
Ελαφρά μειωμένο το ποσοστό των Ευρωπαίων που σχεδιάζει να ταξιδέψει τους επόμενους μήνες, διπλασιάσθηκε όμως το ποσοστό αυτών που ανησυχούν για τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), «Παρακολούθηση του κλίματος για τα ταξίδια στο εσωτερικό και εντός της Ευρώπης», που πραγματοποιείται από την Mindhaus, το 68% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Μαρτίου 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μικρή πτώση της τάξης του 2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Με το δεξί ο Σεπτέμβριος στα Airbnb – Τι δείχνει έρευνα και για την Ελλάδα [γράφημα]
Κλιματολογικές συνθήκες
Ωστόσο οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν καθοριστική σημασία για το πού επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι. Ο ευχάριστος καιρός συνεχίζει να αποτελεί το κορυφαίο κριτήριο για την επιλογή ενός προορισμού, το οποίο αναφέρεται από το 19% των ερωτηθέντων ως ο πιο σημαντικός παράγοντας.
Ταυτόχρονα οι Ευρωπαίοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Το 14,2% το αναφέρει πλέον ως πρωταρχική ανησυχία, έναντι του 7% από την προηγούμενη έρευνα που διεξήχθη τον Μάιο του 2023.

Η Ελλάδα
Ένα άλλο εύρημα της έρευνας που αφορά τη χώρα μας είναι ότι παραμένει στην πέμπτη θέση ως προορισμός με το 4,4% των ερωτώμενων να την προτιμά. Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία (7,4%) ακολουθεί η Ιταλία (7,0%) η Ισπανία (6,8%) και η Γερμανία (5,7%).
Ωστόσο και οι πέντε προορισμοί καταγράφουν μείωση σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο (Γαλλία 10,9%, Ισπανία 9,3%, Ιταλία 9,1%, Γερμανία 7,0% και Ελλάδα 6,4%).
Επίσης οι τουρίστες αγκαλιάζουν στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων και ταξίδια εκτός τουριστικής περιόδου μπροστά στην αύξηση των τιμών.
Οικονομικές πιέσεις
Εν μέσω της αύξησης του ταξιδιωτικού κόστους, οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων ταξιδιωτών πριν και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε την αύξηση του κόστους ως τη μεγαλύτερη ανησυχία τους γύρω από τα ταξίδια, ενώ το 16% ανησυχεί για τα προσωπικά του οικονομικά.
Παρ’ όλα αυτά, το 71% των Ευρωπαίων επιλέγουν είτε να διατηρήσουν είτε να αυξήσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Η πρόθεση για πολλαπλά ταξίδια είναι υψηλή (54%) και ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα από 1.500 ευρώ ανά ταξίδι έχει αυξηθεί σημαντικά (+7%) σε σύγκριση με πέρυσι.
Όμως προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις των οικονομικών περιορισμών, οι ταξιδιώτες δίνουν μεγάλη σημασία στην οικονομική προσιτότητα κατά τον προγραμματισμό των διακοπών. Το 22% των ερωτηθέντων στην έρευνα ενδιαφέρεται για ταξίδια εκτός εποχής, το 13% εξετάζει το ενδεχόμενο να επισκεφθεί πιο προσιτούς προορισμούς και ένα επιπλέον 13% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τις έγκαιρες κρατήσεις πτήσεων και δραστηριοτήτων. Κατά τη στιγμή της έρευνας, μόνο το 22% των ταξιδιωτών είχε κλείσει πλήρως το ταξίδι του, ενώ το 23% άφηνε κάποιες από τις επιλογές του ανοιχτές για μεταφορά ή διαμονή. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει την επιθυμία να επωφεληθούν από τις προσφορές της τελευταίας στιγμής.
Εξοικονόμηση χρημάτων
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους προορισμούς τους. Το 17% των ερωτηθέντων στην έρευνα σχεδιάζει να μειώσει τα ψώνια, το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα για διαμονή και φαγητό και το 12% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων.
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει είτε ένα ταξίδι αναψυχής (69%) είτε σκοπεύει να επισκεφθεί οικογένεια και φίλους (15%). Υπάρχει επίσης μια μικρή αύξηση στα επαγγελματικά ταξίδια, με το 8% να σχεδιάζει να ταξιδέψει για λόγους εργασίας, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μπορεί επίσης να επηρεάζουν την επιλογή των μέσων μεταφοράς των Ευρωπαίων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Αν και οι πτήσεις παραμένουν η πρώτη επιλογή για τους μισούς από τους ερωτηθέντες (50%), ένας αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαίων επιλέγει πιο πράσινους τρόπους μεταφοράς. Το 17% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τρένο ή λεωφορείο κατά τη διάρκεια του επόμενου ταξιδιού του, μια αξιοσημείωτη αύξηση κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να οδηγήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους έχει μειωθεί κατά 7%.
Ο πρόεδρος της ETC
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, ακόμη και υπό το φως των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την αύξηση του κόστους ταξιδιού. Οι τρέχουσες τάσεις παρουσιάζουν αισιόδοξες προοπτικές για τον ευρωπαϊκό τουρισμό τους επόμενους μήνες, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Για να επωφεληθεί πλήρως από την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί προσεκτικά και να προβλέπει τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών και να προσαρμόζει ανάλογα τις προσφορές του»’.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους