Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές απέναντι στην αναδυόμενη τάση του social media commerce, που κατά τη φετινή χρονιά αναδείχτηκε ως η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ του σήμερα με γνώμονα τα αποτελέσματά του, προσελκύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των brands.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Αμερικανών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα προϊόντα που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει ακόμη και το 53%, ακόμη και πολλοί που ανήκουν στους Millennial και την Gen Z, σύμφωνα με την έκθεση της Aibuy για το social shopping κατά το 2023.
Social media: Η σύρραξη Ισραήλ-Χαμάς κατέστρεψε μέσα σε μια νύχτα ό,τι είχαν χτίσει
Εκατομμύρια άνθρωποι εξερευνούν καθημερινά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αντλήσουν έμπνευση σχετικά με το τι μπορούν να ψωνίσουν και ποιες είναι οι τάσεις. Η μεγαλύτερη διείσδυση των social media, οδήγησε τις μάρκες να μετατρέψουν τα κοινωνικά τους προφίλ και λογαριασμούς σε καταστήματα για online πωλήσεις, με το δεδομένο ότι οι πελάτες γίνονται όλο και πιο άνετοι με την έννοια της εξερεύνησης των κοινωνικών μέσων για την εκπλήρωση των αγοραστικών τους επιθυμιών.
Η έρευνα της Aibuy που διεξήχθη μέσω της Censuswide, βασίστηκε στις απαντήσεις από 1.014 Αμερικανούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γιατί διστάζουν
Περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται λιγότερο το TikTok για να αγοράσουν απευθείας από αυτό. Έξι στους 10 (63%) τόνισαν ότι αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων, επειδή ανησυχούν για παράνομους εμπόρους και απάτες, ενώ ένα άλλο 57% ότι δεν αισθάνεται άνετα να μοιράζεται πληροφορίες για την πληρωμή (αριθμό πιστωτικής κάρτας, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) με έναν έμπορο μέσω των κοινωνικών μέσων.
Άλλοι λόγοι που σημείωσαν οι καταναλωτές για τους οποίους δεν πραγματοποιούν αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν
- Ανησυχίες για πλαστά ή χαμηλής ποιότητας προϊόντα (55%)
- Έλλειψη εγγυήσεων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας των δεδομένων (47%)
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής και επιστροφής χρημάτων (46%)
- Ανεπαρκείς κριτικές και αξιολογήσεις πελατών (38%)
- Αμοντάριστα προϊόντα που χρειάζονται συναρμολόγηση στο σπίτι (25%)
Η εξατομίκευση κερδίζει
Παρόλο που υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών και την ποιότητα των προϊόντων, σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές (29%) συμφωνούν ότι οι αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ένα τέταρτο (24%) δηλώνει ότι κάνει περισσότερες παρορμητικές αγορές μέσω των πλατφορμών.
Η Aibuy πρόσθεσε ότι είναι συνετό για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να κατανοήσουν τους παράγοντες που αποτελούν κίνητρο για τις αγορές των χρηστών, όπως οι αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές που προσφέρει ο δημιουργός ή η πλατφόρμα (27%), οι στοχευμένες βάσει ενδιαφερόντων διαφημίσεις (21%), αλλά και η εύρεση της φθηνότερης διαθέσιμης επιλογής (23%).
«Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η έννοια των αγορών απευθείας μέσω των από τις πλατφόρμες αυτές είναι ακόμη πολύ νέα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε αυτή την απροθυμία για αγορά», δήλωσε ο Randy Bapst, διευθύνων σύμβουλος της Aibuy. «Με το 45% των χρηστών των social media στις ΗΠΑ να παραμένουν ωστόσο ανοιχτοί στην ιδέα αυτή, υπάρχουν άφθονες ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες για τις μάρκες που δεν αξιοποιούν ήδη τον χώρο. Και για εκείνες που ήδη το πράττουν, είναι το κατάλληλο πεδίο να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους προχωρώντας προς τα εμπρός. Ευελπιστούμε ότι, καθώς θα εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που θα ενισχύουν την πορεία των πελατών προς την αγορά και τη συνολική εμπειρία των χρηστών, η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί και αυτή η έννοια των κοινωνικών αγορών θα γίνει πιο διαδεδομένη».
Latest News
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.
Η Ιταλία πουλά το μερίδιό της στην παλαιότερη τράπεζα του κόσμου -Το placement της Monte dei Paschi
Η ιταλική κυβέρνηση προχωρά σε placement του μεγαλύτερου μέρος του εναπομείναντος μεριδίου της στη Monte dei Paschi
Πρόστιμο 798 εκατ ευρώ της ΕΕ στη Meta για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Η Meta συνέδεσε την υπηρεσία Facebook Marketplace με το Facebook και επέβαλε αθέμιτους εμπορικούς όρους σε άλλους παρόχους, ηταν η δήλωση της ΕΕ
Βελτιωμένες προοπτικές για τις τουρκικές τράπεζες βλέπει ο Fitch
Ο Fitch αναφέρει μειωμένους κίνδυνους αναχρηματοδότησης και βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, παρά τις οικονομικές προκλήσεις