Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές απέναντι στην αναδυόμενη τάση του social media commerce, που κατά τη φετινή χρονιά αναδείχτηκε ως η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ του σήμερα με γνώμονα τα αποτελέσματά του, προσελκύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των brands.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Αμερικανών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα προϊόντα που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει ακόμη και το 53%, ακόμη και πολλοί που ανήκουν στους Millennial και την Gen Z, σύμφωνα με την έκθεση της Aibuy για το social shopping κατά το 2023.
Social media: Η σύρραξη Ισραήλ-Χαμάς κατέστρεψε μέσα σε μια νύχτα ό,τι είχαν χτίσει
Εκατομμύρια άνθρωποι εξερευνούν καθημερινά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αντλήσουν έμπνευση σχετικά με το τι μπορούν να ψωνίσουν και ποιες είναι οι τάσεις. Η μεγαλύτερη διείσδυση των social media, οδήγησε τις μάρκες να μετατρέψουν τα κοινωνικά τους προφίλ και λογαριασμούς σε καταστήματα για online πωλήσεις, με το δεδομένο ότι οι πελάτες γίνονται όλο και πιο άνετοι με την έννοια της εξερεύνησης των κοινωνικών μέσων για την εκπλήρωση των αγοραστικών τους επιθυμιών.
Η έρευνα της Aibuy που διεξήχθη μέσω της Censuswide, βασίστηκε στις απαντήσεις από 1.014 Αμερικανούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γιατί διστάζουν
Περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται λιγότερο το TikTok για να αγοράσουν απευθείας από αυτό. Έξι στους 10 (63%) τόνισαν ότι αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων, επειδή ανησυχούν για παράνομους εμπόρους και απάτες, ενώ ένα άλλο 57% ότι δεν αισθάνεται άνετα να μοιράζεται πληροφορίες για την πληρωμή (αριθμό πιστωτικής κάρτας, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) με έναν έμπορο μέσω των κοινωνικών μέσων.
Άλλοι λόγοι που σημείωσαν οι καταναλωτές για τους οποίους δεν πραγματοποιούν αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν
- Ανησυχίες για πλαστά ή χαμηλής ποιότητας προϊόντα (55%)
- Έλλειψη εγγυήσεων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας των δεδομένων (47%)
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής και επιστροφής χρημάτων (46%)
- Ανεπαρκείς κριτικές και αξιολογήσεις πελατών (38%)
- Αμοντάριστα προϊόντα που χρειάζονται συναρμολόγηση στο σπίτι (25%)
Η εξατομίκευση κερδίζει
Παρόλο που υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών και την ποιότητα των προϊόντων, σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές (29%) συμφωνούν ότι οι αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ένα τέταρτο (24%) δηλώνει ότι κάνει περισσότερες παρορμητικές αγορές μέσω των πλατφορμών.
Η Aibuy πρόσθεσε ότι είναι συνετό για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να κατανοήσουν τους παράγοντες που αποτελούν κίνητρο για τις αγορές των χρηστών, όπως οι αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές που προσφέρει ο δημιουργός ή η πλατφόρμα (27%), οι στοχευμένες βάσει ενδιαφερόντων διαφημίσεις (21%), αλλά και η εύρεση της φθηνότερης διαθέσιμης επιλογής (23%).
«Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η έννοια των αγορών απευθείας μέσω των από τις πλατφόρμες αυτές είναι ακόμη πολύ νέα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε αυτή την απροθυμία για αγορά», δήλωσε ο Randy Bapst, διευθύνων σύμβουλος της Aibuy. «Με το 45% των χρηστών των social media στις ΗΠΑ να παραμένουν ωστόσο ανοιχτοί στην ιδέα αυτή, υπάρχουν άφθονες ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες για τις μάρκες που δεν αξιοποιούν ήδη τον χώρο. Και για εκείνες που ήδη το πράττουν, είναι το κατάλληλο πεδίο να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους προχωρώντας προς τα εμπρός. Ευελπιστούμε ότι, καθώς θα εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που θα ενισχύουν την πορεία των πελατών προς την αγορά και τη συνολική εμπειρία των χρηστών, η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί και αυτή η έννοια των κοινωνικών αγορών θα γίνει πιο διαδεδομένη».
Latest News
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου
Συνελήφθη άνδρας που σχεδίαζε βομβιστική επίθεση στη Wall Street
Οι αρχές ισχυρίζονται ότι ο στόχος του δράστη από τη Φλόριντα ήταν η καρδιά της Wall Street - Ποιος είναι ο 30χρονος που συνελήφθη
Σε ελεύθερη πτώση οι μετοχές του Αντάνι μετά τις εναντίον του κατηγορίες
Ο 62χρονος Αντάνι και άλλοι επτά κατηγορήθηκαν ότι δωροδόκησαν Ινδούς κυβερνητικούς αξιωματούχους με πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων