Την παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη ζήτησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) προκειμένου να αρθούν οι μονοπωλιακές καταστάσεις στον ΟΛΠ στη διαχείριση αποβλήτων επισκευών πλοίων.
Ειδικότερα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ του προέδρου Βασίλη Κανακάκη και μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΝΑΒΙ με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη εξετάσθηκε μεταξύ άλλων και το καθεστώς διαχείρισης των αποβλήτων των επισκευών πλοίων.
Ναυτιλία: Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοϊας στη συνάντηση Στυλιανίδη – ΣΕΕΝ
Εξαίρεση
Όπως τονίστηκε από τον ΣΕΝΑΒΙ, είναι επιβεβλημένη η εξαίρεση των αποβλήτων επισκευών πλοίων από το προς έγκριση Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ. Τονίστηκε ότι τα απόβλητα επισκευών πλοίων είναι απόβλητα βιομηχανικής δραστηριότητας και δεν έχουν θέση στο Σχέδιο Διαχείρισης των Λειτουργικών Αποβλήτων Πλοίων (απόβλητα δρομολογίων πλοίων), που είναι ναυτιλιακά απόβλητα (απόβλητα σύμβασης Marpol). Υπογραμμίσθηκε επίσης η ανάγκη άμεσης εφαρμογής της απόφασης 180/2020 της ΡΑΛ, που καταργεί το μονοπώλιο και ανοίγει τον ανταγωνισμό τουλάχιστον για τα απόβλητα επισκευών πλοίων.
Αιτήματα
Ο ΣΕΝΑΒΙ μεταξύ άλλων ζήτησε:
-την παρέμβαση του Υπουργού για την απελευθέρωση θέσεων επισκευών πλοίων, από άλλες άσχετες με την Ναυπηγοεπισκευή δραστηριότητες, καθώς και για την περαιτέρω αύξηση των θέσεων αυτών.
-τη θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων στα Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, σε όποιες Χερσαίες Λιμενικές Ζώνες αναπτύσσονται ναυπηγικές/ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.
-την επίσπευση των έργων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές και η κατασκευή υποδομών υγιεινής της εργασίας στις περιοχές επισκευών πλοίων, που σήμερα δεν υφίστανται.
Τιμολογιακή πολιτική
Επιπλέον έγινε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΠ, που καθιστά όπως εκτιμά ο ΣΕΝΑΒΙ, μη ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά. Ο Σύνδεσμος κάνει ακόμη λόγο για αδικαιολόγητη αύξηση των τελών, ιδιαίτερα της παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 50%.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιβολή της ανωτέρω αύξησης και στην ακτοπλοΐα από 1-1-2023, χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση Παραχώρησης Υπουργική Απόφαση. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης από την COSCO/ΟΛΠ.
Ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ανωτέρω θέματα, που παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και επιφυλάχθηκε για τις δικές του ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, επισημαίνει ο ΣΕΝΑΒΙ σε σχετική ανακοίνωση.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.