Η ναυτιλία θα πιάσει και ίσως και θα ξεπεράσει τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για την μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030, μέσω λειτουργικών και τεχνικών μέτρων, δεν μπορεί όμως να εγγυηθεί ότι θα επιτευχθεί και ο στόχος το 5% των καυσίμων του κλάδου να είναι εναλλακτικά.
Όπως εξήγησε χθες η διοίκηση της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), υπό τον πρόεδρο της κ. Δημήτρη Φαφαλιό, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην Αθήνα, η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των πλοίων είναι σημαντική.
Όμως όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος αφού αυτά είναι ακόμη «είδος εν ανεπαρκεία». Δεν υπάρχουν σε ανάλογες ποσότητες, ενώ και οι υποδομές στα λιμάνια δεν επαρκούν, όπως εκτίμησε ο κ. Φαφαλιός.
Οι στόχοι
Οι διεθνείς νομοθέτες ασχολούνται και νομοθετούν στόχους μόνο για το πλοίο, και όχι με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς όπως είναι κυρίως οι προμηθευτές καυσίμων, οι κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία που είναι ουσιαστικά υπεύθυνοι για την κατασκευή «πράσινων» πλοίων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Intercargo.
Ο αντιπρόεδρος της Intercargo κ. Σπύρος Ταράσης, εκτίμησε από την πλευρά του ότι η ναυτιλία θα αξιοποιεί συμβατικά καύσιμα και για τα επόμενα 20 χρόνια, ενώ αναφέρθηκε και στην πανσπερμία κανονισμών πολλές φορές αντίθετων μεταξύ τους , υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενιαιοποίησης των.
Ο κ. Φαφαλιός υποστήριξε ακόμη ότι μια σημαντική λύση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα για τον υπάρχοντα στόλο αναμένεται να αποτελέσουν τα συστήματα κράτησης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture & storage).
Συζητήσεις με την Rightships
Στην ίδια συνέντευξη ο πρόεδρος της Intercargo, είπε ότι η Ένωση είναι σε συζητήσεις με την Rightships, έναν ιδιωτικό φορέα που έχει δημιουργηθεί από τους ναυλωτές για να βαθμολογεί την αποδοτικότητα των πλοίων, με στόχο την δημιουργία από κοινού ένας ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης των πλοίων.
Όπως εξήγησε ο κ. Δημήτρης Μονιούδης, ειδικός σύμβουλος της Intercargo, η Rightship έχει ανακοινώσει ότι θα αλλάξει την μεθοδολογία βαθμολογίας των πλοίων, προκειμένου να δίνει σωστή εικόνα για τα πλοία ανά κατηγορία πλοίου, χωρητικότητα αλλά και ρότες .
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν και στη γραφειοκρατία που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία, η οποία δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Τόνισαν ακόμη την ανάγκη προσέλκυσης νέων ναυτικών καθώς υπάρχει μεγάλη έλλειψη, διεθνώς. Υπογράμμισαν δε ότι έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι συνθήκες εργασίας επί των πλοίων και αυτό πρέπει να γίνει γνωστό.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από την διοίκηση της Intercargo στη σοβαρή βελτίωση που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στα επίπεδα ασφαλείας των πλοίων αφού έχουν μειωθεί πολύ τα ατυχήματα οι ζημίες και ο αριθμός ανθρώπινων απωλειών στη θάλασσα.
Πρωταγωνιστικός ρόλος
Επίσης ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στον πρωταγωνιστικό ρόλο που παίζει η Intercargo στην εκπροσώπηση διεθνώς του κλάδου, ρόλος που αναγνωρίζεται καθώς ο αριθμός των μελών της, κατέγραψε σημαντική αύξηση τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας σε νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα στο τέλος Αυγούστου του 2023. Ειδικότερα ο εγγεγραμμένος στόλος στην Intercargo, έχει φθάσει τα 3.300 πλοία, που αντιστοιχούν στο 33% περίπου του παγκόσμιου στόλου χύδην ξηρού φορτίου σε όρους νεκρού βάρους (dwt) όταν πέρυσι τον Αύγουστο το ποσοστό αυτό ήταν μικρότερο από 25%. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό το επίτευγμα και χαιρόμαστε που τόσα πολλά νέα μέλη είδαν τα οφέλη της ένταξής τους στην ένωσή μας, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου, δήλωσε ο κ. Φαφαλιός.
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι ο στόλος των μελών της Intercargo έχει πιο ποιοτικές επιδόσεις από το σύνολο του παγκοσμίου στόλου των Bulk carriers. Ειδικότερα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ένωσης, το ποσοστό ελλείψεων και κρατήσεων των πλοίων μελών της Intercargo σε διάφορα λιμάνια είναι μόλις το 1,5% του στόλου της ένωσης όταν το αντίστοιχο ποσοστό του παγκοσμίου στόλου είναι 2,1% και των μη μελών της Intercargo φτάνει το 2,2%.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%