![Social media: «Ναι» στην ψυχαγωγία αλλά όχι στις αγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/social-shopping.png)
Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές απέναντι στην αναδυόμενη τάση του social media commerce, που κατά τη φετινή χρονιά αναδείχτηκε ως η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ του σήμερα με γνώμονα τα αποτελέσματά του, προσελκύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των brands.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Αμερικανών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα προϊόντα που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει ακόμη και το 53%, ακόμη και πολλοί που ανήκουν στους Millennial και την Gen Z, σύμφωνα με την έκθεση της Aibuy για το social shopping κατά το 2023.
Social media: Η σύρραξη Ισραήλ-Χαμάς κατέστρεψε μέσα σε μια νύχτα ό,τι είχαν χτίσει
Εκατομμύρια άνθρωποι εξερευνούν καθημερινά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αντλήσουν έμπνευση σχετικά με το τι μπορούν να ψωνίσουν και ποιες είναι οι τάσεις. Η μεγαλύτερη διείσδυση των social media, οδήγησε τις μάρκες να μετατρέψουν τα κοινωνικά τους προφίλ και λογαριασμούς σε καταστήματα για online πωλήσεις, με το δεδομένο ότι οι πελάτες γίνονται όλο και πιο άνετοι με την έννοια της εξερεύνησης των κοινωνικών μέσων για την εκπλήρωση των αγοραστικών τους επιθυμιών.
Η έρευνα της Aibuy που διεξήχθη μέσω της Censuswide, βασίστηκε στις απαντήσεις από 1.014 Αμερικανούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γιατί διστάζουν
Περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται λιγότερο το TikTok για να αγοράσουν απευθείας από αυτό. Έξι στους 10 (63%) τόνισαν ότι αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων, επειδή ανησυχούν για παράνομους εμπόρους και απάτες, ενώ ένα άλλο 57% ότι δεν αισθάνεται άνετα να μοιράζεται πληροφορίες για την πληρωμή (αριθμό πιστωτικής κάρτας, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) με έναν έμπορο μέσω των κοινωνικών μέσων.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/whatsapp-instagram-facebook-messenger-social-media-768x480-1-600x375.jpg)
Άλλοι λόγοι που σημείωσαν οι καταναλωτές για τους οποίους δεν πραγματοποιούν αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν
- Ανησυχίες για πλαστά ή χαμηλής ποιότητας προϊόντα (55%)
- Έλλειψη εγγυήσεων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας των δεδομένων (47%)
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής και επιστροφής χρημάτων (46%)
- Ανεπαρκείς κριτικές και αξιολογήσεις πελατών (38%)
- Αμοντάριστα προϊόντα που χρειάζονται συναρμολόγηση στο σπίτι (25%)
Η εξατομίκευση κερδίζει
Παρόλο που υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών και την ποιότητα των προϊόντων, σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές (29%) συμφωνούν ότι οι αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ένα τέταρτο (24%) δηλώνει ότι κάνει περισσότερες παρορμητικές αγορές μέσω των πλατφορμών.
Η Aibuy πρόσθεσε ότι είναι συνετό για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να κατανοήσουν τους παράγοντες που αποτελούν κίνητρο για τις αγορές των χρηστών, όπως οι αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές που προσφέρει ο δημιουργός ή η πλατφόρμα (27%), οι στοχευμένες βάσει ενδιαφερόντων διαφημίσεις (21%), αλλά και η εύρεση της φθηνότερης διαθέσιμης επιλογής (23%).
«Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η έννοια των αγορών απευθείας μέσω των από τις πλατφόρμες αυτές είναι ακόμη πολύ νέα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε αυτή την απροθυμία για αγορά», δήλωσε ο Randy Bapst, διευθύνων σύμβουλος της Aibuy. «Με το 45% των χρηστών των social media στις ΗΠΑ να παραμένουν ωστόσο ανοιχτοί στην ιδέα αυτή, υπάρχουν άφθονες ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες για τις μάρκες που δεν αξιοποιούν ήδη τον χώρο. Και για εκείνες που ήδη το πράττουν, είναι το κατάλληλο πεδίο να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους προχωρώντας προς τα εμπρός. Ευελπιστούμε ότι, καθώς θα εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που θα ενισχύουν την πορεία των πελατών προς την αγορά και τη συνολική εμπειρία των χρηστών, η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί και αυτή η έννοια των κοινωνικών αγορών θα γίνει πιο διαδεδομένη».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![UniCredit: Σφοδρός ανταγωνισμός με Commerzbank για τις γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ot_unicredit_commerzbank2-600x352.png)
Στα χαρακώματα UniCredit και Commerzbank για τις γερμανικές ΜμΕ
Η UniCredit έχει εξαπολύσει μιντιακή επίθεση μέσω της θυγατρικής της στη Γερμανία θέλοντας να δείξει στους συντηρητικούς Γερμανούς επιχειρηματίες ότι τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη
![Amazon: Ανοίγει κατάστημα ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης στο Μιλάνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Amazon-parafarmacia-600x331.png)
Με... ιταλικό αέρα το νέο φυσικό κατάστημα της Amazon
Η Amazon ανοίγει ένα «παραφαρμακείο» στο Μιλάνο, που θα διαθέτει μια σειρά από είδη ομορφιάς και προσωπικής φρροντίδας
![Πολυτέλεια: Η νέα τάση των πλούσιων Κινέζων που τρομοκρατεί τους οίκους πολυτελείας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Η νέα τάση στην Κίνα που προκαλεί τρόμο στους οίκους πολυτελείας
Πριν όχι πολλά χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν τα αστέρια για όσους πούλαγαν πολυτέλεια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει για την πλούσια ελίτ της τεράστιας χώρας.
![JPMorgan: Εργαζόμενοι υποβάλλουν αίτημα να σταματήσει η πλήρης επιστροφή στο γραφείο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Οχι στην επιστροφή στο γραφείο, λένε οι εργαζόμενοι της JPMorgan
Το αίτημα των εργαζομένων της JPMorgan έρχεται καθώς αυξάνονται και οι προσπάθειες για συνδικαλισμό
![Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Δασμοί σε αλουμίνιο και χάλυβα: Κόστος και χάος στην αμερικανική βιομηχανία
Η αναστάτωση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι προετοιμασίες και η πίεση προς την κυβέρνηση
![Ευρωπαϊκές startup άμυνας: Σε ύψη ρεκόρ η ροή ιδιωτικών κεφαλαίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/EUROFIGHTER_J-600x400.jpg)
Στα ύψη οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup του αμυντικού τομέα
Οι επενδύσεις σε ευρωπαϊκές startup που ασχολούνται με την άμυνα και συναφείς τεχνολογίες αυξήθηκαν κατά 24% το 2024 φτάνοντας στο ποσό ρεκόρ των 5,2 δισ. δολαρίων
![Μεξικό: Η πρόεδρος Κλαούντια Σεϊνμπάουμ γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/Claudia-Sheinbaum-1-600x400.jpg)
Η πρόεδρος του Μεξικού γράφει το εγχειρίδιο χειρισμού του Τραμπ, λέει η WSJ
Η πρόεδρος του Μεξικού Κλαούντια Σεϊνμπάουμ «εντυπωσίασε τον Τραμπ μένοντας πιστή στα όπλα της και χωρίς να τον ανταγωνιστεί»
![ΕΕ: Προτιμούμε τις διαπραγματεύσεις απο τα αντίποινα στους δασμούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/usa-europe-kivotia-600x300.jpg)
Ποιά είναι η «γραμμή» που αποφάσισαν οι 27 της ΕΕ απέναντι στους δασμούς Τραμπ
Η «γραμμή» που αποφασίστηκε στην διαδικτυακή σύσκεψη των υπουργών Εμπορίου της ΕΕ
![Meta: Απολύει όσους έχουν «χαμηλές επιδόσεις» και τους στιγματίζει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_zuckerberg_sad-600x352.png)
Η Meta απολύει με γνώμονα «χαμηλές επιδόσεις» κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή των απολυμένων
Η ταμπέλα που βάζει η Meta χειροτερεύει τα πράγματα για όσους απολύονται.
![Commerzbank: Περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/Commerzbank-1-600x400.jpg)
Χιλιάδες απολύσεις στην Commerzbank για να αποφύγει την εξαγορά από την Unicredit
Η Commerzbank σχεδιάζει να περικόψει 3.000-4.000 θέσεις εργασίας, επί συνόλου 42.000 υπαλλήλων