
Τις παραλίες και όχι τα βουνά πήραν οι Έλληνες εκδρομείς της 28ης Οκτωβρίου χαρίζοντας χαμηλές πληρότητες στα ορεινά θέρετρα της χώρας, που παραδοσιακά κατά το παρελθόν η εξεταζόμενη περίοδο σηματοδοτούσε το πρώτο “τεστ” του χειμερινού τουρισμού.
Φέτος λόγω του γεγονότος ότι “δεν μιλάμε” για εκδρομικό τριήμερο, αλλά και λόγω του πολύ καλού καιρού, οι Έλληνες εκδρομείς, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο νέος αντιπρόεδρος της ΠΟΞ Αγγελος Καλλίας, επιλέγουν θέρετρα και περιοχές πέριξ των αστικών κέντρων και όχι τους καθαρά χειμερινούς προορισμούς της χώρας, που απαιτούν χρόνο αλλά και χαμηλότερες θερμοκρασίες για να είναι ελκυστικοί.
Airbnb: «Φουλ» οι δημοφιλείς προορισμοί για την 28η Οκτωβρίου [πίνακες]
Αποτέλεσμα τούτου, τα Καλάβρυτα και η Αρκαδία, λόγω της εγγύτητας με την Αθήνα, να κινούνται με πληρότητες στο 80% τη στιγμή που μεσοσταθμικά σε όλους τους χειμερινούς προορισμούς της χώρας η πληρότητα είναι στο 60%. Βέβαια υπάρχουν και προορισμοί με πληρότητα στα καταλύματα που δεν ξεπερνά το 40%. Στο μεταξύ, η σύγκριση με πέρυσι είναι άνιση, καθώς η πληρότητα έφτανε πανελλαδικά στο 70%, αναφέρει ο αντιπρόεδρος της ΠΟΞ.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή, η μεγάλη πληγή του εγχώριο τουρισμού εντοπίζεται στη Λάρισα και το Βόλο όπου οι πληρότητες στα εκεί τουριστικά καταλύματα δεν ξεπερνούν το 25%. Μάλιστα ο κ. Καλλίας ζητά άμεση παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου προκειμένου να υπάρξει καμπάνια επικοινωνίας για τους συγκεκριμένους προορισμούς. Όπως εξηγεί, υπάρχουν επιχειρήσεις που είτε δεν έχουν πληγεί είτε έχουν καταφέρει να ορθοποδήσουν και αυτή τη στιγμή χρειάζονται την στήριξη του υπουργείου Τουρισμού. Όπως έγινε με την Εύβοια και άλλες περιοχές της χώρα που βίωσαν καταστροφές.
Σε κάθε περίπτωση οι κρατήσεις στους ορεινούς προορισμούς της χώρας κινούνται με αργό ρυθμό και ίσως ευθύνεται ο καιρός για αυτή την εξέλιξη, αναφέρει ο κ. Καλλίας. Μάλιστα αναφέρει ότι η εξέλιξη του καιρού είναι αυτή που θα διαμορφώσει το τοπίο των επόμενων ημερών και μηνών στους εν λόγω προορισμούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μοντέλο ήλιος και θάλασσα έχει κρατήσει ανοιχτά ξενοδοχεία στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Ρόδο την Κρήτη και την Κω, η λήξη της φετινής τουριστικής σεζόν αναμένεται στις 15 Νοεμβρίου
Εισπράξεις
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, τo 1/4 των συνολικών αφίξεων των εισερχόμενων επισκεπτών της Ελλάδας το 2022 αφορά διακοπές ”all inclusive”, με το μερίδιο των εισπράξεων να είναι μεγαλύτερο, φτάνοντας το 30% επί του συνόλου.
Σε απόλυτα νούμερα, το 2022 στη χώρα μας καταγράφηκαν 7,0 εκατ. αφίξεις για ”all inclusive” διακοπές στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» (Η&Θ) επί του συνόλου των 27,8 εκατ. και 61,2 εκατ. διανυκτερεύσεις, στο 28% επί του συνόλου των 216,9 εκατομμυρίων. Σε επίπεδο εισπράξεων, από τα 9,2 δισ. ευρώ που υπολογίζονται ως συνολική δαπάνη συμπεριλαμβάνοντας όλα τα έξοδα του τουρίστα -δηλαδή τόσο αυτά που δαπανώνται εντός της χώρας για διαμονή, εστίαση κλπ., όσο και αυτά που δαπανώνται εκτός για την προμήθεια tour operator, αεροπορικό εισιτήριο κλπ.- στην Ελλάδα εκτιμάται ότι παραμένουν τα 5,5 δισ. ευρώ, 30% επί των συνολικών εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό (17,6 δισ.).
Στην Ελλάδα, το 2022 και ειδικά στο προϊόν Η&Θ, οι αφίξεις των 7,0 εκατ. για διακοπές ”all inclusive” ανέκαμψαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, προ πανδημίας, με οριακή μείωση 1%, έχοντας παρουσιάσει πάντως σημαντική αύξηση έναντι των 5,4 εκατ. του 2015. Από την άλλη πλευρά, αύξηση κατά 8% έναντι του 2019, με 8,1 εκατ. σημειώνουν οι αφίξεις στο προϊόν Η&Θ χωρίς ”all inclusive” στη χώρα μας.
Και στις τρεις συγκρινόμενες αγορές, Ισπανία, Τουρκία και Ελλάδα, προ πανδημίας, μεταξύ 2015 και 2019, συνολικά οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ, είτε με είτε χωρίς ”all Inclusive”, παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ποσοστό μεταξύ 25% και 35% περίπου. Μεταξύ 2019 και 2022, οι αφίξεις για διακοπές για Η&Θ παρουσίασαν αύξηση 3% σε Ελλάδα και Ισπανία και μείωση 7% στην Τουρκία, ενώ οι αφίξεις “all inclusive” παρουσίασαν οριακή μείωση κατά 1% στην Ελλάδα και κατά 9% στην Τουρκία, αλλά δεν μεταβλήθηκαν στην Ισπανία. Ειδικά για το προϊόν “all inclusive” είναι εντυπωσιακά σταθερό το μερίδιο επί του συνόλου διαχρονικά από το 2015 έως το 2022 και στις τρεις αγορές: στην Ελλάδα από το 48% επί του συνόλου των αφίξεων για Η&Θ το 2015 στο 47% το 2022, στην Ισπανία σταθερά στο 40% και στην Τουρκία, με σαφώς μεγαλύτερη προτίμηση των επισκεπτών στο 60% το 2022 από 59% το 2015.
Υψηλή δαπάνη
Όπως προκύπτει από τη μελέτη και αντίθετα με την εδραιωμένη πεποίθηση ότι πρόκειται για διακοπές χαμηλής δαπάνης, οι τουρίστες για Η&Θ που επιλέγουν το σύστημα “all inclusive” παρουσιάζουν υψηλότερη δαπάνη σε σχέση με τους μεμονωμένους, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ανταγωνίστριες χώρες (Ισπανία και Τουρκία).
Ενδεικτικά για το 2022, στην Ελλάδα η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ) στο προϊόν Η&Θ ”all inclusive” είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ΜΚΔ χωρίς ”all inclusive”, κατά 13%, ενώ στην Ισπανία και την Τουρκία κατά 22% και 7% αντίστοιχα. Επιπλέον, η χώρα μας παρουσιάζει μεγαλύτερη ΜΚΔ σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες Ισπανία και Τουρκία στο προϊόν Η&Θ σε όλα τα υπό μελέτη έτη, 2015, 2019 και 2022, είτε πρόκειται για “all inclusive” είτε χωρίς.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»