Η ναυτιλία θα πιάσει και ίσως και θα ξεπεράσει τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για την μείωση των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030, μέσω λειτουργικών και τεχνικών μέτρων, δεν μπορεί όμως να εγγυηθεί ότι θα επιτευχθεί και ο στόχος το 5% των καυσίμων του κλάδου να είναι εναλλακτικά.
Όπως εξήγησε χθες η διοίκηση της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo), υπό τον πρόεδρο της κ. Δημήτρη Φαφαλιό, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην Αθήνα, η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των πλοίων είναι σημαντική.
Όμως όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος αφού αυτά είναι ακόμη «είδος εν ανεπαρκεία». Δεν υπάρχουν σε ανάλογες ποσότητες, ενώ και οι υποδομές στα λιμάνια δεν επαρκούν, όπως εκτίμησε ο κ. Φαφαλιός.
Οι στόχοι
Οι διεθνείς νομοθέτες ασχολούνται και νομοθετούν στόχους μόνο για το πλοίο, και όχι με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς όπως είναι κυρίως οι προμηθευτές καυσίμων, οι κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία που είναι ουσιαστικά υπεύθυνοι για την κατασκευή «πράσινων» πλοίων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Intercargo.
Ο αντιπρόεδρος της Intercargo κ. Σπύρος Ταράσης, εκτίμησε από την πλευρά του ότι η ναυτιλία θα αξιοποιεί συμβατικά καύσιμα και για τα επόμενα 20 χρόνια, ενώ αναφέρθηκε και στην πανσπερμία κανονισμών πολλές φορές αντίθετων μεταξύ τους , υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενιαιοποίησης των.
Ο κ. Φαφαλιός υποστήριξε ακόμη ότι μια σημαντική λύση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα για τον υπάρχοντα στόλο αναμένεται να αποτελέσουν τα συστήματα κράτησης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture & storage).
Συζητήσεις με την Rightships
Στην ίδια συνέντευξη ο πρόεδρος της Intercargo, είπε ότι η Ένωση είναι σε συζητήσεις με την Rightships, έναν ιδιωτικό φορέα που έχει δημιουργηθεί από τους ναυλωτές για να βαθμολογεί την αποδοτικότητα των πλοίων, με στόχο την δημιουργία από κοινού ένας ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης των πλοίων.
Όπως εξήγησε ο κ. Δημήτρης Μονιούδης, ειδικός σύμβουλος της Intercargo, η Rightship έχει ανακοινώσει ότι θα αλλάξει την μεθοδολογία βαθμολογίας των πλοίων, προκειμένου να δίνει σωστή εικόνα για τα πλοία ανά κατηγορία πλοίου, χωρητικότητα αλλά και ρότες .
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν και στη γραφειοκρατία που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία, η οποία δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Τόνισαν ακόμη την ανάγκη προσέλκυσης νέων ναυτικών καθώς υπάρχει μεγάλη έλλειψη, διεθνώς. Υπογράμμισαν δε ότι έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι συνθήκες εργασίας επί των πλοίων και αυτό πρέπει να γίνει γνωστό.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από την διοίκηση της Intercargo στη σοβαρή βελτίωση που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στα επίπεδα ασφαλείας των πλοίων αφού έχουν μειωθεί πολύ τα ατυχήματα οι ζημίες και ο αριθμός ανθρώπινων απωλειών στη θάλασσα.
Πρωταγωνιστικός ρόλος
Επίσης ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στον πρωταγωνιστικό ρόλο που παίζει η Intercargo στην εκπροσώπηση διεθνώς του κλάδου, ρόλος που αναγνωρίζεται καθώς ο αριθμός των μελών της, κατέγραψε σημαντική αύξηση τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας σε νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα στο τέλος Αυγούστου του 2023. Ειδικότερα ο εγγεγραμμένος στόλος στην Intercargo, έχει φθάσει τα 3.300 πλοία, που αντιστοιχούν στο 33% περίπου του παγκόσμιου στόλου χύδην ξηρού φορτίου σε όρους νεκρού βάρους (dwt) όταν πέρυσι τον Αύγουστο το ποσοστό αυτό ήταν μικρότερο από 25%. Είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό το επίτευγμα και χαιρόμαστε που τόσα πολλά νέα μέλη είδαν τα οφέλη της ένταξής τους στην ένωσή μας, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου, δήλωσε ο κ. Φαφαλιός.
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι ο στόλος των μελών της Intercargo έχει πιο ποιοτικές επιδόσεις από το σύνολο του παγκοσμίου στόλου των Bulk carriers. Ειδικότερα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ένωσης, το ποσοστό ελλείψεων και κρατήσεων των πλοίων μελών της Intercargo σε διάφορα λιμάνια είναι μόλις το 1,5% του στόλου της ένωσης όταν το αντίστοιχο ποσοστό του παγκοσμίου στόλου είναι 2,1% και των μη μελών της Intercargo φτάνει το 2,2%.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.