![Αυτοκινητοβιομηχανίες: Πίσω ολοταχώς από την ηλεκτροκίνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/electric-car-1458836_1280.jpg)
Εταιρείες, ΜΜΕ και κυβερνήσεις προβάλλουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως λύση για την αυξανόμενη κλιματική κρίση, αλλά βλέποντας σημάδια αυξανόμενου αποθέματος και επιβράδυνσης πωλήσεων, τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας παραδέχτηκαν αυτή την εβδομάδα ότι τα φιλόδοξα σχέδιά τους για τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε κίνδυνο, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Αρκετά ηγετικά στελέχη σε μερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εξέφρασαν και πάλι ανησυχίες για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα αυτών των οχημάτων θέτουν σε κίνδυνο στρατηγικές ηλεκτροκίνησης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η GM, η Mercedes-Benz, ακόμα και ο… Μασκ
Αυτό, σύμφωνα με το Insider, προκαλεί ανησυχίες ακόμη και στην Μέρι Μπάρα της GM, που πάντοτε υποστήριζε σθεναρά το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM υπήρξε πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαθέτοντας στην αγορά το Chevrolet Bolt για επτά χρόνια και προβάλλοντας τολμηρά οράματα για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον για την εταιρεία πολύ πριν οι ανταγωνιστές της αποκαλύψουν παρόμοια σχέδια.
Αλλά αυτή την εβδομάδα στην ανακοίνωσεη των οικονομικών αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της GM, η Μπάρα φάνηκε πιο μετριοπαθής. Η εταιρεία ανακοίνωσε με τα τριμηνιαία αποτελέσματά της ότι εγκαταλείπει τους στόχους της να κατασκευάσει 100.000 EV το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και άλλα 400.000 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μάλιστα, προστέθηκε ότι η GM δεν γνωρίζει πότε θα πετύχει αυτούς τους στόχους.
Ενώ η εμφάνιση της GM προκάλεσε κάοια έκπληξη στους επενδυτές, η εαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη που εκφράζει αυτήν τη νέα άποψη για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη και ο Ίλον Μασκ προειδοποίησε πρόσφατα ότι οι οικονομικές ανησυχίες θα οδηγήσουν σε μείωση της ζήτησης οχημάτων, ακόμη και για τον ηγέτη της αγοράς EV, την Tesla.
Στο μεταξύ, από τη Mercedes-Benz – η οποία πρέπει να κάνει έκπτωση στα ηλεκτρικά της οχήματα κατά πολλές χιλιάδες δολάρια μόνο για να τα πουλήσει – δεν μασάνε τα λόγια τους για την κατάσταση της αγοράς EV.
«Πρόκειται για έναν αρκετά άγριο χώρο», είπε ο CFO Χάραλντ Βίλεμ σε μια επικοινωνία με αναλυτές. «Δεν μπορώ να φανταστώ ότι το σημερινό status quo είναι πλήρως βιώσιμο για όλους».
Όλο και δύσκολο να πουληθούν τα EV
Αλλά η Mercedes δεν είναι η μόνη. Σχεδόν όλα τα τρέχοντα προϊόντα EV πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή αυτές τις μέρες, και επιπλέον, ορισμένα EV δίνουν έκπτωση για αγορά κατευθείαν από τον κατασκευαστή μέσχρι και 10%.
Αυτό συμβαίνει καθώς συσσωρεύεται απόθεμα στις αντιπροσωπείες, προς μεγάλη απογοήτευση των εμπόρων. Ενώ οι αγοραστές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα είναι τυχεροί , τα στελέχη διαπιστώνουν ότι ακόμη και σημαντικές εκπτώσεις δεν είναι ικανό δέλεαρ. Αυτά τα αυτοκίνητα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να πουληθούν σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, καθώς το επόμενο κύμα αγοραστών επικεντρώνεται στο κόστος, στις προκλήσεις υποδομής και στα εμπόδια στον τρόπο που θα τα ενσωματώσουν στη ζωή τους.
Μόλις λίγους μήνες αφότου οι αντιπρόσωποι άρχισαν να προειδοποιούν για την επιβράδυνση της ζήτησης EV, οι κατασκευαστές φαίνεται να ανταποκρίνονται σε αυτή την πραγματικότητα. Η Ford ήταν η πρώτη που έκανε πίσω, αφού οι αντιπρόσωποι άρχισαν να απορρίπτουν παραλαβές μοντέλων Mach-E. Τον Ιούλιο, η εταιρεία παρέτεινε την προθεσμία που είχε θέσει η ίδια για να πετύχει την ετήσια παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα χρόνο και εγκατέλειψε τον στόχο του 2026 να κατασκευάσει 2 εκατομμύρια EV.
Κατά την κατάργηση των σχεδίων με την GM για από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων κάτω των 30.000 δολαρίων, ο CEO της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, δήλωσε ότι το μεταβαλλόμενο περιβάλλον EV ήταν δύσκολο να σταθμιστεί.
«Αφού το μελετήσαμε επί ένα χρόνο, αποφασίσαμε ότι αυτό θα ήταν δύσκολο εγχείρημα, επομένως αυτήν τη στιγμή σταματάμε την ανάπτυξη ενός προσιτού EV», είπε ο Μίμπε σε συνέντευξή του στο Bloomberg αυτή την εβδομάδα.
Για κάποιους, αυτή η οπισθοχώρηση δεν αποτελεί έκπληξη.
«Οι άνθρωποι βλέπουν επιτέλους την πραγματικότητα», δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota Motor Ακίο Τογιόντα στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας, ανέφερε η Wall Street Journal. Ο Τογιόντα ήταν από καιρό δύσπιστος για τα σχέδια επικέντρωσης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνηση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Τουρκία: Έκλεισε το μεγάλο deal για το νέο εργοστάσιο EV της κινεζικής BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BYD-TURKEY-600x440.jpg)
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
![Ταχυφορτιστές: Καίριος ο ρόλος τους στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/taxyfortistes-600x400.jpg)
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
Η διαθεσιμότητα σε δημόσιους ταχυφορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη στην εποχή μας
![Μπαταρίες: Γιατί η ευρωπαϊκή βιομηχανία χάνει τη δυναμική της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-08T130419Z_1_LYNXMPEK670G0_RTROPTP_4_MERCEDES-BENZ-BATTERIES-600x400.jpg)
Χάνει τη δυναμική της η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών EV - Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει
Οι μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες κινεζικές
![Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Η άνοδος της BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/BYD-600x325.jpg)
Ποια εταιρεία απειλεί την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
Η κινεζική BYD πρόκειται να πάρει το στέμμα της Tesla ως ο Νο. 1 παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον κόσμο
![Ηλεκτρικά ποδήλατα: Πώς κατέκτησαν την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-06-13T000000Z_1388342422_MT1IMGOST000MTP4JY_RTRMADP_3_IMAGO-IMAGES-600x399.jpg)
Πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέκτησαν την Ευρώπη
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν δει μια θεαματική αύξηση των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές χώρες, φαινόμενο που δεν έχει σταματημό
![BYD: Αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/ev2-600x400.jpg)
Η BYD αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη
Η BYD λειτούργησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη
![Tesla: Για πρώτη φορά σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tesla-berlin-600x417.jpg)
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;