Την παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη ζήτησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) προκειμένου να αρθούν οι μονοπωλιακές καταστάσεις στον ΟΛΠ στη διαχείριση αποβλήτων επισκευών πλοίων.
Ειδικότερα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ του προέδρου Βασίλη Κανακάκη και μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΝΑΒΙ με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη εξετάσθηκε μεταξύ άλλων και το καθεστώς διαχείρισης των αποβλήτων των επισκευών πλοίων.
Ναυτιλία: Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοϊας στη συνάντηση Στυλιανίδη – ΣΕΕΝ
Εξαίρεση
Όπως τονίστηκε από τον ΣΕΝΑΒΙ, είναι επιβεβλημένη η εξαίρεση των αποβλήτων επισκευών πλοίων από το προς έγκριση Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ. Τονίστηκε ότι τα απόβλητα επισκευών πλοίων είναι απόβλητα βιομηχανικής δραστηριότητας και δεν έχουν θέση στο Σχέδιο Διαχείρισης των Λειτουργικών Αποβλήτων Πλοίων (απόβλητα δρομολογίων πλοίων), που είναι ναυτιλιακά απόβλητα (απόβλητα σύμβασης Marpol). Υπογραμμίσθηκε επίσης η ανάγκη άμεσης εφαρμογής της απόφασης 180/2020 της ΡΑΛ, που καταργεί το μονοπώλιο και ανοίγει τον ανταγωνισμό τουλάχιστον για τα απόβλητα επισκευών πλοίων.
Αιτήματα
Ο ΣΕΝΑΒΙ μεταξύ άλλων ζήτησε:
-την παρέμβαση του Υπουργού για την απελευθέρωση θέσεων επισκευών πλοίων, από άλλες άσχετες με την Ναυπηγοεπισκευή δραστηριότητες, καθώς και για την περαιτέρω αύξηση των θέσεων αυτών.
-τη θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων στα Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, σε όποιες Χερσαίες Λιμενικές Ζώνες αναπτύσσονται ναυπηγικές/ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.
-την επίσπευση των έργων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές και η κατασκευή υποδομών υγιεινής της εργασίας στις περιοχές επισκευών πλοίων, που σήμερα δεν υφίστανται.
Τιμολογιακή πολιτική
Επιπλέον έγινε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΠ, που καθιστά όπως εκτιμά ο ΣΕΝΑΒΙ, μη ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά. Ο Σύνδεσμος κάνει ακόμη λόγο για αδικαιολόγητη αύξηση των τελών, ιδιαίτερα της παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 50%.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιβολή της ανωτέρω αύξησης και στην ακτοπλοΐα από 1-1-2023, χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση Παραχώρησης Υπουργική Απόφαση. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης από την COSCO/ΟΛΠ.
Ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ανωτέρω θέματα, που παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και επιφυλάχθηκε για τις δικές του ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, επισημαίνει ο ΣΕΝΑΒΙ σε σχετική ανακοίνωση.
Latest News
Από την Κρήτη έως τον Άη Στράτη: Τα λιμενικά έργα που παίρνουν... προτεραιότητα
Στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας και της διασυνδεσιμότητας στα λιμάνια των νησιωτικών περιοχών
Γιατί σιτηρά και LNG αποφεύγουν τον Παναμά - Τα γρηγορόσημα και το reserve στα slots
Οι ναυλομεσίτες λένε ότι οι έμποροι έχουν συνηθίσει σε μεγαλύτερες διαδρομές και δεν επιλέγουν τη Διώρυγα του Παναμά
Ανησυχίες στην παγκόσμια ναυτιλία - Οι φόβοι για την επανεκλογή Τραμπ
Ο γενικός γραμματέας του ICS λέει ότι η απειλή για τη ναυτιλία βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο
Πτώση της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο
Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά ήταν 50.000 λιγότεροι φέτος οι επιβάτες σε σχέση με πέρυσι
Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ
Τον Ιούνιο σημειώθηκε ρεκόρ στη ζήτηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη Βόρεια Αμερική και τη Βόρεια Ευρώπη
Τέσσερις επιθέσεις των Χούθι στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Delta Blue
Πλοίο και το πλήρωμα είναι ασφαλείς
Παιχνίδι για δύο η ελληνική ακτοπλοΐα - Ολιγοπώλιο και τιμές «φωτιά»
Τι αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα της XRTC για την εκτόξευση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και τη δομή της αγοράς - Άπραγη η κυβέρνηση
Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων
Πρώτα σε παραγγελίες τα κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα νοτιοκορεατικά και στην τρίτη τα ιαπωνικά
Τι αλλάζει για τα σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία - Η απόφαση της ΑΑΔΕ
H διαδικασία αφορά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ
Σε κατάσταση συναγερμού η διεθνής ναυτιλία - Ο κίνδυνος του πολέμου στη Μέση Ανατολή
Τα σενάρια και οι επιπτώσεις αναλόγως του τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, περιγράφει σε έκθεσή του ο οίκος αναλύσεων Poten