Με διοικητική πράξη της Ε.Ε. αποσύρεται η σχετική προσφυγή, που είχε κατατεθεί τον Φεβρουάριο του 2023 κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και διευκολύνεται έτσι η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ ταυτόχρονα, επιταχύνεται η οικονομική ενίσχυση του σιδηροδρόμου και με αύξηση της επιδότησης από τα 45 στα 75 εκατομμύρια ευρώ.

Ειδικότερα, το τοπίο για τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ ξεκαθαρίζει, καθώς με την εν λόγω ευρωπαϊκή διοικητική πράξη, αίρονται τα νομικά και γραφειοκρατικά κολλήματα της σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕ Α.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου, την οποία είχαν υπογράψει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Επιπλέον, προβλέπονται εξειδικευμένοι τεχνικοί δείκτες για την ποιοτική παρακολούθηση του έργου του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποία αφορά την ορθή λειτουργία και συντήρηση του σιδηροδρόμου.

Τέλος, με την εν λόγω διοικητική πράξη της ΕΕ, επιβεβαιώνεται η ορθή προσαρμογή της συμβατικής σχέσης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΣΕ Α.Ε. στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, με πλήρη συμμόρφωση στα θεσμικά μέτρα χρηματοδότησης που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ενωσιακό ρυθμιστικό πλαίσιο.

Η προσφυγή της ΕΕ

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Φεβρουάριο αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν ελιχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας θεωρείτο ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία