Στον κόσμο της τεχνολογίας για το λιανικό εμπόριο, το 2022 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά του μετασύμπαντος. Όμως, το 2023, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, έχουν ωθήσει την τεχνολογία metaverse ή και τα NFTs μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Πολλοί έμποροι λιανικής μπορεί εύλογα να δουν το μετασύμπαν ως κάτι που εκφράζει τον παλαιό κόσμο της τεχνολογίας, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στο δημοφιλές TikTok και στην εφαρμογή της ΑΙ παντού, από το κατάστημά τους -φυσικό ή ψηφιακό- μέχρι το ταξίδι αγοράς του καταναλωτή από την επιλογή και το καλάθι μέχρι την πληρωμή και το checkout.
Metaverse: Το στοίχημα που παραλίγο να χάσει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η περίπτωση του metaverse
Αλλά κάνουν λάθος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πρώτο πεδίο επενδύσεων μεταξύ των εταιρειών retail technologies, το metaverse εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία λύση. Για αποδείξεις, δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε παρά τις συνεχείς προσπάθειες μεταστροφής σε δύο κολοσσούς του κλάδου: την Amazon και τη Walmart.
Τον Μάιο του 2023, η Amazon παρουσίασε το Amazon Anywhere, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να ψωνίζουν και να αγοράζουν φυσικά προϊόντα μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, όπως βιντεοπαιχνίδια, επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και εφαρμογές τρίτων για κινητά. Πιο πρόσφατα, o e-tailer κυκλοφόρησε περιβάλλοντα Virtual Campus Tour και Virtual Campus Store με δυνατότητα αγοράς, με εμπορεύματα από τη σειρά ροής Prime Video «Gen V».
Την ίδια στιγμή, η Walmart, η οποία αρχικά έκανε το ντεμπούτο της στο metaverse, λανσάροντας δύο νέες εμπειρίες metaverse στο Roblox τον Σεπτέμβριο του 2022 και επεκτείνεται έκτοτε, λέει ότι πρόκειται να εμβαθύνει τις εμπορικές της δραστηριότητες σε «εικονικούς κόσμους». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μάλιστα, η Walmart σχεδιάζει να δοκιμάσει μια ποικιλία εμπειριών σε εικονικούς κόσμους που συνδέουν εικονικά περιβάλλοντα με φυσικά καταστήματα.
Τα παρεξηγημένα NFTs
Τα NFT ή non-fungible tokens είναι στην ουσία ψηφιακά αρχεία, τα οποία είναι ασφαλισμένα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να διατηρούν την ιδιοκτησία αλλά και την μοναδικότητά τους. Δεν υπάρχει τρόπος για ένα NFT να έχει περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες και μόνο ο πιστοποιημένος μπορεί να το πουλήσει. Τα NFT πρωτοεμφανίστηκαν το 2021, όταν θεωρήθηκαν πολύτιμα αγαθά στα οποία θα μπορούσαν να επενδυθούν ως μοναδικά κομμάτια ψηφιακής τέχνης.
Η αγορά για συλλεκτικά NFT έχει υποχωρήσει δραματικά και πολλοί έμποροι λιανικής που τα έβλεπαν κυρίως ως διαφημιστικά είδη έχουν επίσης σταματήσει το ενδιαφέρον τους για τα NFT. Ωστόσο, η υποκείμενη τεχνολογία τους μπορεί να επιτρέψει στους λιανοπωλητές να συνδέονται απευθείας ένας προς έναν με τους καταναλωτές με νέους τρόπους.
Σε μια συνέντευξη στο Chain Store Age, ο Justin Hochberg, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Virtual Brand Group (VBG), εξήγησε πώς οι έμποροι λιανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τα NFT πέρα από τη χρήση τους ως δώρα, μάρκες ή συλλεκτικά αντικείμενα για δημοπρασία.
«Αντί να συλλέγουν απλώς τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας (ενός πελάτη) και ίσως να έχουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι έμποροι λιανικής (με NFT) έχουν πραγματικά έναν τρόπο να επικοινωνούν μαζί τους ατομικά, να τους στέλνουν πληροφορίες, να τους δίνουν αγαθά, να τους δίνουν ανταμοιβές, να τους δίνουν πίστη πόντους», επισήμανε ο Hochberg.
Το παντοδύναμο TikTok
Το TikTok έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου τα τελευταία χρόνια – και όχι πάντα για καλούς λόγους. Η κυβέρνηση Μπάιντεν συνεχίζει με συνέπεια να εκφράζει σοβαρές ρυθμιστικές ανησυχίες, οι οποίες ξεκίνησαν υπό την κυβέρνηση Τραμπ, και η πολιτεία της Μοντάνα έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει το TikTok εντός των συνόρων της (απαγόρευση που μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να επιβληθεί).
Ωστόσο, εκτιμάται ότι 150 εκατομμύρια Αμερικανοί χρησιμοποιούν το TikTok και μεγάλοι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Walmart και Sephora, έχουν συνεργαστεί με την πλατφόρμα σύντομων βίντεο. Πρόσφατα, ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στον ψηφιακό χώρο λιανικής πώλησης των ΗΠΑ εγκαινιάζοντας το TikTok Shop, μια «βιτρίνα» ηλεκτρονικού εμπορίου που περιλαμβάνει εργαλεία πώλησης για συνεργάτες λιανικής.
Η συνεργασία με το TikTok ως προωθητικό ή/και εμπορικό κανάλι μπορεί να μην είναι το σωστό βήμα για κάθε πωλητή λιανικής, αλλά εκεί βρίσκονται οι καταναλωτές. Εκείνοι δεν φαίνεται να φοβούνται, όπως αποδεικνύεται από νέα στοιχεία του ESW που δείχνουν ότι το 36% όλων των καταναλωτών των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 53% των ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, θα χρησιμοποιήσουν το TikTok ως πηγή αγορών για διακοπές φέτος.
Latest News
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Απολύει 5.400 εργαζόμενους - Ο λόγος
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο