
Ακόμη 482 εκατομμύρια δολάρια ανακοίνωσε η Boeing πως θα προστεθούν στη σύμβαση για την παραμετροποίηση δύο τζετ 747 για την επόμενη γενιά του προεδρικού αεροπλάνου των ΗΠΑ. Ήδη η εταιρεία χάσει τώρα περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε καθένα από τα δύο τζετ.
Η εταιρεία αναφέρει απώλειες στα αεροπλάνα εδώ και χρόνια, καθώς ο CEO Dave Calhoun παραδέχτηκε πέρυσι ότι δεν έπρεπε ποτέ να είχε υπογράψει τη σύμβαση με την Πολεμική Αεροπορίατων ΗΠΑ για την παραγωγή των τζετ για 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κόστος του προμηθευτή έχει εκτοξευθεί στα ύψη από τότε και η ημερομηνία παράδοσης αναβάλλεται συνεχώς. Η Boeing είχε απώλειες 1,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα αεροπλάνα πέρυσι και 318 εκατομμύρια δολάρια το 2021.
ΗΠΑ – Διαγωνισμός για ιπτάμενα τάνκερ: Η Lockheed φεύγει, η Βοeing… έρχεται ως φαβορί
«Θα χαρακτήριζα το project Air Force One μια πολύ μοναδική στιγμή, μια πολύ μοναδική διαπραγμάτευση με πολλούς κινδύνους για την Boeing, που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να είχε αναλάβει», είπε ο Calhoun τον Απρίλιο του περασμένου έτους όταν συζητούσε τα 660 εκατομμύρια δολάρια από αυτές τις ζημίες που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή. «Αλλά είμαστε εδώ που είμαστε».
Η εταιρεία επισήμανε ότι η τελευταία απώλεια στο πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα μηχανολογικών αλλαγών, εργασιακής αστάθειας, καθώς και επίλυσης των διαπραγματεύσεων με έναν από τους προμηθευτές της.
Συχνά το υψηλότερο κόστος για αμυντικά συμβόλαια μπορεί να μετακυλίεται στους Αμερικανούς φορολογούμενους, αλλά υπό την πίεση του τότε προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος απειλούσε να ακυρώσει τη σύμβαση για τα αεροπλάνα, η Boeing συμφώνησε σε σύμβαση σταθερής τιμής για τα δύο νέα αεροσκάφη.
«Σε ένα περιβάλλον σταθερής τιμής, τυχόν απρογραμμάτιστα εμπόδια μπορεί να δημιουργήσουν μη ανακτήσιμο κόστος», είπε ο Calhoun στους επενδυτές την Τετάρτη. «Στο τέλος της ημέρας, έχουμε δύο αεροπλάνα να κατασκευάσουμε. Ξεπερνάμε αυτά τα εμπόδια και δεσμευόμαστε να παραδώσουμε δύο εξαιρετικά αεροπλάνα για τον πελάτη μας».
Ένα απαιτητικό project
Τεχνικά το πρόγραμμα είναι γνωστό ως VC-25B, καθώς η περίφημη ονομασία «Air Force One» προορίζεται για όταν ο πρόεδρος βρίσκεται στην πραγματικότητα σε οποιοδήποτε αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, όχι όταν είναι στο έδαφος – πόσο μάλλον υπό κατασκευή.
Η τελευταία απώλεια στα αεριωθούμενα αεροσκάφη Air Force One είναι μόνο ένα κλάσμα των απωλειών που ανέφερε η προβληματική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, η οποία έχει αναφέρει απώλειες σε όλα εκτός από δύο τρίμηνα από τις αρχές του 2019. Οι συνολικές απώλειες της εταιρείας ανέρχονται πλέον σε 25,5 δισεκατομμύρια δολάρια από την προσάραξη του Το 737 Max jet για 20 μήνες ξεκινώντας τον Μάρτιο του 2019, μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που σκότωσαν 346 άτομα.
Την Τετάρτη ανέφερε άλλη μια βασική λειτουργική ζημιά ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 3,26 δολαρίων ανά μετοχή. Αν και αυτό είναι μειωμένο κατά 65% από την απώλεια που αναφέρθηκε το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, είναι χειρότερη από την πρόβλεψη για απώλεια 2,96 δολαρίων ανά μετοχή από αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα της Refinitiv. Η εταιρεία είχε αναφέρει μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ζημιά σχεδόν κάθε τρίμηνο από τότε που άρχισαν τα προβλήματά της.
Ωστόσο, τα έσοδα ήταν ελαφρώς καλύτερα από τις προβλέψεις, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% στα 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Και ενώ η εταιρεία μείωσε τον αριθμό των 737 Jet Max που αναμένει να παραδώσει φέτος, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τον αριθμό των 787 τζετ που κατασκευάζει σε πέντε το μήνα και σχεδιάζει να ολοκληρώσει την αύξηση της παραγωγής σε 737 σε 38 το μήνα μέχρι το τέλος του χρόνου.
Αυτή η καθοδήγηση, και η εταιρεία λέγοντας ότι εξακολουθεί να αναμένει να είναι θετική για τις ταμειακές ροές για το έτος, βοήθησε στην άνοδο των μετοχών της Boeing κατά 3% στις προκαταρκτικές συναλλαγές.


Latest News

Τεράστια η ζημιά απο τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις Τραμπ, λέει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον
Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδρυτής της Virgin, προειδοποίησε ότι οι «ασταθείς και απρόβλεπτες» ενέργειες του Λευκού Οίκου υπονομεύουν τις επιχειρήσεις

Ο Τραμπ εξετάζει μειώσεις στους δασμούς που επέβαλε στην Κίνα
Σε δημοσίευμα της WSJ σημειώνεται ότι οι δασμοί στην Κίνα πιθανότατα θα μειωθούν σε περίπου 50% με 65%

Απογοητευμένοι οι Αμερικανοί από την οικονομική πολιτική Τραμπ - H δημοσκόπηση του Reuters
Οι Αμερικανοί εξέλεξαν τον Ντόναλντ Τραμπ με την ελπίδα να ενισχύσει την οικονομία, αλλά 3 μήνες μετά την ορκομωσία του πολλοί φαίνονται απογοητευμένοι
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Ποιοι θα καλύψουν τις θέσεις εργασίας στον αμερικανικό χάλυβα;
Τι θα χρειαστεί για να επιτύχει το όραμα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για έναν ανεπτυγμένο βιομηχανικό τομέα στις ΗΠΑ

H Vetanda σχεδιάζει την εισαγωγή στο χρηματιστήριο για να αναπτυξει ορυχείο χαλκού στη Ζαμπια
H Vetanda χρειάζεται ένα δισ. δολ. για να αναπτύξει το ορυχείο χαλκού στη Ζάμπια - Ελπίζει ότι σε μια πενταετία θα παράγει 300.000 τόνους χαλκού ετησίως

Προειδοποίηση Νάγκελ - Ορατός ο κίνδυνος ύφεσης στη Γερμανία λόγω δασμών
Η Ευρώπη «βρίσκεται σε στάσιμη κατάσταση», είπε ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας Γιοαχίμ Νάγκελ, προσθέτοντας ότι για τη χώρα του είναι ορατός ο κίνδυνος ύφεσης.

Διαπλοκή στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ; Γιατί ξεκίνησε έρευνα κατά του ιδρυτή του
Ανώνυμη επιστολή οδήγησε τον ιδρυτή του, Κλάους Σβαμπ, σε παραίτηση

Για πρώτη φορά από το 1999 η Ιαπωνία εισάγει ρύζι από τη Νότια Κορέα
Η Ιαπωνία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες τιμές αλλά και την αυξανόμενη οργή των καταναλωτών

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου