Ακόμη 482 εκατομμύρια δολάρια ανακοίνωσε η Boeing πως θα προστεθούν στη σύμβαση για την παραμετροποίηση δύο τζετ 747 για την επόμενη γενιά του προεδρικού αεροπλάνου των ΗΠΑ. Ήδη η εταιρεία χάσει τώρα περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε καθένα από τα δύο τζετ.
Η εταιρεία αναφέρει απώλειες στα αεροπλάνα εδώ και χρόνια, καθώς ο CEO Dave Calhoun παραδέχτηκε πέρυσι ότι δεν έπρεπε ποτέ να είχε υπογράψει τη σύμβαση με την Πολεμική Αεροπορίατων ΗΠΑ για την παραγωγή των τζετ για 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κόστος του προμηθευτή έχει εκτοξευθεί στα ύψη από τότε και η ημερομηνία παράδοσης αναβάλλεται συνεχώς. Η Boeing είχε απώλειες 1,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα αεροπλάνα πέρυσι και 318 εκατομμύρια δολάρια το 2021.
ΗΠΑ – Διαγωνισμός για ιπτάμενα τάνκερ: Η Lockheed φεύγει, η Βοeing… έρχεται ως φαβορί
«Θα χαρακτήριζα το project Air Force One μια πολύ μοναδική στιγμή, μια πολύ μοναδική διαπραγμάτευση με πολλούς κινδύνους για την Boeing, που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να είχε αναλάβει», είπε ο Calhoun τον Απρίλιο του περασμένου έτους όταν συζητούσε τα 660 εκατομμύρια δολάρια από αυτές τις ζημίες που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή. «Αλλά είμαστε εδώ που είμαστε».
Η εταιρεία επισήμανε ότι η τελευταία απώλεια στο πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα μηχανολογικών αλλαγών, εργασιακής αστάθειας, καθώς και επίλυσης των διαπραγματεύσεων με έναν από τους προμηθευτές της.
Συχνά το υψηλότερο κόστος για αμυντικά συμβόλαια μπορεί να μετακυλίεται στους Αμερικανούς φορολογούμενους, αλλά υπό την πίεση του τότε προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος απειλούσε να ακυρώσει τη σύμβαση για τα αεροπλάνα, η Boeing συμφώνησε σε σύμβαση σταθερής τιμής για τα δύο νέα αεροσκάφη.
«Σε ένα περιβάλλον σταθερής τιμής, τυχόν απρογραμμάτιστα εμπόδια μπορεί να δημιουργήσουν μη ανακτήσιμο κόστος», είπε ο Calhoun στους επενδυτές την Τετάρτη. «Στο τέλος της ημέρας, έχουμε δύο αεροπλάνα να κατασκευάσουμε. Ξεπερνάμε αυτά τα εμπόδια και δεσμευόμαστε να παραδώσουμε δύο εξαιρετικά αεροπλάνα για τον πελάτη μας».
Ένα απαιτητικό project
Τεχνικά το πρόγραμμα είναι γνωστό ως VC-25B, καθώς η περίφημη ονομασία «Air Force One» προορίζεται για όταν ο πρόεδρος βρίσκεται στην πραγματικότητα σε οποιοδήποτε αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, όχι όταν είναι στο έδαφος – πόσο μάλλον υπό κατασκευή.
Η τελευταία απώλεια στα αεριωθούμενα αεροσκάφη Air Force One είναι μόνο ένα κλάσμα των απωλειών που ανέφερε η προβληματική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, η οποία έχει αναφέρει απώλειες σε όλα εκτός από δύο τρίμηνα από τις αρχές του 2019. Οι συνολικές απώλειες της εταιρείας ανέρχονται πλέον σε 25,5 δισεκατομμύρια δολάρια από την προσάραξη του Το 737 Max jet για 20 μήνες ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2019, μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που σκότωσαν 346 άτομα.
Την Τετάρτη ανέφερε άλλη μια βασική λειτουργική ζημιά ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 3,26 δολαρίων ανά μετοχή. Αν και αυτό είναι μειωμένο κατά 65% από την απώλεια που αναφέρθηκε το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, είναι χειρότερη από την πρόβλεψη για απώλεια 2,96 δολαρίων ανά μετοχή από αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα της Refinitiv. Η εταιρεία είχε αναφέρει μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ζημιά σχεδόν κάθε τρίμηνο από τότε που άρχισαν τα προβλήματά της.
Ωστόσο, τα έσοδα ήταν ελαφρώς καλύτερα από τις προβλέψεις, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% στα 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Και ενώ η εταιρεία μείωσε τον αριθμό των 737 Jet Max που αναμένει να παραδώσει φέτος, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τον αριθμό των 787 τζετ που κατασκευάζει σε πέντε το μήνα και σχεδιάζει να ολοκληρώσει την αύξηση της παραγωγής σε 737 σε 38 το μήνα μέχρι το τέλος του χρόνου.
Αυτή η καθοδήγηση, και η εταιρεία λέγοντας ότι εξακολουθεί να αναμένει να είναι θετική για τις ταμειακές ροές για το έτος, βοήθησε στην άνοδο των μετοχών της Boeing κατά 3% στις προκαταρκτικές συναλλαγές.
Latest News
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων