
Με μια εξαγορά έφυγε η ΔΕΛΤΑ από το παγωτό το 2006 με μια εξαγορά επιστρέφει 17 χρόνια μετά.
Ήταν Φεβρουάριος του 2006 όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Δέλτα Παγωτού της οικογένειας Δασκαλόπουλου από τη Nestle Hellas, με την πολυεθνική να επενδύει στην ελληνική αγορά περί τα 240 εκατ. ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία την πρωτιά στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού.
ΔΕΛΤΑ: Άνοδος στον τζίρο, υποχώρηση στα κέρδη
Χθες ανακοινώθηκε ότι η ΔΕΛΤΑ, που εδώ και 3 χρόνια μέσω της Vivartia ανήκει στη CVC Capital Partners, εξαγόρασε την Cold Sin του Γιώργου Γιαννίτση, δηλαδή τον 4ο παίκτη στο παγωτό μετά τις Unilever, Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R) και Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου.
Η κίνηση αυτή δεν «μεταφράζεται» σε επαναφορά του σήματος της Δέλτα Παγωτού, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, αλλά περιλαμβάνεται στη στρατηγική του «χτισίματος» ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής παράλληλα με την παραγωγική της αναδιάρθρωση μέσω και στοχευμένων εξαγορών.

Άλλωστε, επισημαίνεται ότι, αντικείμενο της εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ είναι το δίκτυο των 60-80 αντιπροσώπων και τα 12-13 χιλιάδες ψυγεία, αφήνοντας εκτός τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ή κάποιο άλλο στοιχείο ενεργητικού και παθητικού των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του ομίλου Γιαννίτση, που λειτουργούν ως ανεξάρτητες και ξεχωριστές οντότητες.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι σε βάθος χρόνου η εταιρεία μπορεί να επανέλθει και παραγωγικά στην κατηγορία του παγωτού. Την ώρα μάλιστα που η ΕΒΓΑ, η οποία από το 2019 έχει μετονομαστεί σε EMFI, επαναδραστηριοποιείται στη λιανική αγορά παγωτού με το σήμα Menne, τα Παγωτά Δωδώνη επιστρέφουν μέσω της Βενέτης, ενώ το επόμενο διάστημα μπορεί να εμφανιστεί στην αγορά και παγωτό ΑΓΝΟ. Οι αδελφοί Σαράντη (Όλυμπος, Τυράς) που απέκτησαν τα εμπορικά σήματα αλλά και ακίνητα της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, λέγεται ότι το σκέφτονται.
Προς το παρόν πάντως ο στόχος της ΔΕΛΤΑ εστιάζεται στην ισχυροποίηση του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin στην εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την εξαγορά της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ έχει προχωρήσει στην εξαγορά της Κουρέλλας, μέσω της οποία απέκτησε παρουσία σε βιολογικά τυροκομικά προϊόντα, καθώς και στην εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο και Υιός Α.Ε που δραστηριοποιείται στην αγορά των τυροκομικών.
Ποια είναι η Cold Sin
Με έδρα στη Λαμία, η Cold Sin διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ., ενώ έχει δύο υποκαταστήματα, στις Αχαρνές και στη Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία, αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της ιταλικής Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει μέσω τρίτων και τα παγωτά Cold Sin, τα οποία διανέμει με δικά της ψυγεία, κυρίως σε τουριστικές περιοχές στην Κεντρική Ελλάδα.
Για εφέτος οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να κλείσουν περίπου στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της περσινής χρήσης τα καθαρά της έσοδα ήταν της τάξης των 7,4 εκατ. ευρώ με προ φόρων κέρδη 802 χιλ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 924.188 ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν στο τέλος του 2022 σε 2,76 εκατ. ευρώ.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025