Με βαρύ επενδυτικό πλάνο, δέσμευση της διοίκησης για διανομή μερίσματος δύο φορές το χρόνο (προμέρισμα τον Ιούλιο) από το 80% έως το 90% των κερδών, ευλαβική προσήλωση στην ανάπτυξη εμπορικών πάρκων και χώρων logistics σε στρατηγικές τοποθεσίες και σχέδια για δημιουργία 20-25 νέων retail parks σε αντίστοιχο αριθμό ελληνικών πόλεων της περιφέρειας, η Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή ετοιμάζεται για το άνοιγμα του βιβλίου προσφορών μεταξύ 1-3 Νοεμβρίου, για να κάνει πρεμιέρα στο ταμπλό στις 8 Νοεμβρίου.
Παρότι η συγκυρία δεν είναι και η καλύτερη όταν δύο πόλεμοι βρίσκονται σε εξέλιξη, ο βασικός μέτοχος Βασίλης Φουρλής όχι μόνο δεν φοβάται, αλλά θεωρεί ότι «αν έχεις κάτι καλό να κάνεις, πρέπει να το κάνεις σήμερα και να μην περιμένεις αύριο». Γι’ αυτόν τον λόγο και αποφάσισε να προχωρήσει δυναμικά στο IPO, πιστεύοντας «πάρα πολύ στην ίδια την εταιρεία, στην ποιότητά της και στο προϊόν της».
Στόχος της Trade Estates είναι η άντληση εσόδων 62 εκατ. ευρώ, εάν η αύξηση κεφαλαίου καλυφθεί πλήρως, με τον κο Φουρλή να αναφέρει κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας ότι «τα χρήματα τα αντλούμε για περαιτέρω ανάπτυξη κι όχι για αποπληρωμή δανεισμού».
Trade Estates: Το επενδυτικό πλάνο των 180 εκατ. ευρώ
Δημιουργία εμπορικών πάρκων σε τουλάχιστον 20 ελληνικές πόλεις
Σε ερώτηση του ΟΤ για το ποιο είναι το «ταβάνι» όσον αφορά την ανάπτυξη νέων εμπορικών χώρων στην ελληνική αγορά, ο κος Φουρλής αποκάλυψε ότι εκτός από τα έργα που ήδη έχουν ανακοινωθεί, φθάνοντας την αξία του χαρτοφυλακίου της Trade Estates κοντά στα 700 εκατ. ευρώ μέχρι το 2027, η εταιρεία έχει στο «συρτάρι» της σχέδια για μικρότερα εμπορικά πάρκα σε πόλεις των 20.000-25.000 κατοίκων, όπως η Καλαμάτα, οι Σέρρες κ.λπ.
Πρόκειται για το δεύτερο κύμα ανάπτυξης της εταιρείας μετά το 2027, διαβλέποντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στις οδικές αρτηρίες των εισόδων των πόλεων όπου μπορούν να αναπτυχθούν retail parks της τάξης των 10-15 χιλ. τετραγωνικών μέτρων τα οποία θα απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες καταναλωτών, διαθέτοντας εύκολη και γρήγορη πρόσβαση και καλύπτοντας τις βασικές ανάγκες της καθημερινότητας.
Άλλωστε τα εμπορικά πάρκα είναι ο βασικός τροφοδότης των εσόδων της εταιρείας. Αυτή τη στιγμή τα έσοδα παράγονται κατά 85% από εμπορικά πάρκα και κατά 15% από logistics, με το 75% των μισθωμάτων να προέρχεται από ακίνητα στην Ελλάδα, ενώ η εταιρεία έχει παρουσία σε Βουλγαρία και Κύπρο.
Προς το παρόν το χαρτοφυλάκιο της Trade Estates ΑΕΕΑΠ περιλαμβάνει 9 εμπορικά πάρκα σε Ελλάδα και εξωτερικό με το μεσοπρόθεσμο πλάνο της να περιλαμβάνει την αποπεράτωση έργων ύψους 180 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία χαρτοφυλακίου αξίας έως 700 εκατ. έως το 2027, χωρίς σε αυτά τα projects να υπολογίζονται νέες εξαγορές.
Επενδυτικό πλάνο έως το 2027
Πιο αναλυτικά, τα έργα που πρόκειται να αναπτυχθούν ή που είναι ήδη σε στάδιο ανάπτυξης, περιλαμβάνουν τα εμπορικά πάρκα σε Πάτρα και Ηράκλειο, έργα βελτιστοποίησης στο εμπορικό πάρκο των Ιωαννίνων, δημιουργία νέων, σύγχρονων κέντρων logistics, ενώ ξεχωρίζει το εμπορικό πάρκο του Ελληνικού, το οποίο εντάσσεται στα πλαίσια της συνολικής ανάπλασης. Σε αυτό, οι χώροι της αλυσίδας ΙΚΕΑ θα καταλαμβάνουν το 40%, ενώ το υπόλοιπο 60% θα μισθωθεί σε ελληνικές και ξένες αλυσίδες. Η επένδυση αγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ κι αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2027.
Σημειώνεται ότι στον κλάδο των αποθηκευτικών χώρων, η εταιρεία αναπτύσσει logistics 56.000 τ.μ. στην Ελευσίνα για την Κωτσόβολος, ένα έργο 45 εκατ. που θα παραδοθεί στα τέλη του 2025.
Σύμφωνα με το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας, το 2027 αναμένεται να διαθέτει συνολικά 18 εμπορικά ακίνητα.
Η υπεραξία του Smart Park
Αναφορικά με την απόκτηση του Smart Park, που ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο, ο κος Φουρλής ανέφερε ότι επρόκειτο για σημαντική ευκαιρία, μιας και η εταιρεία το αγόρασε έναντι 110 εκατ. ευρώ, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα η τιμή κυμαινόταν γύρω στα 130 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι η αξία του αποτιμήθηκε σε 127 εκατ. ευρώ, ενώ η αγορά έγινε στα 110 εκατ. ευρώ, τα στελέχη της ΑΕΕΑΠ διευκρίνισαν ότι αυτή η υπεραξία των 17 εκατ. ευρώ θα αυξήσει την καθαρή θέση της εταιρείας.
Το Smart Park, είναι το πρώτο και μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο στην Ελλάδα, με συνολική εκμισθώσιμη επιφάνεια 50.592 τ.μ. Ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2010, διαθέτει ποικιλία καταστημάτων για ψώνια και ψυχαγωγία, ανοιχτούς χώρους για ψώνια, περπάτημα και υπαίθριες δραστηριότητες, χώρους στάθμευσης καθώς και παιδική χαρά, ενώ το επισκέπτονται 6,1 εκ. άτομα ανά έτος (στοιχεία Smart Park, 30/06/23).
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό