Κάποτε ο τομέας των ιδιωτικών-επιχειρηματικών πτήσεων θεωρoύνταν ιδανική καριέρα για πολλούς πιλότους. Τώρα φαίνεται πως προτιμούν τους μεγάλους αερομεταφορείς.
Η Delta, η United και η American Airlines ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι αυξάνουν τους μισθούς τους, προκαλώντας οξύτερη έλλειψη πιλότων στις εταιρείες που εκτελούν ιδιωτικές πτήσεις και στα αεροπορικά τμήματα τα οποία διαθέτουν μεγάλες εταιρείες.
Αερομεταφορές: Ενα νέο αεροπλάνο, πολλές καινοτομίες στις καμπίνες εντός 2023 [Video]
Τα «απόνερα» της πανδημίας
Η έλλειψη επιδεινώνεται από το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν εμπορικές πτήσεις πληρώνουν πλέον εξαψήφια μπόνους σε πιλότους. Σύμφωνα με έρευνες του κλάδου, οι πιλότοι ιδιωτικών πτήσεων κερδίζουν μερικές φορές μόνο το 60% των μισθών των συναδέλφων τους που εργάζονται σε αεροπορικές που εκτελούν εμπορικές πτήσεις.
«Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το δέλεαρ ενός πολύ μεγαλύτερου μισθού», αποκάλυψε στο Robb Report η Σέριλ Μπάρντεν, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Aviation Personnel International, η οποία έχει δει βετεράνους πιλότους που απασχολούνται από μεγάλες (μη αεροπορικές) εταιρείες του Fortune 500, οι οποίες κάποτε θεωρούνταν ως το ιδεώδες τέλος για μια καριέρα πιλότου, να αποχωρούν για να πιάσουν δουλειά σε εμπορικούς αερομεταφορείς.
Η πανδημία επιδείνωσε την έλλειψη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν πολλούς πιλότους δημιουργώντας ένα κενό και τώρα τρέχουν να το αναπληρώσουν προσφέροντας δελεαστικές αμοιβές.
Στη δίνη του ανταγωνισμού οι εταιρείες ιδιωτικών πτήσεων
Το ζήτημα επηρεάζει όλους, από μικρές αεροπορικές μέχρι τον μεγαλύτερο πάροχο εκμισθωμένων αεροπορικών υπηρεσιών στον κόσμο, τη NetJets.
Η τελευταία απασχολεί 3.100 πιλότους με το 7% αυτών να έχουν αποχωρήσει μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, ενώ άλλες εκατό αναχωρήσεις αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου εργαζομένων της NetJets, που προσπαθεί επί του παρόντος να διαπραγματευτεί μια νέα σύμβαση, είπε στο Robb Report ότι η NetJets πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστική όσον αφορά τις κλίμακες αμοιβών και τον προγραμματισμό πτήσεων.
Η εξισορρόπηση αμοιβών θα απαιτήσει μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Πρόσφατη έρευνα του National Business Aviation Association αναφέρει ότι οι αμοιβές των πιλότων αυξήθηκαν κατά 12% από το 2022 έως το 2023 και τα μπόνους ήταν συνήθως περίπου $27.000 ετησίως. «Μας στοίχισε 30 εκατομμύρια δολάρια για να αυξήσουμε τους μισθούς των πιλότων μας», λέει ο Κεν Ρίτσι, διευθυντής της Directional Aviation Capital, μητρική της Flexjet, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών ιδιωτικής αεροπορίας. «Θα πρέπει να το κάνουμε τακτικά για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά».
Οι εταιρείες που έχουν ιδιωτικά αεροσκάφη μπορούν να ξεπεράσουν αυτή την κατάσταση δίνοντας προτεραιότητα στο να κρατούν τους πιλότους τους ευχαριστημένους.
«Σχεδιάσαμε την κουλτούρα μας για να κρατάμε τους πιλότους μας ευχαριστημένους», τόνισε ο Ρίτσαρντ Κέιν, Διευθύνων Σύμβουλος της Verijet, μιας πρωτοποριακής εταιρείας ναυλωμένων αεροσκαφών. Η εταιρεία, από δύο αεροσκάφη το 2020 έχει φέτος 20, ωστόσο έχει κενό σε θέσεις εκπαίδευσης για νέους πιλότους.
Η Tradewind Aviation, η οποία επίσης αύξησε πρόσφατα τον αριθμό των αεροσκαφών της, αντιλαμβάνεται τον ρόλο της ως «σημείο για την προώθηση της καριέρας κάποιου», σύμφωνα με τον πρόεδρο Έρικ Ζίπκιν. Η Tradewind έχει συνεργασία με το πρόγραμμα ανάπτυξης πιλότων Aviate της United, πράγμα που σημαίνει ότι οι περισσότεροι πιλότοι θα παραμείνουν στην Tradewind μέχρι να συγκεντρώσουν τις ώρες πτήσης για τον ενταχθούν στον στόλο της United.
Αλλά, εξακολουθεί να είναι μια ενδιάμεση λύση για μια έλλειψη που ενδέχεται να διατηρηθεί για χρόνια. «Το να γνωρίζουν ότι έχουν μια εμπορική δουλειά σε αναμονή είναι ένα κίνητρο για να μείνουν», λέει ο Ζίπκιν για τους νεότερους πιλότους που χρησιμοποιούν την ιδιωτική αεροπορία ως εφαλτήριο για μια θέση στις μεγάλες εταιρείες. Όμως, το πρόβλημα παραμένει και μόνο σταδιακά μπορεί να μειωθεί.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη