
Ο αριθμός των πλοίων που επιτρέπεται να διασχίζουν τη Διώρυγα του Παναμά σε καθημερινή βάση αναμένεται να μειωθεί τους επόμενους μήνες καθώς η κλιματική αλλαγή κλονίζει όλο και περισσότερο το παγκόσμιο εμπόριο.
Περισσότερο από το 3% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Παναμά που μετρά σχεδόν 110 χρόνια ζωής. Η λειτουργία της βασίζεται στο γλυκό νερό που πληρώνει τις διάφορες δεξαμενές της. Ωστόσο η περιοχή του καναλιού βιώνει μια από τις χειρότερες ξηρασίες που έχουν ποτέ καταγραφεί.
Διώρυγα Παναμά: Προβλήματα από πτώση της στάθμης
Φέτος, για πρώτη φορά, οι αρχές της Διώρυγας μείωσαν τον αριθμό των πλοίων που μπορούν να διέρχονται κάθε μέρα, μειώνοντάς τον σε 31 την ημέρα, από τον μέσο όρο περίπου που ήταν 36. Την Τρίτη η αρχή της Διώρυγας ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις διελεύσεις σε 25 την ημέρα αργότερα αυτήν την εβδομάδα, ενώ αναμένεται να μειωθεί κι άλλο ο αριθμός αυτός στα 18 πλοία την ημέρα, από τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους.
Σύμφωνα με την εικόνα που έδωσαν οι αρχές του καναλιού, ο Οκτώβριος ήταν ο πιο ξηρός στην περιοχή από το 1950, εν μέρει τροφοδοτούμενος από το φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο θερμαίνει τον Ειρηνικό Ωκεανό και επηρεάζει τη θερμοκρασία και τις βροχοπτώσεις σε όλο τον κόσμο. Το σύστημα των δεξαμενών που τροφοδοτεί το κανάλι παρέχει επίσης πόσιμο νερό για σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού της χώρας του Παναμά.
Ελάχιστο απόθεμα νερού
«Το κανάλι και η χώρα αντιμετωπίζουν την πρόκληση της επερχόμενης ξηρής περιόδου με ένα ελάχιστο απόθεμα νερού», ανέφερε η αρχή της διώρυγας την Τρίτη. «Η Διώρυγα του Παναμά προτρέπει τους πελάτες της να κάνουν κρατήσεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν διέλευση όπως έχει προγραμματιστεί».
Αν και η Διώρυγα έχει βιώσει και άλλες ξηρασίες στο παρελθόν, είναι πολύ ασυνήθιστο να ισχύουν περιορισμοί κατά τη διάρκεια της υγρής περιόδου του Παναμά – η οποία διαρκεί από τον Μάιο έως τον Δεκέμβριο.
Τον Αύγουστο, οι αναλυτές ανησυχούσαν ήδη για την πιθανή διακοπή της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προκλήθηκε από τη μείωση των διελεύσεων και οι τελευταίοι περιορισμοί θα αρχίσουν να ισχύουν εν όψει της περιόδου των Χριστουγέννων όπου η κίνηση των πλοίων αυξάνεται, επομένως και η ζήτηση για διελεύσεις.
Η πιο σημαντική ζήτηση για διέλευση από το κανάλι προέρχεται από χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, αλλά και από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, ενώ διακινείται μια τεράστια γκάμα αγαθών που περιλαμβάνει από πετρελαιοειδή μέχρι ανταλλακτικά οχημάτων και σιτηρά.
Καθυστερήσεις 2,7 ημερών
Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης, όπως εκείνοι που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι πιο πιθανό να κλείσουν θέσεις για να διασχίσουν το κανάλι εκ των προτέρων. Όσοι δεν έχουν κρατήσεις περιμένουν περίπου 2,7 ημέρες για να περάσουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχής της Διώρυγας.
«Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί η πιθανότητα οι υπηρεσίες εμπορευματοκιβωτίων να σημειώνουν καθυστερήσεις, οι οποίες αποφεύχθηκαν στο παρελθόν», έγραψε σε ενημερωτικό δελτίο αυτή την εβδομάδα η εταιρεία μεταφορών και logistics Flexport.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της, οι καθυστερήσεις θα κινηθούν στο επίπεδο των δύο έως τριών ημερών, πράγμα που σημαίνει ότι θα εξακολουθούσε να είναι ταχύτερη η διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ για τις περισσότερες ασιατικές αποστολές. «Οι εταιρείες με βαριά φορτία θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο δρομολόγησης μέσω της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ ή του Καναδά ή τη χρήση σιδηροδρομικών ή οδικών υπηρεσιών».
Ο μικρότερος αριθμός διελεύσεων έρχεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για τον Παναμά, ο οποίος βασίζεται στα έσοδα άνω των 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που φέρνει η Διώρυγα κάθε χρόνο. Τις τελευταίες εβδομάδες ξέσπασαν μεγάλες διαδηλώσεις στην πρωτεύουσα του Παναμά ενάντια σε ένα μεγάλο ορυχείο χαλκού που αντιπροσωπεύει περίπου το 4 % του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.


Latest News

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας