Σε απεργία προχωρούν από το βράδυ του Σαββάτου οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της General Motors στο Σπρίνγκ Χιλ του Τενεσί, με «μπούσουλα» τη συμφωνία που πέτυχε η UAW (το συνδικάτο εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ) με τη μητρική της Chrysler, Stellantis.
Stellantis: Νέες παραχωρήσεις στην UAW και τέλος στην απεργία
Η διοίκηση της GM δήλωσε πως «είμαστε απογοητευμένοι από τη δράση της UAW υπό το φως της προόδου που έχουμε σημειώσει», για πάρει την απάντηση του προέδρου του συνδικάτου, Shawn Fain, ότι «είμαστε απογοητευμένοι από την περιττή και ανεύθυνη άρνηση της GM να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία».
Οι συνομιλίες είχαν ενταθεί τις τελευταίες ημέρες μεταξύ της GM και των εκπροσώπων των συνδικάτων, στις οποίες συμμετείχαν ο Fain και η διευθύνουσα σύμβουλο της GM Mary Barra.
Περίπου 4.000 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Σπρινγκ Χιλ απασχολούνται στη συναρμολόγηση τριών μοντέλων SUV Cadillac, καθώς και στη γραμμή κατασκευής κινητήρων κινητήρες που αποστέλλονται σε άλλα εργοστάσια της GM.
Στο μεταξύ, η UAW επιβεβαίωσε το Σάββατο το βράδυ ότι κατέληξε σε δοκιμαστική συμφωνία με τη Stellantis, φέρνοντας το συνδικάτο ένα βήμα πιο κοντά στον τερματισμό μιας ιστορικής απεργίας που έχει οδηγήσει στα όριά τους και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους περισσότερους από 45.000 εργαζομένους στις επάλξεις της απεργίας.
Οι πρόσφατες παραχωρήσεις σχετίζονται με την ασφάλεια της εργασίας και περιλαμβάνουν τη διατήρηση ανοιχτού του εργοστασίου κινητήρων στο Trenton του Μίσιγκαν που απασχολεί 1.350 εργαζομένους και την κατασκευή οχημάτων στο αδρανές εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στο Ιλινόις, είπαν οι ίδιες πηγές.
Η εταιρεία συμφώνησε επίσης σε αύξηση ωρομίσθιου 25% συν επιδόματα κόστους διαβίωσης, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ford Motor Co.
Οι διαπραγματευτές εξακολουθούν να ξεκαθαρίζουν ορισμένες λεπτομέρειες που έχουν απομείνει για να τερματίσουν την απεργία των έξι εβδομάδων, είπε ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, και το χρονοδιάγραμμα μπορεί να ανακοινωθεί σύντομα.
«Για άλλη μια φορά, πετύχαμε αυτό που μόλις πριν από εβδομάδες μας είπαν ότι ήταν αδύνατο», είπε ο Fain. «Στη Stellantis συγκεκριμένα, όχι μόνο εξασφαλίσαμε ένα συμβόλαιο, αλλά αρχίσαμε να αντιστρέφουμε το κλίμα στον πόλεμο κατά της αμερικανικής εργατικής τάξης».
Παρόμοια με τη συμφωνία της Ford, η προτεινόμενη συμφωνία με τη Stellantis προβλέπει περισσότερες αυξήσεις στο σύνολο των βασικών μισθών από ό,τι έλαβαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει ακόμη μείωση του χρόνου προκειμένου οι εργαζόμενοι να φτάσουν τον ανώτατο μισθό σε τρία χρόνια, ενώ ήταν πάνω από έξι.
Η Stellantis με έδρα την Ολλανδία, η οποία απορρόφησε τη Fiat Chrysler Automobiles στη συγχώνευση του 2021, έχει τώρα περίπου 43.000 εργαζομένους που εκπροσωπούνται από την UAW στις ΗΠΑ.
Εφόσον εγκριθούν από τα μέλη οι όροι της προσωρινής συμφωνίας με τη Ford και τη Stellantis θα είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της ένωσης εδώ και δεκαετίες.
Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας στελέχη της ισχυρίζονται ότι οι αυξημένες παροχές ενδέχεται θα υπονομεύσουν το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου την ώρα που η προσπάθειά του επικεντρώνεται στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Η GM στις αρχές της εβδομάδας ανέφερε ότι η απεργία τής κοστίζει 200 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.
Στη Ford, η απεργία αναμένεται να κοστίσει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη προ φόρων φέτος.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης