Να αποζημιώσει πελάτη που κόλλησε Covid κατά την διάρκεια κρουαζιέρας καλείται η Carnival, σε μια απόφαση που θεωρείται ορόσημο. Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστή, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο ήταν «αμελής» στο χειρισμό της επιδημίας που ξέσπασε στο πλοίο Ruby Princess και συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 μολύνσεις.
Ειδικότερα, η Carnival υποχρεώθηκε από Αυστραλό δικαστή να καλύψει τα ιατρικά έξοδα ενός επιβάτη που προσβλήθηκε από το Covid-19 σε ένα από τα πλοία της, ως αποζημίωση για τον «αμελή» χειρισμό της επιδημίας σε μια απόφαση-ορόσημο για την ομαδική αγωγή, γράφουν οι Financial Times.
Ο δικαστής Angus Stewart κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο Ruby Princess της Carnival από το Σίδνεϋ στις αρχές Μαρτίου 2020 η εταιρεία «γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει» για τον αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από κορονοϊό στο πλοίο και τις δυνητικά θανατηφόρες συνέπειές του … αλλά συνέχισε τις διαδικασίες.
Το ξέσπασμα της επιδημίας στο πλοίο Ruby Princess συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 λοιμώξεις. Η Carnival κρίθηκε ότι ήταν «αμελής και παραβίασε το καθήκον φροντίδας της έναντι της Susan Karpik», της κύριας ενάγουσας στην υπόθεση, επειδή αποφάσισε να μην ακυρώσει την κρουαζιέρα.
«Ένα λογικό άτομο στη θέση της [Carnival] θα είχε ακυρώσει την κρουαζιέρα», ανέφερε ο δικαστής. Η απόφαση είναι η πρώτη νίκη σε ομαδική αγωγή κατά φορέα κρουαζιέρας παγκοσμίως, σύμφωνα με την Shine Lawyers, τη δικηγορική εταιρεία με έδρα το Μπρίσμπεϊν που εκπροσωπεί περισσότερους από 1.000 Αυστραλούς ενάγοντες στην αγωγή.
Τα πρωτόκολλα
Η Carnival κρίθηκε επίσης ότι προέβη σε «παραπλανητικές δηλώσεις» ότι ήταν «εύλογα ασφαλής» για τους επιβάτες της κρουαζιέρας καθώς ίσχυαν τα πρωτόκολλα ελέγχου και υγιεινής της, σύμφωνα με την περίληψη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Ο ομοσπονδιακός δικαστής διέταξε την Carnival να καλύψει τα ιατρικά έξοδα της Karpik ύψους 4.423,48 δολαρίων συν τους τόκους, αλλά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η “μη οικονομική ζημία” από την ήπια μόλυνση Covid-19 δεν ήταν επαρκής για να απαιτήσει την καταβολή αποζημίωσης.
Η Karpik, συνταξιούχος νοσηλεύτρια, είχε ζητήσει αποζημίωση άνω των 360.000 δολαρίων εν μέρει λόγω της οδύνης που προκάλεσε η δίμηνη παραμονή του συζύγου της Henry στο νοσοκομείο αφού και αυτός προσβλήθηκε από το Covid-19 εν πλω.
Άλλοι ενάγοντες στην αγωγή, η οποία χρηματοδοτείται από το δικαστικό ταμείο Balance Legal Capital με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, περιλαμβάνουν άλλους επιβάτες καθώς και εκπροσώπους που ενεργούν για λογαριασμό επιβατών που πέθαναν από τον κορονοιό και στενά μέλη των οικογενειών τους. Περίπου 2.651 επιβάτες πραγματοποίησαν το 12ήμερο ταξίδι, από Αυστραλία για Νέα Ζηλανδία και επιστροφή.
Η ζήτηση
Φέτος, 31,5 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως θα κάνουν κρουαζιέρα, με την κίνηση να ανακάμπτει σε επίπεδα ζήτησης πάνω από το 2019 για πρώτη φορά από τότε που χτύπησε η πανδημία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων, ενός φορέα του κλάδου. Η πανδημία όχι μόνο καθήλωσε τους στόλους όλων των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, αλλά ο κλάδος υπέστη σημαντική ζημιά στη φήμη του, καθώς επιστήμονες και αξιωματούχοι του τομέα υγείας τον κατηγόρησαν για υπερδιάδοση των εκδηλώσεων.
Το Ruby Princess ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα η πηγή της επιδημίας κορονοϊού στην Αυστραλία, η οποία έκλεισε τα σύνορά της για να αποτρέψει την διάδοση του ιού. Μια έρευνα του 2020 από την κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρξαν “ασυγχώρητα” και “ανεξήγητα” λάθη που οδήγησαν στην επιδημία.
Η Carnival Australia δήλωσε ότι «εξετάζει» την απόφαση λεπτομερώς, προσθέτοντας: «Η πανδημία ήταν μια δύσκολη στιγμή στην ιστορία της Αυστραλίας και καταλαβαίνουμε πόσο τραγική ήταν για όσους επλήγησαν». Η Vicky Antzoulatos, κοινή επικεφαλής των ομαδικών αγωγών στην Shine Lawyers, χαιρέτισε την απόφαση ως «νίκη» για την Karpik και κάλεσε την Carnival να «κάνει το σωστό και να αποζημιώσει όλους τους επιβάτες αντί να παρατείνει το θέμα με περαιτέρω δικαστικές διαμάχες».
Latest News
Εισέρχεται στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας η Attica Bank - Πού έδωσε το πρώτο δάνειο
Η χρηματοδότηση Attica Bank - Παγκρήτιας τράπεζας αφορά δύο αδελφά eco-type φορτηγά πλοία ξηρού φορτιού
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο πρέπει να παρακολουθούν τις γεωπολιτικές απειλές
Σχεδόν κάθε εταιρεία κινδυνεύει πλέον από...γεωπολιτική ζημία και είναι επιτακτική ανάγκη να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν
Η BIMCO υιοθετεί τη ναυτιλιακή ρήτρα FuelEU
Αναμένεται να τεθεί θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2025
Κέρδη αυξημένα μέχρι και 1000% για τους liners
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορωνοϊού
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα