Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.
Influencers: Ποιοι είναι οι 10 κορυφαίοι influencers που βγάζουν λεφτά με το τσουβάλι
Οι έλεγχοι
Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.
Σφίγγει ο κλοιός και από την εφορία
Εδώ και καιρό η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Είναι γνωστό ότι στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά προϊόντα πάσης φύσεως χρησιμοποιούνται καλλιτέχνες, μοντέλα ακόμη και αθλητές.
Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εταιριών οι οποίες λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μη εκδίδοντας φορολογικά παραστατικά για τις πωλήσεις τους, ενώ άλλες δεν έχουν καν κάνει έναρξη λειτουργίας στην εφορία μη καταβάλλοντας ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος κι άλλες κρατήσεις.
Latest News
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Περί το 3,6% το επιτόκιο ανήλθε το ομόλογο
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοδος 81% στις ρυθμίσεις του Εξωδικαστικού το 2024
Χατζηδάκης: Οι αλλαγές που κάναμε βελτίωσαν σημαντικά τον εξωδικαστικό μηχανισμό