Στον κόσμο της τεχνολογίας για το λιανικό εμπόριο, το 2022 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του μετασύμπαντος. Όμως, το 2023, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχουν ωθήσει την τεχνολογία metaverse ή και τα NFTs μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Πολλοί έμποροι λιανικής μπορεί εύλογα να δουν το μετασύμπαν ως κάτι που εκφράζει τον παλαιό κόσμο της τεχνολογίας, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο δημοφιλές TikTok και στην εφαρμογή της ΑΙ παντού, από το κατάστημά τους -φυσικό ή ψηφιακό- μέχρι το ταξίδι αγοράς του καταναλωτή από την επιλογή και το καλάθι μέχρι την πληρωμή και το checkout.
Metaverse: Το στοίχημα που παραλίγο να χάσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η περίπτωση του metaverse
Αλλά κάνουν λάθος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πρώτο πεδίο επενδύσεων μεταξύ των εταιρειών retail technologies, το metaverse εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία λύση. Για αποδείξεις, δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε παρά τις συνεχείς προσπάθειες μεταστροφής σε δύο κολοσσούς του κλάδου: την Amazon και τη Walmart.
Τον Μάιο του 2023, η Amazon παρουσίασε το Amazon Anywhere, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να ψωνίζουν και να αγοράζουν φυσικά προϊόντα μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, όπως βιντεοπαιχνίδια, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εφαρμογές τρίτων για κινητά. Πιο πρόσφατα, o e-tailer κυκλοφόρησε περιβάλλοντα Virtual Campus Tour και Virtual Campus Store με δυνατότητα αγοράς, με εμπορεύματα από τη σειρά ροής Prime Video «Gen V».
Την ίδια στιγμή, η Walmart, η οποία αρχικά έκανε το ντεμπούτο της στο metaverse, λανσάροντας δύο νέες εμπειρίες metaverse στο Roblox τον Σεπτέμβριο του 2022 και επεκτείνεται έκτοτε, λέει ότι πρόκειται να εμβαθύνει τις εμπορικές της δραστηριότητες σε «εικονικούς κόσμους». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μάλιστα, η Walmart σχεδιάζει να δοκιμάσει μια ποικιλία εμπειριών σε εικονικούς κόσμους που συνδέουν εικονικά περιβάλλοντα με φυσικά καταστήματα.
Τα παρεξηγημένα NFTs
Τα NFT ή non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Δεν υπάρχει τρόπος για ένα NFT να έχει περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες και μόνο ο πιστοποιημένος μπορεί να το πουλήσει. Τα NFT πρωτοεμφανίστηκαν το 2021, όταν θεωρήθηκαν πολύτιμα αγαθά στα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν ως μοναδικά κομμάτια ψηφιακής τέχνης.
Η αγορά για συλλεκτικά NFT έχει υποχωρήσει δραματικά και πολλοί έμποροι λιανικής που τα έβλεπαν κυρίως ως διαφημιστικά είδη έχουν επίσης σταματήσει το ενδιαφέρον τους για τα NFT. Ωστόσο, η υποκείμενη τεχνολογία τους μπορεί να επιτρέψει στους λιανοπωλητές να συνδέονται απευθείας ένας προς έναν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.
Σε μια συνέντευξη στο Chain Store Age, ο Justin Hochberg, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Virtual Brand Group (VBG), εξήγησε πώς οι έμποροι λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τα NFT πέρα από τη χρήση τους ως δώρα, μάρκες ή συλλεκτικά αντικείμενα για δημοπρασία.
«Αντί να συλλέγουν απλώς τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας (ενός πελάτη) και ίσως να έχουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι έμποροι λιανικής (με NFT) έχουν πραγματικά έναν τρόπο να επικοινωνούν μαζί τους ατομικά, να τους στέλνουν πληροφορίες, να τους δίνουν αγαθά, να τους δίνουν ανταμοιβές, να τους δίνουν πίστη πόντους», επισήμανε ο Hochberg.
Το παντοδύναμο TikTok
Το TikTok έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου τα τελευταία χρόνια – και όχι πάντα για καλούς λόγους. Η κυβέρνηση Μπάιντεν συνεχίζει με συνέπεια να εκφράζει σοβαρές ρυθμιστικές ανησυχίες, οι οποίες ξεκίνησαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ, και η πολιτεία της Μοντάνα έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει το TikTok εντός των συνόρων της (απαγόρευση που μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να επιβληθεί).
Ωστόσο, εκτιμάται ότι 150 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και μεγάλοι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Walmart και Sephora, έχουν συνεργαστεί με την πλατφόρμα σύντομων βίντεο. Πρόσφατα, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στον ψηφιακό χώρο λιανικής πώλησης των ΗΠΑ εγκαινιάζοντας το TikTok Shop, μια «βιτρίνα» ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνει εργαλεία πώλησης για συνεργάτες λιανικής.
Η συνεργασία με το TikTok ως προωθητικό ή/και εμπορικό κανάλι μπορεί να μην είναι το σωστό βήμα για κάθε πωλητή λιανικής, αλλά εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές. Εκείνοι δεν φαίνεται να φοβούνται, όπως αποδεικνύεται από νέα στοιχεία του ESW που δείχνουν ότι το 36% όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 53% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, θα χρησιμοποιήσουν το TikTok ως πηγή αγορών για διακοπές φέτος.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας