναι σαφές ότι η πλειονότητα των εταιρειών που πρώτες «αγκάλιασαν» το μέτρο είναι ελληνικές, με την ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ όμως να συμμετέχει με τους περισσότερους κωδικούς.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη νέα πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής», λέγοντας πως «στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική Κυβέρνηση είναι η μοναδική Κυβέρνηση που παίρνει τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση τιμών, αλλά για μείωση τιμών».
Βέβαια με βάση το σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) που πωλούνται περισσότερο στα σούπερ μάρκετ και οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.400, η κυβέρνηση δείχνει να βάζει χαμηλά τον πήχη, καθώς στοχεύει να μειωθούν οι τιμές σε μόλις 11% των προϊόντων. Ωστόσο, τόσο από το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και από παράγοντες της αγοράς εκτιμάται ότι σε σύντομο χρόνο το μέτρο μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, καθώς θα ενεργοποιηθεί ο ανταγωνισμός.
Σε κάθε περίπτωση, το αντίκτυπο της πρωτοβουλίας στους καταναλωτές και πιθανόν στους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ αναμένεται να αρχίσει να διαφαίνεται από τις αρχές του Νοεμβρίου και έπειτα, όταν δηλαδή θα υπάρξει πλήρης ανάπτυξή του στα ράφια και στα ψυγεία γιατί προς το παρόν οι καταναλωτές δεν βλέπουν «φως».
Παρότι τον Σεπτέμβριο εμφανίστηκαν τα πρώτα ψήγματα αποκλιμάκωσης, με το δείκτη τιμών στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα να υποχωρεί στο 9,4% έναντι 10,7% τον Αύγουστο, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της NielsenIQ, παρουσιάζουν αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Latest News
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Σε νέα guidance οι τράπεζες για τα έσοδα - Το σκηνικό μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες καλούνται να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση που θα έχει το μειούμενο κόστος χρήματος στα καθαρά έσοδα από τόκους
Παραιτήθηκε ο Π. Καπετανάκος από την Noval Property - Νέος CEO o Μιχαήλ Παναγής
Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Noval Property - Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να «ακούσει» από την Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα διαπραγματεύεται με 0,72x σε όρους P/TE με βάση τις εκτιμήσεις του 2025, με 13,6% RoTE. Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει τη σύσταση buy
Σύμπραξη Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – ΕΒΕΑ
Στόχος η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Και με τη... βούλα η πώληση του 90,1% της Alpha Bank Romania στην UniCredit - Τι ακολουθεί
Alpha Bank και UniCredit συνεργάζονται ήδη για να εξυπηρετήσουν ελληνικές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με 13 αγορές της Ευρώπης
Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX Small Cap Roadshow 2024
Ποιες εταιρείες θα συμμετάσχουν στο roadshow
Δωρεά 180 ηλεκτροκίνητων κλινών στο νοσοκομείο Κορίνθου από τη Motor Oil
Η εν λόγω δωρεά εντάσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος, του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων και του Δήμου Κορινθίων