
Στον κόσμο της τεχνολογίας για το λιανικό εμπόριο, το 2022 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του μετασύμπαντος. Όμως, το 2023, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχουν ωθήσει την τεχνολογία metaverse ή και τα NFTs μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Πολλοί έμποροι λιανικής μπορεί εύλογα να δουν το μετασύμπαν ως κάτι που εκφράζει τον παλαιό κόσμο της τεχνολογίας, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο δημοφιλές TikTok και στην εφαρμογή της ΑΙ παντού, από το κατάστημά τους -φυσικό ή ψηφιακό- μέχρι το ταξίδι αγοράς του καταναλωτή από την επιλογή και το καλάθι μέχρι την πληρωμή και το checkout.
Metaverse: Το στοίχημα που παραλίγο να χάσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η περίπτωση του metaverse
Αλλά κάνουν λάθος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πρώτο πεδίο επενδύσεων μεταξύ των εταιρειών retail technologies, το metaverse εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία λύση. Για αποδείξεις, δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε παρά τις συνεχείς προσπάθειες μεταστροφής σε δύο κολοσσούς του κλάδου: την Amazon και τη Walmart.
Τον Μάιο του 2023, η Amazon παρουσίασε το Amazon Anywhere, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να ψωνίζουν και να αγοράζουν φυσικά προϊόντα μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, όπως βιντεοπαιχνίδια, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εφαρμογές τρίτων για κινητά. Πιο πρόσφατα, o e-tailer κυκλοφόρησε περιβάλλοντα Virtual Campus Tour και Virtual Campus Store με δυνατότητα αγοράς, με εμπορεύματα από τη σειρά ροής Prime Video «Gen V».
Την ίδια στιγμή, η Walmart, η οποία αρχικά έκανε το ντεμπούτο της στο metaverse, λανσάροντας δύο νέες εμπειρίες metaverse στο Roblox τον Σεπτέμβριο του 2022 και επεκτείνεται έκτοτε, λέει ότι πρόκειται να εμβαθύνει τις εμπορικές της δραστηριότητες σε «εικονικούς κόσμους». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μάλιστα, η Walmart σχεδιάζει να δοκιμάσει μια ποικιλία εμπειριών σε εικονικούς κόσμους που συνδέουν εικονικά περιβάλλοντα με φυσικά καταστήματα.

Τα παρεξηγημένα NFTs
Τα NFT ή non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Δεν υπάρχει τρόπος για ένα NFT να έχει περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες και μόνο ο πιστοποιημένος μπορεί να το πουλήσει. Τα NFT πρωτοεμφανίστηκαν το 2021, όταν θεωρήθηκαν πολύτιμα αγαθά στα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν ως μοναδικά κομμάτια ψηφιακής τέχνης.
Η αγορά για συλλεκτικά NFT έχει υποχωρήσει δραματικά και πολλοί έμποροι λιανικής που τα έβλεπαν κυρίως ως διαφημιστικά είδη έχουν επίσης σταματήσει το ενδιαφέρον τους για τα NFT. Ωστόσο, η υποκείμενη τεχνολογία τους μπορεί να επιτρέψει στους λιανοπωλητές να συνδέονται απευθείας ένας προς έναν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.
Σε μια συνέντευξη στο Chain Store Age, ο Justin Hochberg, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Virtual Brand Group (VBG), εξήγησε πώς οι έμποροι λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τα NFT πέρα από τη χρήση τους ως δώρα, μάρκες ή συλλεκτικά αντικείμενα για δημοπρασία.
«Αντί να συλλέγουν απλώς τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας (ενός πελάτη) και ίσως να έχουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι έμποροι λιανικής (με NFT) έχουν πραγματικά έναν τρόπο να επικοινωνούν μαζί τους ατομικά, να τους στέλνουν πληροφορίες, να τους δίνουν αγαθά, να τους δίνουν ανταμοιβές, να τους δίνουν πίστη πόντους», επισήμανε ο Hochberg.
Το παντοδύναμο TikTok
Το TikTok έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου τα τελευταία χρόνια – και όχι πάντα για καλούς λόγους. Η κυβέρνηση Μπάιντεν συνεχίζει με συνέπεια να εκφράζει σοβαρές ρυθμιστικές ανησυχίες, οι οποίες ξεκίνησαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ, και η πολιτεία της Μοντάνα έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει το TikTok εντός των συνόρων της (απαγόρευση που μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να επιβληθεί).
Ωστόσο, εκτιμάται ότι 150 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και μεγάλοι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Walmart και Sephora, έχουν συνεργαστεί με την πλατφόρμα σύντομων βίντεο. Πρόσφατα, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στον ψηφιακό χώρο λιανικής πώλησης των ΗΠΑ εγκαινιάζοντας το TikTok Shop, μια «βιτρίνα» ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνει εργαλεία πώλησης για συνεργάτες λιανικής.
Η συνεργασία με το TikTok ως προωθητικό ή/και εμπορικό κανάλι μπορεί να μην είναι το σωστό βήμα για κάθε πωλητή λιανικής, αλλά εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές. Εκείνοι δεν φαίνεται να φοβούνται, όπως αποδεικνύεται από νέα στοιχεία του ESW που δείχνουν ότι το 36% όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 53% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, θα χρησιμοποιήσουν το TikTok ως πηγή αγορών για διακοπές φέτος.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW