Η Καλιφόρνια και 32 ακόμη άλλες αμερικανικές πολιτείες προχώρησαν σε αγωγή κατά της Meta, κατηγορώντας την εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ότι το Instagram επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία των νέων ανθρώπων.

Meta Platforms: Η ανάκαμψη της διαφήμισης έφερε πωλήσεις ρεκόρ

Οι αρχές κατηγορούν τη μητρική εταιρεία του Facebook και του WhatsApp ότι με το Instagram δημιουργεί εξάρτηση στους νέους και πως έχει παραπλανήσει επανειλημμένα το κοινό σχετικά με τους σημαντικούς κινδύνους των πλατφορμών του. Επίσης την κατηγορούν ότι  και εν γνώσει του έχει παρακινήσει μικρά παιδιά και εφήβους σε εθιστική και παρορμητική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως αυτή χαρακτηρίζεται στην αγωγή.

Πρόκειται για την πιο πρόσφατη επίθεση κατά εταιρειών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες τα τελευταία χρόνια δέχονται συνεχώς πυρά για τις πρακτικές τους στο να προσελκύσουν πελάτες. Η Meta έχει αρνηθεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της είναι επιβλαβή.

Στην αγωγή των 233 σελίδων που κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Βόρεια Καλιφόρνια αναφέρεται ακόμη ότι ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παραβίασε τους νόμους της πολιτείας για την προστασία των καταναλωτών αλλά και ομοσπονδιακό νόμο που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ιδιωτικής ζωής παιδιών κάτω των 13 ετών, δείχνουν στοιχεία των Los Angeles Times.

«Η Meta έχει αξιοποιήσει την εξαιρετική της καινοτομία και τεχνολογία για να δελεάσει τη νεολαία και τους εφήβους ώστε να μεγιστοποιηθεί η χρήση των προϊόντων της», ανακοίνωσε ο Γενικός Εισαγγελέας Ρομπ Μπόντα σε συνέντευξη Τύπου στο Σαν Φρανσίσκο. «Προσπαθώντας να ενισχύσει τα κέρδη της, η Meta έχει επανειλημμένα παραπλανήσει το κοινό σχετικά με τους σημαντικούς κινδύνους των προϊόντων της», προσέθεσε.

Οι γενικοί εισαγγελείς από όλες τις αμερικανικές πολιτείες ξεκίνησαν να ερευνούν από το 2021 και μετά το πώς η Meta προωθεί σε παιδιά και νέους την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων δικτύωσης Instagram για κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο. Όλο αυτό το διάστημα νομοθέτες και γονείς έχουν επικρίνει τη Meta υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία κολοσσός δεν έχει κάνει αρκετά για να καταπολεμήσει βλαβερό περιεχόμενο, όπως είναι αυτό που σχετίζεται με διατροφικές διαταραχές και αυτοκτονίες.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη λειτουργία “Like” για την οποία οι αρχές αναφέρουν ότι θα μπορούσε να οδηγήσει τους εφήβους να συγκρίνουν τη δημοτικότητα των αναρτήσεών τους τη δημοτικότητα άλλων. Επίσης στην αγωγή αναφέρεται ότι φίλτρα ομορφιάς θα μπορούσαν να προάγουν δυσμορφία του σώματος, όπως αναφέρεται στην αγωγή. Στην αγωγή ουσιαστικά υποστηρίζεται ότι η Meta προσπαθεί να διασφαλίσει πως οι νέοι θα περνούν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρόλο που η εταιρεία γνωρίζει ότι οι εγκέφαλοι των εφήβων εθίζονται από την ανάγκη να γνωρίζουν αποδοχή από άλλους χρήστες, με τη μορφή «likes» για τις φωτογραφίες και περιεχόμενό τους.

Ως μέρος της έρευνας οι αρχές έβαλαν στο μικροσκόπιο τις στρατηγικές που ακολουθεί η Meta για να εξαναγκάσει -όπως λένε οι κατήγοροι- τους νέους να περνούν περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα της. Μερικές από αυτές τις τακτικές οι οποίες επισημαίνονται αφορούν το να επιτρέπεται στους χρήστες να κάνουν κύλιση (scroll) χωρίς τέλος στο πεδίο αναζητήσεων της εφαρμογής, να δελεάζουν τους εφήβους να συνδέονται συνεχώς στην εφαρμογή μέσω συνεχών ειδοποιήσεων και να τους καλούν συνεχώς να επιστρέψουν σε αυτή για να δουν περιεχόμενο προτού αυτό εξαφανιστεί μετά από 24 ώρες.

Στην αγωγή αναφέρεται επίσης ότι η Meta απέτυχε να λάβει μέτρα για επιβλαβείς επιπτώσεις της πλατφόρμας, παρόλο που γνώριζε από εσωτερική έρευνα που είχε διενεργήσει ότι ήταν δυνητικά επικίνδυνη για τους εφήβους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Data4: Έτοιμο το πρώτο data center το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2027
Τεχνολογία |

Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4

Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί