Με μια εξαγορά έφυγε η ΔΕΛΤΑ από το παγωτό το 2006 με μια εξαγορά επιστρέφει 17 χρόνια μετά.
Ήταν Φεβρουάριος του 2006 όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Δέλτα Παγωτού της οικογένειας Δασκαλόπουλου από τη Nestle Hellas, με την πολυεθνική να επενδύει στην ελληνική αγορά περί τα 240 εκατ. ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία την πρωτιά στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού.
ΔΕΛΤΑ: Άνοδος στον τζίρο, υποχώρηση στα κέρδη
Χθες ανακοινώθηκε ότι η ΔΕΛΤΑ, που εδώ και 3 χρόνια μέσω της Vivartia ανήκει στη CVC Capital Partners, εξαγόρασε την Cold Sin του Γιώργου Γιαννίτση, δηλαδή τον 4ο παίκτη στο παγωτό μετά τις Unilever, Froneri (κοινοπραξία της Nestle και της βρετανικής R&R) και Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου.
Η κίνηση αυτή δεν «μεταφράζεται» σε επαναφορά του σήματος της Δέλτα Παγωτού, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, αλλά περιλαμβάνεται στη στρατηγική του «χτισίματος» ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής παράλληλα με την παραγωγική της αναδιάρθρωση μέσω και στοχευμένων εξαγορών.
Άλλωστε, επισημαίνεται ότι, αντικείμενο της εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ είναι το δίκτυο των 60-80 αντιπροσώπων και τα 12-13 χιλιάδες ψυγεία, αφήνοντας εκτός τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ή κάποιο άλλο στοιχείο ενεργητικού και παθητικού των υπόλοιπων δραστηριοτήτων του ομίλου Γιαννίτση, που λειτουργούν ως ανεξάρτητες και ξεχωριστές οντότητες.
Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι σε βάθος χρόνου η εταιρεία μπορεί να επανέλθει και παραγωγικά στην κατηγορία του παγωτού. Την ώρα μάλιστα που η ΕΒΓΑ, η οποία από το 2019 έχει μετονομαστεί σε EMFI, επαναδραστηριοποιείται στη λιανική αγορά παγωτού με το σήμα Menne, τα Παγωτά Δωδώνη επιστρέφουν μέσω της Βενέτης, ενώ το επόμενο διάστημα μπορεί να εμφανιστεί στην αγορά και παγωτό ΑΓΝΟ. Οι αδελφοί Σαράντη (Όλυμπος, Τυράς) που απέκτησαν τα εμπορικά σήματα αλλά και ακίνητα της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, λέγεται ότι το σκέφτονται.
Προς το παρόν πάντως ο στόχος της ΔΕΛΤΑ εστιάζεται στην ισχυροποίηση του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin στην εγχώρια αγορά τυποποιημένου παγωτού που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την εξαγορά της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ έχει προχωρήσει στην εξαγορά της Κουρέλλας, μέσω της οποία απέκτησε παρουσία σε βιολογικά τυροκομικά προϊόντα, καθώς και στην εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο και Υιός Α.Ε που δραστηριοποιείται στην αγορά των τυροκομικών.
Ποια είναι η Cold Sin
Με έδρα στη Λαμία, η Cold Sin διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 5.000 τ.μ., ενώ έχει δύο υποκαταστήματα, στις Αχαρνές και στη Θεσσαλονίκη.
Η εταιρεία, αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της ιταλικής Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, ενώ παράγει μέσω τρίτων και τα παγωτά Cold Sin, τα οποία διανέμει με δικά της ψυγεία, κυρίως σε τουριστικές περιοχές στην Κεντρική Ελλάδα.
Για εφέτος οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να κλείσουν περίπου στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού της περσινής χρήσης τα καθαρά της έσοδα ήταν της τάξης των 7,4 εκατ. ευρώ με προ φόρων κέρδη 802 χιλ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανέρχονταν σε 924.188 ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν στο τέλος του 2022 σε 2,76 εκατ. ευρώ.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα