Από το μανάβικο του Σκλαβενίτη, τα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων Πλαίσιο και Κωτσόβολος, τα Zara και τα malls της Lamda Developments, μέχρι τα My market, τα Jumbo, τη Shopflix, τα Public, την H&M, τα παχνιδάδικα Μουστάκας, τα Flying Tiger, την Kiko Milano, αλλά και τα συνοικιακά ζαχαροπλαστεία, τα εστιατόρια ακόμη και τα καζίνο, η ελληνική αγορά λιανικής… τρομάζει από χαρά. Γιατί εκτός από Black Friday φαίνεται ότι είχαμε και Halloween στο χωριό μας!
Σοκολάτα: Halloween της… ακρίβειας – Πώς το Ελ Νίνιο χτυπά τις καλλιέργειες κακάο
Παρότι η αξία του εγχώριου trick or treat (φάρσα ή κέρασμα) δεν μπορεί να μπει σε σύγκριση με ότι συμβαίνει στην Αμερική, στον Καναδά ή στη δυτική Ευρώπη, ο εμπορικός κόσμος είδε στο Halloween μια νέα ευκαιρία για τόνωση της ρευστότητας και τα ‘βαψε πορτοκαλί λίγο πριν τα βάψει μαύρα ενόψει «Μαύρης Παρασκευής».
Οι βιτρίνες, φυσικές και ψηφιακές, γέμισαν κολοκύθες, φαντάσματα, σκελετούς, νυχτερίδες και νεκρές νύφες και μαζί με τα conceptual parties που διοργανώνονται αυτές τις ημέρες, μέχρι και τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, δημιουργούν μια γιορτινή ατμόσφαιρα για μικρούς και μεγάλους. Φυσικά για όσους αντέχουν εν μέσω ακρίβειας και γεωπολιτικής κρίσης.
Τρομακτική… κινητοποίηση, πριν τη Black Friday
Ας σημειωθεί ότι ο φετινός Νοέμβριος θα είναι ο δεύτερος, μετά από πολλά χρόνια, χωρίς ενδιάμεσες εκπτώσεις (ο θεσμός καταργήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022, με το άρθρο 6 του νόμου 4965/2022) και το ενδιαφέρον των καταναλωτών πρέπει κάπως να κινητοποιηθεί.
Η υποχώρηση της ζήτησης στο retail λόγω των υψηλών τιμών στα τρόφιμα και τις υπηρεσίες είναι γεγονός, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, ενώ την ίδια ώρα η συνέχιση της καλοκαιρίας έχει βάλει φρένο και στις πωλήσεις των χειμερινών ειδών παρά τις προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ο δείκτης όγκου πωλήσεων της λιανικής (δηλαδή ο τζίρος των πωλήσεων χωρίς τις πληθωριστικές ανατιμήσεις) καταγράφει για τον Ιούλιο μείωση κατά 3,4%. Και αυτό παρά το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις στο κατακαλόκαιρο, ενσωματώνουν και ένα μέρος από την κατανάλωση του τουρισμού, ο οποίος στοχεύει φέτος σε ένα ρεκόρ εισπράξεων της τάξης των 20 δισ. ευρώ.
Προκειμένου λοιπόν καταναλωτικό κοινό να κινητοποιηθεί επιστρατεύθηκαν οι… κολοκύθες, ένα «βήμα» πριν το εμπορικό γεγονός της Black Friday, η οποία εφέτος θα «εορταστεί», όπως κάθε χρόνο, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ήτοι στις 24 του ερχόμενου μήνα.
Η «Μαύρη Παρασκευή», μια ακόμη αμερικανική συνήθεια, που όμως έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στην ελληνική εμπορική πραγματικότητα, και εφέτος αναμένεται να διαρκέσει από εβδομάδα και πάνω, ενώ ακολουθεί η Cyber Monday, στις 27 Νοεμβρίου.
Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες δοκιμάζουν τις αντοχές των συστημάτων τους, τα λεγόμενα stress test, προετοιμαζόμενες να ενημερώσουν ηλεκτρονικά τους καταναλωτές να σπεύσουν να γραφτούν στα ενημερωτικά τους δελτία (newsletter) για να μάθουν πρώτοι «τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς». Μάλιστα ορισμένες αλυσίδες έχουν βάλει ήδη το «ρολόι» να μετράει ανάποδα.
Η ζήτηση φέτος αναμένεται μεγαλύτερη και εκτιμάται ότι θα διαχυθεί σε όλους τους κλάδους και όχι κυρίως σε ηλεκτρονικά – ηλεκτρικά είδη, όπως συμβαίνει κατά παράδοση. Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν πολυκαναλική παρουσία (omnichannel), καθώς και εργαλεία για προωθητικές ενέργειες θεωρητικά διαθέτουν μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Ωστόσο και οι μικρομεσαίοι «παίκτες» δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια ποντάροντας στη διαπροσωπική επαφή.
Στα 12,2 δισ. δολάρια οι spooky δαπάνες στις ΗΠΑ
Επιστρέφοντας στο Halloween, σημειώνεται ότι στις ΗΠΑ οι συνολικές δαπάνες για τους εφετινούς εορτασμούς αναμένεται να κάνουν ρεκόρ στα 12,2 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ των 10,6 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής (National Retail Federation).
Η δαπάνη ανά άτομο θα είναι επίσης αυξημένη, καθώς οι καταναλωτές σχεδιάζουν να ξοδέψουν 108,24 δολάρια ο καθένας, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται στις αγορές κουστουμιών μεταμφίεσης, τα οποία είναι πιο δημοφιλή από ποτέ.
Οι συνολικές δαπάνες για κοστούμια αναμένεται να φτάσουν στο ρεκόρ των 4,1 δισ. δολαρίων, από 3,6 δισ. δολάρια το 2022, ενώ οι δαπάνες για καραμέλες, ζαχαρωτά και γλυκά αναμένεται να φτάσουν τα 3,6 δισ. δολάρια, από 3,1 δισ. δολάρια πέρυσι.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό