![Online Φαρμακεία: Αύξηση 8% στον τζίρο το εννιάμηνο του 2023](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/EVTB_ELEIPSH_FARMAKON-19.jpg)
Αύξηση του τζίρου κατά 8% και online πωλήσεις €217εκ. σημείωσαν τα online φαρμακεία, κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023. Οι καταναλωτές φαίνεται να τα εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για τις αγορές τους, αφού οι online παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις των online φαρμακείων σημείωσαν σημαντική μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο είναι η πρόσφατη εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες) στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας φυσικά και τα online φαρμακεία.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/Pharmacy_1-600x338.jpg)
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Online φαρμακεία: Κατά 9% αυξήθηκε ο τζίρος το α’ εξάμηνο – Τι προϊόντα αγοράζουν οι καταναλωτές
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/P2-600x302.png)
Στοιχεία
Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο 9μηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αντλούνται από 97 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Οι κατηγορίες
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο εννεαμήνου αναδεικνύονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +4% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά 2%. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν ξανά και τα προϊόντα υγείας κατά 21%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι συνεχίζεται και σε αυτή την περίοδο, σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.
Διαφημίσεις
Στα marketing κανάλια σε επίπεδο εννεαμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 5 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα Οργανικά Αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 4%, έχοντας ποσοστό 13% από 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Προτιμήσεις
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες .
Το 9μηνιαίο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 6 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 65 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους
![Προμήθειες σε τράπεζες: Ερχεται μπαράζ μειώσεων και δωρεάν συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_banking_euros22-1024x600-1-600x352.jpg)
Κύμα μειώσεων στις χρεώσεις των τραπεζών
Πρώτη η Eurobank από τις τράπεζες ανακοίνωσε νέα τιμολογιακή πολιτική στις προμήθειες - Το μυστικό ραντεβού Χατζηδάκη - τραπεζιτών
![Μπρατάκος: Συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Τι συζήτησαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2024-07-15_14-23-06-600x399.jpg)
«Τετ α τετ» Μητσοτάκη με Μπρατάκο - Τι συζήτησαν οι δύο άνδρες
Ο υποψήφιος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών ΕΒΕΑ κ. Μπρατάκος παρουσίασε τις προτάσεις του για το μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας