Από το μανάβικο του Σκλαβενίτη, τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων Πλαίσιο και Κωτσόβολος, τα Zara και τα malls της Lamda Developments, μέχρι τα My market, τα Jumbo, τη Shopflix, τα Public, την H&M, τα παχνιδάδικα Μουστάκας, τα Flying Tiger, την Kiko Milano, αλλά και τα συνοικιακά ζαχαροπλαστεία, τα εστιατόρια ακόμη και τα καζίνο, η ελληνική αγορά λιανικής… τρομάζει από χαρά. Γιατί εκτός από Black Friday φαίνεται ότι είχαμε και Halloween στο χωριό μας!
Σοκολάτα: Halloween της… ακρίβειας – Πώς το Ελ Νίνιο χτυπά τις καλλιέργειες κακάο
Παρότι η αξία του εγχώριου trick or treat (φάρσα ή κέρασμα) δεν μπορεί να μπει σε σύγκριση με ότι συμβαίνει στην Αμερική, στον Καναδά ή στη δυτική Ευρώπη, ο εμπορικός κόσμος είδε στο Halloween μια νέα ευκαιρία για τόνωση της ρευστότητας και τα ‘βαψε πορτοκαλί λίγο πριν τα βάψει μαύρα ενόψει «Μαύρης Παρασκευής».
Οι βιτρίνες, φυσικές και ψηφιακές, γέμισαν κολοκύθες, φαντάσματα, σκελετούς, νυχτερίδες και νεκρές νύφες και μαζί με τα conceptual parties που διοργανώνονται αυτές τις ημέρες, μέχρι και τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, δημιουργούν μια γιορτινή ατμόσφαιρα για μικρούς και μεγάλους. Φυσικά για όσους αντέχουν εν μέσω ακρίβειας και γεωπολιτικής κρίσης.
Τρομακτική… κινητοποίηση, πριν τη Black Friday
Ας σημειωθεί ότι ο φετινός Νοέμβριος θα είναι ο δεύτερος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις (ο θεσμός καταργήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022, με το άρθρο 6 του νόμου 4965/2022) και το ενδιαφέρον των καταναλωτών πρέπει κάπως να κινητοποιηθεί.
Η υποχώρηση της ζήτησης στο retail λόγω των υψηλών τιμών στα τρόφιμα και τις υπηρεσίες είναι γεγονός, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, ενώ την ίδια ώρα η συνέχιση της καλοκαιρίας έχει βάλει φρένο και στις πωλήσεις των χειμερινών ειδών παρά τις προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο δείκτης όγκου πωλήσεων της λιανικής (δηλαδή ο τζίρος των πωλήσεων χωρίς τις πληθωριστικές ανατιμήσεις) καταγράφει για τον Ιούλιο μείωση κατά 3,4%. Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις στο κατακαλόκαιρο, ενσωματώνουν και ένα μέρος από την κατανάλωση του τουρισμού, ο οποίος στοχεύει φέτος σε ένα ρεκόρ εισπράξεων της τάξης των 20 δισ. ευρώ.
Προκειμένου λοιπόν καταναλωτικό κοινό να κινητοποιηθεί επιστρατεύθηκαν οι… κολοκύθες, ένα «βήμα» πριν το εμπορικό γεγονός της Black Friday, η οποία εφέτος θα «εορταστεί», όπως κάθε χρόνο, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ήτοι στις 24 του ερχόμενου μήνα.
Η «Μαύρη Παρασκευή», μια ακόμη αμερικανική συνήθεια, που όμως έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, και εφέτος αναμένεται να διαρκέσει από εβδομάδα και πάνω, ενώ ακολουθεί η Cyber Monday, στις 27 Νοεμβρίου.
Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες δοκιμάζουν τις αντοχές των συστημάτων τους, τα λεγόμενα stress test, προετοιμαζόμενες να ενημερώσουν ηλεκτρονικά τους καταναλωτές να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς». Μάλιστα ορισμένες αλυσίδες έχουν βάλει ήδη το «ρολόι» να μετράει ανάποδα.
Η ζήτηση φέτος αναμένεται μεγαλύτερη και εκτιμάται ότι θα διαχυθεί σε όλους τους κλάδους και όχι κυρίως σε ηλεκτρονικά – ηλεκτρικά είδη, όπως συμβαίνει κατά παράδοση. Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν πολυκαναλική παρουσία (omnichannel), καθώς και εργαλεία για προωθητικές ενέργειες θεωρητικά διαθέτουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Ωστόσο και οι μικρομεσαίοι «παίκτες» δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια ποντάροντας στη διαπροσωπική επαφή.
Στα 12,2 δισ. δολάρια οι spooky δαπάνες στις ΗΠΑ
Επιστρέφοντας στο Halloween, σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ οι συνολικές δαπάνες για τους εφετινούς εορτασμούς αναμένεται να κάνουν ρεκόρ στα 12,2 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ των 10,6 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής (National Retail Federation).
Η δαπάνη ανά άτομο θα είναι επίσης αυξημένη, καθώς οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν 108,24 δολάρια ο καθένας, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται στις αγορές κουστουμιών μεταμφίεσης, τα οποία είναι πιο δημοφιλή από ποτέ.
Οι συνολικές δαπάνες για κοστούμια αναμένεται να φτάσουν στο ρεκόρ των 4,1 δισ. δολαρίων, από 3,6 δισ. δολάρια το 2022, ενώ οι δαπάνες για καραμέλες, ζαχαρωτά και γλυκά αναμένεται να φτάσουν τα 3,6 δισ. δολάρια, από 3,1 δισ. δολάρια πέρυσι.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία