
Κάποτε ο τομέας των ιδιωτικών-επιχειρηματικών πτήσεων θεωρoύνταν ιδανική καριέρα για πολλούς πιλότους. Τώρα φαίνεται πως προτιμούν τους μεγάλους αερομεταφορείς.
Η Delta, η United και η American Airlines ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι αυξάνουν τους μισθούς τους, προκαλώντας οξύτερη έλλειψη πιλότων στις εταιρείες που εκτελούν ιδιωτικές πτήσεις και στα αεροπορικά τμήματα τα οποία διαθέτουν μεγάλες εταιρείες.
Αερομεταφορές: Ενα νέο αεροπλάνο, πολλές καινοτομίες στις καμπίνες εντός 2023 [Video]
Τα «απόνερα» της πανδημίας
Η έλλειψη επιδεινώνεται από το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν εμπορικές πτήσεις πληρώνουν πλέον εξαψήφια μπόνους σε πιλότους. Σύμφωνα με έρευνες του κλάδου, οι πιλότοι ιδιωτικών πτήσεων κερδίζουν μερικές φορές μόνο το 60% των μισθών των συναδέλφων τους που εργάζονται σε αεροπορικές που εκτελούν εμπορικές πτήσεις.
«Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το δέλεαρ ενός πολύ μεγαλύτερου μισθού», αποκάλυψε στο Robb Report η Σέριλ Μπάρντεν, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Aviation Personnel International, η οποία έχει δει βετεράνους πιλότους που απασχολούνται από μεγάλες (μη αεροπορικές) εταιρείες του Fortune 500, οι οποίες κάποτε θεωρούνταν ως το ιδεώδες τέλος για μια καριέρα πιλότου, να αποχωρούν για να πιάσουν δουλειά σε εμπορικούς αερομεταφορείς.
Η πανδημία επιδείνωσε την έλλειψη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν πολλούς πιλότους δημιουργώντας ένα κενό και τώρα τρέχουν να το αναπληρώσουν προσφέροντας δελεαστικές αμοιβές.
Στη δίνη του ανταγωνισμού οι εταιρείες ιδιωτικών πτήσεων
Το ζήτημα επηρεάζει όλους, από μικρές αεροπορικές μέχρι τον μεγαλύτερο πάροχο εκμισθωμένων αεροπορικών υπηρεσιών στον κόσμο, τη NetJets.
Η τελευταία απασχολεί 3.100 πιλότους με το 7% αυτών να έχουν αποχωρήσει μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, ενώ άλλες εκατό αναχωρήσεις αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου εργαζομένων της NetJets, που προσπαθεί επί του παρόντος να διαπραγματευτεί μια νέα σύμβαση, είπε στο Robb Report ότι η NetJets πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστική όσον αφορά τις κλίμακες αμοιβών και τον προγραμματισμό πτήσεων.
Η εξισορρόπηση αμοιβών θα απαιτήσει μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Πρόσφατη έρευνα του National Business Aviation Association αναφέρει ότι οι αμοιβές των πιλότων αυξήθηκαν κατά 12% από το 2022 έως το 2023 και τα μπόνους ήταν συνήθως περίπου $27.000 ετησίως. «Μας στοίχισε 30 εκατομμύρια δολάρια για να αυξήσουμε τους μισθούς των πιλότων μας», λέει ο Κεν Ρίτσι, διευθυντής της Directional Aviation Capital, μητρική της Flexjet, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών ιδιωτικής αεροπορίας. «Θα πρέπει να το κάνουμε τακτικά για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά».
Οι εταιρείες που έχουν ιδιωτικά αεροσκάφη μπορούν να ξεπεράσουν αυτή την κατάσταση δίνοντας προτεραιότητα στο να κρατούν τους πιλότους τους ευχαριστημένους.
«Σχεδιάσαμε την κουλτούρα μας για να κρατάμε τους πιλότους μας ευχαριστημένους», τόνισε ο Ρίτσαρντ Κέιν, Διευθύνων Σύμβουλος της Verijet, μιας πρωτοποριακής εταιρείας ναυλωμένων αεροσκαφών. Η εταιρεία, από δύο αεροσκάφη το 2020 έχει φέτος 20, ωστόσο έχει κενό σε θέσεις εκπαίδευσης για νέους πιλότους.
Η Tradewind Aviation, η οποία επίσης αύξησε πρόσφατα τον αριθμό των αεροσκαφών της, αντιλαμβάνεται τον ρόλο της ως «σημείο για την προώθηση της καριέρας κάποιου», σύμφωνα με τον πρόεδρο Έρικ Ζίπκιν. Η Tradewind έχει συνεργασία με το πρόγραμμα ανάπτυξης πιλότων Aviate της United, πράγμα που σημαίνει ότι οι περισσότεροι πιλότοι θα παραμείνουν στην Tradewind μέχρι να συγκεντρώσουν τις ώρες πτήσης για τον ενταχθούν στον στόλο της United.
Αλλά, εξακολουθεί να είναι μια ενδιάμεση λύση για μια έλλειψη που ενδέχεται να διατηρηθεί για χρόνια. «Το να γνωρίζουν ότι έχουν μια εμπορική δουλειά σε αναμονή είναι ένα κίνητρο για να μείνουν», λέει ο Ζίπκιν για τους νεότερους πιλότους που χρησιμοποιούν την ιδιωτική αεροπορία ως εφαλτήριο για μια θέση στις μεγάλες εταιρείες. Όμως, το πρόβλημα παραμένει και μόνο σταδιακά μπορεί να μειωθεί.


Latest News

Ραγδαίες εξελίξεις στο ουκρανικό: Το σκληρό παζάρι για τα κρίσιμα ορυκτά και το «ποντάρισμα» Τραμπ
Σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ τόνισε ότι ο πόλεμος θα τελειώσει σύντομα - Η στάση του Κιέβου

Γιατί ο Ίλον Μασκ θέλει να ελέγχει τη Fed
Τα σχόλια του Μασκ ακολουθούν την απόφαση Τραμπ να ενισχύσει τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο η Fed εποπτεύει αυτές τις μεγάλες τράπεζες

«Μήλον της έριδος» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας ο χαλκός του Κονγκό - Το come back της κινεζικής Norinco
Άκαρπη η πρόσφατη προσφορά 1,4 δισ. δολαρίων του κινεζικού κολοσσού - Ο χαλκός μετατρέπεται σε πεδίο ανταγωνισμού ΗΠΑ - Κίνας

Η Ρωσία μπορεί να συμφωνήσει να χρησιμοποιηθούν τα παγωμένα assets για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
Σύμφωνα με το Reuters, η Ρωσία θα μπορούσε να συμφωνήσει εφόσον τα χρήματα χρησιμοποιηθούν και για τις περιοχές που έχει προσαρτήσει

Η Μόσχα στρώνει χαλί... για τις δυτικές εταιρείες - Τι δήλωσε ο Πούτιν
Ο Πούτιν διέταξε το υπουργικό συμβούλιο να δώσει στους εγχώριους παραγωγούς προνομιακή μεταχείριση ως απόσβεση των κυρώσεων

Κοντά (;) σε συμφωνία ΗΠΑ-Ουκρανία για τα κρίσιμα ορυκτά - Τι ζητά ο Ζελένσκι
Ο Ουκρανός πρόεδρος χαμηλώνει τους τόνους μετά την ένταση που προκλήθηκε με τον Τραμπ

Πώς οι μεγάλες γερμανικές εταιρείες θα... προσπεράσουν τους δασμούς Τραμπ
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν 800.000 οχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, τετραπλάσιος σε σχέση με όσα εξάγονται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη

Από ατμομηχανή της ΕΕ, ο «μεγάλος ασθενής» - Ποια είναι η εικόνα της Γερμανίας
Τα τελευταία χρόνια η Γερμανία έχει μετατραπεί από κινητήριος δύναμη σε αναπτυξιακό βαρίδι για την ευρωζώνη

Τραμπ: Ο... τυφώνας που τα σάρωσε όλα μέσα σε 30 μόλις ημέρες
Από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, ο Τραμπ έχει υπογράψει 73 εκτελεστικά διατάγματα - Μία από τις βασικές προεκλογικές υποσχέσεις του ήταν η μείωση του κόστους ζωής

Αυξήθηκαν τα πλαστά ευρώ μετά την πανδημία - Ποια χαρτονομίσματα πρέπει να προσέχετε
Το 97,8% των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκε σε χώρες της ζώνης του ευρώ, ενώ το 1,3% εντοπίστηκε σε κράτη μέλη της ΕΕ