Σε διάστημα τριών μηνών, ο Λιονέλ Μέσι έκανε την εντυπωσιακή φανέλα της Ίντερ Μαϊάμι το πιο «καυτό» κομμάτι του εμπορικού αθλητισμού στον πλανήτη. Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του Λιονέλ Μέσι ότι θα ενταχθεί στην Ίντερ Μαϊάμι, καταστήματα και προμηθευτές ζήτησαν από την Adidas σχεδόν μισό εκατομμύριο φανέλες.

Ξαφνικά, μετά από ένα μόνο καλοκαίρι, η ροζ φανέλα είναι παντού. Εμφανίζεται στις πλάτες των οπαδών σε αμερικανικά γήπεδα, στις αγορές του Μπουένος Άιρες και της Μπανγκόκ και στα γήπεδα ποδοσφαίρου στην Αγγλία.

Πρόκειται για μία «απλή, καπιταλιστική εξίσωση», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα «New York Times» σε σχετικό της δημοσίευμα.
Είναι -όπως σημειώνει- «το αποτέλεσμα ενός ακαταμάχητου συνδυασμού ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους και αγαπημένους αθλητές της γενιάς του, ένα χαρακτηριστικό, εξωτικό χρώμα και την αδίστακτη αποτελεσματικότητα των κλωστοϋφαντουργικών εργοστασίων στη Νοτιοανατολική Ασία, που ήταν σε θέση να παράγουν αποτελεσματικά τις φανέλες, ικανοποιώντας την αυξημένη ζήτηση.

Για πολλούς βέβαια το άμεσο ερώτημα ήταν το ποδοσφαιρικό: Έξι μήνες μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου με την Αργεντινή, γιατί ο Μέσι, ο καλύτερος παίκτης της γενιάς του, άφησε την Ευρώπη για να ενταχθεί σε μια ομάδα που κατατάχθηκε μεταξύ των χειρότερων στο κορυφαίο πρωτάθλημα της Αμερικής, τη Major League Soccer; Όμως για την Adidas, υπήρχε ένα μάλλον πιο πιεστικό θέμα.

Η γερμανική μάρκα αντιμετώπισε μια απροσδόκητη αύξηση της ζήτησης μόλις επιβεβαιώθηκε η μετακίνηση του Μέσι, ο οποίος υπέγραψε το συμβόλαιό του στις 15 Ιουλίου. Έλαβε σχεδόν μισό εκατομμύριο αιτήσεις για τη ροζ φανέλα μέσα σε λίγες μέρες. Για να καλύψει αυτό το αίτημα, η Adidas έπρεπε να κάνει διάφορα βήματα:

1. Γρήγορη προμήθεια υφάσματος από το συγκεκριμένο ροζ που απαιτείται για τις φανέλες όσο το δυνατόν πιο κοντά στις εγκαταστάσεις παραγωγής στη Νοτιοανατολική Ασία για να επιταχύνουν την παραγωγή.
2. Παραγωγή Fast-Track: Οι παραγγελίες για λογότυπα και έμβλημα επισπεύδονταν σε άλλες εγκαταστάσεις για να επιταχυνθεί η παραγωγή.
3. Γρήγορη αποστολή: Οι πρώτες παρτίδες με φανέλες του Μέσι στάλθηκαν αμέσως μόλις παρήχθησαν για να μειωθούν οι χρόνοι αποστολής.

Παρά τις προσπάθειές τους, η ζήτηση για τις φανέλες ήταν τόσο μεγάλη που ακόμη και «ψεύτικες» εκδόσεις κατέκλυσαν την αγορά για να καλύψουν το έλλειμμα. Η φανέλα προκάλεσε μια παγκόσμια αίσθηση, που πωλούσε σε πολλά μέρη.

Να σημειωθεί ότι σε συνηθισμένες συνθήκες, οι έμποροι λιανικής παραγγέλνουν φανέλες έως και εννέα μήνες νωρίτερα. Οι μεγάλες μάρκες αθλητικών ειδών, όπως η Adidas και η Nike, προτιμούν γενικά να παράγουν μεγάλες παρτίδες, αντί να κατασκευάζουν για να καλύψουν τη ζήτηση.

Οι αγώνες της Ίντερ Μαϊάμι συγκέντρωσαν φιλάθλους- ρεκόρ και οι τιμές των εισιτηρίων για την επόμενη σεζόν έχουν αυξηθεί σημαντικά

Η απόκτηση ροζ φανέλας με το όνομα του Μέσι και το Νο 10 στην αγορά, έγινε αμέσως η Νο 1 προτεραιότητα της Adidas παγκοσμίως.
Η ξέφρενη προσπάθεια παραγωγής λειτούργησε. Αρχικά, η Adidas είχε πει στους λιανοπωλητές της να αρχίσουν να πωλούν φανέλες με υπόσχεση παράδοσης έως τις 15 Οκτωβρίου. Όμως οι πρώτες φανέλες έφτασαν στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 18 Ιουλίου. Στάλθηκαν κατευθείαν στο Μαϊάμι, όπου η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη.

Παρά όλες τις προσπάθειες της Adidas να βγάλει τις επίσημες φανέλες της Μέσι στα καταστήματα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, η ζήτηση για αυτές  έχει αποδειχθεί τόσο μεγάλη που οι απομιμήσεις έχουν κατακλύσει την παγκόσμια αγορά για να καλύψουν το έλλειμμα.

Οι επίσημες πωλήσεις έχουν ξεπεράσει κάθε σημείο αναφοράς που θα μπορούσε να φανταστεί η Adidas. Περισσότερο από τη φρενίτιδα που συνόδευε τη μετακίνηση του Ντέιβιντ Μπέκαμ στους Λος Άντζελες Γκάλαξι το 2007, πιο πολύ από τη βιασύνη που προκλήθηκε από την επιστροφή του Ρονάλντο στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ το 2021, πέρα από τη φασαρία για τη φανέλα του Μέσι με την Αργεντινή στον απόηχο του Κατάρ 2022.

Η επίσημη φανέλα Μέσι με την Ίντερ Μαϊάμι έχει γίνει τώρα ένα από τις best-selling φανέλες ποδοσφαίρου στη Βόρεια Αμερική, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές φανέλες των ευρωπαϊκών συλλόγων που η Adidas θεωρεί συνήθως «κοσμήματά της». Έχει επίσης επιτύχει πωλήσεις ρεκόρ σε διαδικτυακές πλατφόρμες λιανικής πώλησης.

Οι αγώνες της Ίντερ Μαϊάμι συγκέντρωσαν φιλάθλους- ρεκόρ και οι τιμές των εισιτηρίων για την επόμενη σεζόν έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Από τον Ιούλιο, η Fanatics, η οποία κυριαρχεί στα αθλητικά είδη ένδυσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει πουλήσει περισσότερες φανέλες του Μέσι από οποιονδήποτε άλλο ποδοσφαιριστή και από οποιονδήποτε αθλητή, εκτός από τον ηγέτη των Φιλαδέλφεια Ιγκλς, Τζέιλεν Χαρτς. Κανένας παίκτης, σε κανένα άθλημα, δεν πούλησε ποτέ περισσότερες φανέλες στην ιστοσελίδα αυτή .

Η δημοτικότητα αυτής της φανέλας ήταν άνευ προηγουμένου και έχει ξεπεράσει τις παραδοσιακές πωλήσεις εμπορευμάτων ποδοσφαίρου. Έγινε σύμβολο του αντίκτυπου του Μέσι στη Major League Soccer και στον ευρύτερο κόσμο του αθλητισμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης