«Η κινεζική επίθεση έχει ήδη ξεκινήσει… Δεν θέλουμε να γίνουμε θύμα της επίθεσης αυτής, αλλά να παραμείνουμε ηγέτες στον ευρωπαϊκό χώρο του αυτοκινήτου». Τη δήλωση αυτή έκανε από το Χανγκτσού ο διευθύνων σύμβουλος του γιγαντιαίου γαλλοαμερικανοϊταλικού ομίλου Stellantis Κάρλος Ταβάρες. «If you can’t beat them, join them», θα έλεγε δηλαδή αν ήταν Αγγλοσάξονας ο πορτογάλος μάνατζερ. Ή αλλιώς, καλύτερα να είσαι με την πλευρά των νικητών παρά των ηττημένων.
Ο Ταβάρες υπεγραψε συμφωνία ευρείας συνεργασίας με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor, που προβλέπει την επένδυση σ’ αυτή 1,5 δισ. ευρώ για την απόκτηση μεριδίου 21,3% από τη Stellantis. Η Leapmotor είναι μια νεοφυής εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 και την οποία ο γαλλοαμερικανοϊταλικός όμιλος φιλοδοξεί να μετατρέψει σε κινητήρια δύναμη προκειμένου να αναπτυχθεί και να πρωταγωνιστήσει στην ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, που ως γνωστόν έχει μπει «στην πρίζα».
Γαλλία: Έκκληση Λεμέρ στον Ταβάρες να επαναπατρίσει την παραγωγή του Peugeot e-208
Είναι αλήθεια ότι οι επωνυμίες του ομίλου, με πρώτες τις γαλλικές Peugeot-Citroen, είχαν τις τελευταίες δεκαετίες επενδύσει περισσότερο στην εξέλιξη των ντιζελοκινητήρων. Σε αντίθεση με την ανταγωνίστρια στη Γαλλία Renault, η οποία κατασκευάζει εδώ και πολλά χρόνια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Zoe για παράδειγμα, που είναι δημοφιλές στις ευρωπαϊκές αγορές αν και απουσιάζει από την Ελλάδα – και το Nissan Leaf της ιαπωνικής συμμάχου της Renault σπανιότατα απαντάται εξάλλου στους ελληνικούς δρόμους.
Leapmotor International
Εσχάτως βέβαια η Peugeot έχει κυκλοφορήσει το ευπώλητο e208. Αλλά, όπως είχε δηλώσει τον περασμένο Ιούλιο σε συνέντευξή του στον «Figaro» ο Ταβάρες, «με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Ευρώπη στρώνει το κόκκινο χαλί στους Κινέζους».
Τώρα, από την Αίθουσα του Λαού στην επαρχία Ζετσιάνγκ, κοντά στη Σαγκάη, όπου υπεγράφη η συμφωνία Stellantis-Leapmotor, ο εμβληματικός πορτογάλος μάνατζερ είπε ότι με το να γίνει η εταιρεία του βασικός μέτοχος της κινεζικής start-up, «έχουμε πλέον μια καινοτόμο απάντηση για να ολοκληρώσουμε τη στρατηγική μας, επωφελούμενοι από την ανταγωνιστικότητα της Leapmotor τόσο στην Κίνα όσο και διεθνώς».
Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης που θα είναι προσανατολισμένη στις εξαγωγές, με την ονομασία Leapmotor International. Η εταιρεία αυτή, στην οποία η Stellantis θα κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο 51% των μετοχών, θα κατέχει «τα αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή, εξαγωγή και πώληση προϊόντων της Leapmotor εκτός της κινεζικής επικράτειας». Η Leapmotor International θα ξεκινήσει τις πωλήσεις των μοντέλων της στην Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Ποια είναι η Leapmotor
Με 10.000 οχήματα που πωλεί κάθε μήνα στην κινεζική αγορά, η Leapmotor είναι ένας από τους «μυριάδες νέους Κινέζους κατασκευαστές που είναι αποκλειστικά αφοσιωμένοι στα ηλεκτρικά οχήματα», γράφει ο Σεμπαστιάν Φαλετί στη «Le Figaro». Η Leapmotor «αποβιβάστηκε» πρόσφατα και στη Γαλλία, όπου έχει πωλήσει ως τώρα περί τα 200 αυτοκίνητα, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
«Η σημερινή μέρα είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Leapmotor. Πιστεύουμε σε συνεργασίες win-win με ισχυρούς παίκτες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείαςΤσου Ζιανγκμίνγκ. Η «Le Figaro» σημειώνει ότι ο κινέζος μάνατζερ είναι επίσης ιδρυτής της Zhejiang Dahua, μιας εταιρείας καμερών παρακολούθησης που έχει μπει στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών – έχουν επιβάλει εμπορικές κυρώσεις στη Zhejiang Dahua, απαγορεύοντας σε όλες τις δυτικές εταιρείες να συνεργάζονται μ’ αυτή.
Εν πάση περιπτώσει, η Leapmotor είναι εσηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με την κινεζική ιστοσελίδα Yicai, με βάση τις πωλήσεις του 2022 είναι η πέμπτη κατασκευάστρια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι αποκλειστικά αφοσιωμένες στην ηλεκτροκίνηση.
«Καβάλα στο κύμα ο Ταβάρες»
Η Stellantis δεν είναι η πρώτη δυτική (και δη ευρωπαϊκή) αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάζεται με Κινέζο κατασκευαστή για τις πωλήσεις της εκτός Κίνας (στην Κίνα, ως γνωστόν, οι αρχές επιτρέπουν τη δραστηριοποίηση ξένων ομίλων μόνο εφόσον συνεργαστούν με κινεζικό). Η Volkswagen ανακοίνωσε τον Ιούλιο μια συνεργασία με την Xpeng, που εδρεύει στην Καντόνα, με στόχο επίσης την κατάκτηση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.
Και η Leapmotor εξάλλου, δεν είναι η πρώτη κινεζική εταιρεία με την οποία συνεργάζεται η Stellantis. Ο ευρω-αμερικανικός όμιλος (Peugeot-Fiat-Chrysler) έχει στενή συνεργασία εδώ και χρόνια με την Dongfeng, στην οποία όμως θα αφήσει τη διαχείριση των τριών κοινών εργοστασίων στη Γουχάν, τη Τσενγκτού και την Ξιανγκιάνγκ, «για να εστιάσει τις προσπάθειές της στην ηλεκτροκίνηση» – στα προαναφερθέντα εργοστάσια κατασκευάζονται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Η διεθνής συγκυρία ασφαλώς δεν είναι η ιδανική για τη σύμπραξη δυτικών εταιρειών με κινεζικές. Αλλά «ο Ταβάρες προτιμά να καβαλά το κύμα παρά να παρασύρεται στη δίνη του και να βυθίζεται», γράφει ο «Figaro». Με βασικό τους ατού τις τιμές, οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να βοηθήσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να παράξει οχήματα ηλεκτρικά που να μπορεί να τα αντέξει η τσέπη του Ευρωπαίου καταναλωτή.
«Όχι στη θυματοποίηση»
«Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη έχει ανάγκη τους Κινέζους συνεργάτες. Με τη Leapmotor θα είμαστε πολύ αποτελεσματικοί σε ό,τι αφορά τα κόστη. Όσο για την παραγωγή, είναι ήδη έτοιμη», τόνισε από την Κίνα ο Ταβάρες. Η Leapmotor αυτή την ώρα διαθέτει στη γαλλική αγορά το Τ-03 στην τιμή των 26.000 ευρώ. Είναι ένα μικρό μοντέλο «που απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν κάτι στη βάση της γκάμας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Κληθείς να σχολιάσει την έρευνα που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διαπιστώσει κατά πόσο είναι νόμιμες και θεμιτές οι επιδοτήσεις του Πεκίνου προς τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, ο Ταβάρες με εμφανίστηκε πραγματιστής, αν και προσεκτικός στις διατυπώσεις του.
«Η Ευρώπη έχει λάβει την πολιτική απόφαση να διατηρήσει την αγορά της ανοικτή. Δεν είναι ευθύνη της Stellantis η άσκηση εμπορικής πολιτικής εκ μέρους των Βρυξελλών. Οι πωλήσεις των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη έχουν ξεκινήσει και δεν θέλουμε να είμαστε θύμα των συγκυριών», τόνισε ο πορτογάλος μάνατζερ.
Latest News
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας