
Νέες δυνατότητες δίνει στην αγορά των δεξαμενοπλοίων η απόφαση των ΗΠΑ να άρουν προσωρινά τις κυρώσεις στη κυβέρνηση Μαδούρο μέσω της έκδοσης εξάμηνης γενικής άδειας που επιτρέπει την παραγωγή, την πώληση και την εξαγωγή αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Βενεζουέλα.
Σε μια περίοδο που λόγω των εξελίξεων στο Ισραήλ η αγορά δεξαμενοπλοίων πλέει εν μέσω αβεβαιοτήτων, η είδηση αποτελεί θετική εξέλιξη για τον κλάδο, αναφέρουν οι αναλυτές, καθώς θα αυξηθεί η προσφορά αργού πετρελαίου.
Ναυτιλία: Πρωταγωνιστές οι Έλληνες εφοπλιστές στις πωλήσεις των παλιών δεξαμενόπλοιων
Οι ροές προς τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από μηδενικές παλαιότερα σε περίπου 130.000 βαρέλια την ημέρα φέτος λόγω της ειδικής άδειας για εξαγωγές που εξασφάλισε η Chevron.
Η Βενεζουέλα, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Gibson, εξάγει επί του παρόντος μεταξύ 400.000 και 600.000 βαρελιών την ημέρα, αν και οι πραγματικοί αριθμοί μπορεί να είναι υψηλότεροι, δεδομένων των προσπαθειών που καταβάλλονται για την απόκρυψη της εμπλοκής στο εμπόριο πετρελαίου της χώρας.
Οι ροές προς τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από μηδενικές παλαιότερα σε περίπου 130.000 βαρέλια την ημέρα φέτος λόγω της ειδικής άδειας για εξαγωγές που εξασφάλισε η Chevron. Επίσης και αρκετές ευρωπαϊκές μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες έχουν επίσης εισαγάγει περιορισμένες ποσότητες, επίσης με άδεια.
Οι υπόλοιπες ποσότητες πιστεύεται γενικά ότι καταλήγουν στην Κίνα ή αναμειγνύονται στα ασιατικά ύδατα πριν επανεξαχθούν.
«Σκοτεινός στόλος»
Αν και αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι θα είναι δύσκολο για τη Βενεζουέλα να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές καθώς απαιτούνται πρόσθετες επενδύσεις στην παραγωγή πετρελαίου και στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων εξαγωγής, ωστόσο η άρση των περιορισμών από τις ΗΠΑ είναι αναμφίβολα θετική για την αγορά δεξαμενοπλοίων, καθώς αναμένεται να μετατοπίσει τον όγκο των εξαγωγών από τον επονομαζόμενο «σκοτεινό στόλο» στα νόμιμα δεξαμενόπλοια.
Η βάση δεδομένων πλοίων του Gibson υπολογίζει ότι τουλάχιστον 169 δεξαμενόπλοια άνω των 25.000 dwt συμμετέχουν στο εμπόριο της Βενεζουέλας από την έναρξη ισχύος των κυρώσεων, αποτελούμενα από πάνω από 50 VLCC, 80 Suez/Aframaxes και περισσότερα από 30 LR1/MR/Handies.
Ενώ τα πλοία αυτά είναι απίθανο να εξαφανιστούν εν μία νυκτί, ενδέχεται σύντομα να περιθωριοποιηθούν καθώς εμφανίζονται νέοι αγοραστές για τα φορτία της Βενεζουέλας, τονίζει ο Gibson.
Ο ίδιος οίκος εκτιμά ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδία, τους μεγάλους κινέζους αγοραστές, καθώς και τα σύνθετα ευρωπαϊκά διυλιστήρια.
Μετατόπιση πλοίων
Εξάλλου, σύμφωνα με έναν άλλο οίκο τον Poten, τα δεξαμενόπλοια της κατηγορίας Suezmaxes και aframaxes φαίνεται ότι θα είναι τα ωφελημένα. Αναμένεται μετατόπιση πλοίων από τον Ειρηνικό στον Ατλαντικό καθώς η Βενεζουέλα θα χρησιμοποιήσει περισσότερα Aframaxes και Suezmaxes και λιγότερα VLCC, σημειώνει ο Poten, προσθέτοντας ότι το πιο σημαντικό είναι ότι η άρση των κυρώσεων θα επιτρέψει στην κρατική εταιρεία πετρελαίου (PDVSA) της χώρας να χρησιμοποιήσει κανονικά δεξαμενόπλοια αντί να βασίζεται στον (ακριβό και αναξιόπιστο) σκοτεινό στόλο.
Πάντως, πολλά θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια ισχύος αυτής της άρσης των κυρώσεων καθώς το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι είναι έτοιμο να ανακαλέσει την εν λόγω άδεια ανά πάσα στιγμή, εάν οι εκπρόσωποι του Μαδούρο δεν τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στο πλαίσιο της συμφωνίας με την αντιπολίτευση και ότι η απαλλαγή από τις κυρώσεις θα ανανεωθεί μόνο εάν η Βενεζουέλα τηρήσει τη δέσμευσή της για τη διεξαγωγή ελεύθερων και δίκαιων εκλογών.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»