Ελαφρά μειωμένο το ποσοστό των Ευρωπαίων που σχεδιάζει να ταξιδέψει τους επόμενους μήνες, διπλασιάσθηκε όμως το ποσοστό αυτών που ανησυχούν για τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), «Παρακολούθηση του κλίματος για τα ταξίδια στο εσωτερικό και εντός της Ευρώπης», που πραγματοποιείται από την Mindhaus, το 68% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Μαρτίου 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μικρή πτώση της τάξης του 2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Με το δεξί ο Σεπτέμβριος στα Airbnb – Τι δείχνει έρευνα και για την Ελλάδα [γράφημα]
Κλιματολογικές συνθήκες
Ωστόσο οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν καθοριστική σημασία για το πού επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι. Ο ευχάριστος καιρός συνεχίζει να αποτελεί το κορυφαίο κριτήριο για την επιλογή ενός προορισμού, το οποίο αναφέρεται από το 19% των ερωτηθέντων ως ο πιο σημαντικός παράγοντας.
Ταυτόχρονα οι Ευρωπαίοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Το 14,2% το αναφέρει πλέον ως πρωταρχική ανησυχία, έναντι του 7% από την προηγούμενη έρευνα που διεξήχθη τον Μάιο του 2023.
Η Ελλάδα
Ένα άλλο εύρημα της έρευνας που αφορά τη χώρα μας είναι ότι παραμένει στην πέμπτη θέση ως προορισμός με το 4,4% των ερωτώμενων να την προτιμά. Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία (7,4%) ακολουθεί η Ιταλία (7,0%) η Ισπανία (6,8%) και η Γερμανία (5,7%).
Ωστόσο και οι πέντε προορισμοί καταγράφουν μείωση σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο (Γαλλία 10,9%, Ισπανία 9,3%, Ιταλία 9,1%, Γερμανία 7,0% και Ελλάδα 6,4%).
Επίσης οι τουρίστες αγκαλιάζουν στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων και ταξίδια εκτός τουριστικής περιόδου μπροστά στην αύξηση των τιμών.
Οικονομικές πιέσεις
Εν μέσω της αύξησης του ταξιδιωτικού κόστους, οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων ταξιδιωτών πριν και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε την αύξηση του κόστους ως τη μεγαλύτερη ανησυχία τους γύρω από τα ταξίδια, ενώ το 16% ανησυχεί για τα προσωπικά του οικονομικά.
Παρ’ όλα αυτά, το 71% των Ευρωπαίων επιλέγουν είτε να διατηρήσουν είτε να αυξήσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Η πρόθεση για πολλαπλά ταξίδια είναι υψηλή (54%) και ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα από 1.500 ευρώ ανά ταξίδι έχει αυξηθεί σημαντικά (+7%) σε σύγκριση με πέρυσι.
Όμως προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις των οικονομικών περιορισμών, οι ταξιδιώτες δίνουν μεγάλη σημασία στην οικονομική προσιτότητα κατά τον προγραμματισμό των διακοπών. Το 22% των ερωτηθέντων στην έρευνα ενδιαφέρεται για ταξίδια εκτός εποχής, το 13% εξετάζει το ενδεχόμενο να επισκεφθεί πιο προσιτούς προορισμούς και ένα επιπλέον 13% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τις έγκαιρες κρατήσεις πτήσεων και δραστηριοτήτων. Κατά τη στιγμή της έρευνας, μόνο το 22% των ταξιδιωτών είχε κλείσει πλήρως το ταξίδι του, ενώ το 23% άφηνε κάποιες από τις επιλογές του ανοιχτές για μεταφορά ή διαμονή. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει την επιθυμία να επωφεληθούν από τις προσφορές της τελευταίας στιγμής.
Εξοικονόμηση χρημάτων
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους προορισμούς τους. Το 17% των ερωτηθέντων στην έρευνα σχεδιάζει να μειώσει τα ψώνια, το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα για διαμονή και φαγητό και το 12% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων.
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει είτε ένα ταξίδι αναψυχής (69%) είτε σκοπεύει να επισκεφθεί οικογένεια και φίλους (15%). Υπάρχει επίσης μια μικρή αύξηση στα επαγγελματικά ταξίδια, με το 8% να σχεδιάζει να ταξιδέψει για λόγους εργασίας, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μπορεί επίσης να επηρεάζουν την επιλογή των μέσων μεταφοράς των Ευρωπαίων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Αν και οι πτήσεις παραμένουν η πρώτη επιλογή για τους μισούς από τους ερωτηθέντες (50%), ένας αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαίων επιλέγει πιο πράσινους τρόπους μεταφοράς. Το 17% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τρένο ή λεωφορείο κατά τη διάρκεια του επόμενου ταξιδιού του, μια αξιοσημείωτη αύξηση κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να οδηγήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους έχει μειωθεί κατά 7%.
Ο πρόεδρος της ETC
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, ακόμη και υπό το φως των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την αύξηση του κόστους ταξιδιού. Οι τρέχουσες τάσεις παρουσιάζουν αισιόδοξες προοπτικές για τον ευρωπαϊκό τουρισμό τους επόμενους μήνες, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Για να επωφεληθεί πλήρως από την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί προσεκτικά και να προβλέπει τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών και να προσαρμόζει ανάλογα τις προσφορές του»’.
Latest News
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport