Ο αριθμός των πλοίων που επιτρέπεται να διασχίζουν τη Διώρυγα του Παναμά σε καθημερινή βάση αναμένεται να μειωθεί τους επόμενους μήνες καθώς η κλιματική αλλαγή κλονίζει όλο και περισσότερο το παγκόσμιο εμπόριο.
Περισσότερο από το 3% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Παναμά που μετρά σχεδόν 110 χρόνια ζωής. Η λειτουργία της βασίζεται στο γλυκό νερό που πληρώνει τις διάφορες δεξαμενές της. Ωστόσο η περιοχή του καναλιού βιώνει μια από τις χειρότερες ξηρασίες που έχουν ποτέ καταγραφεί.
Διώρυγα Παναμά: Προβλήματα από πτώση της στάθμης
Φέτος, για πρώτη φορά, οι αρχές της Διώρυγας μείωσαν τον αριθμό των πλοίων που μπορούν να διέρχονται κάθε μέρα, μειώνοντάς τον σε 31 την ημέρα, από τον μέσο όρο περίπου που ήταν 36. Την Τρίτη η αρχή της Διώρυγας ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις διελεύσεις σε 25 την ημέρα αργότερα αυτήν την εβδομάδα, ενώ αναμένεται να μειωθεί κι άλλο ο αριθμός αυτός στα 18 πλοία την ημέρα, από τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους.
Σύμφωνα με την εικόνα που έδωσαν οι αρχές του καναλιού, ο Οκτώβριος ήταν ο πιο ξηρός στην περιοχή από το 1950, εν μέρει τροφοδοτούμενος από το φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο θερμαίνει τον Ειρηνικό Ωκεανό και επηρεάζει τη θερμοκρασία και τις βροχοπτώσεις σε όλο τον κόσμο. Το σύστημα των δεξαμενών που τροφοδοτεί το κανάλι παρέχει επίσης πόσιμο νερό για σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού της χώρας του Παναμά.
Ελάχιστο απόθεμα νερού
«Το κανάλι και η χώρα αντιμετωπίζουν την πρόκληση της επερχόμενης ξηρής περιόδου με ένα ελάχιστο απόθεμα νερού», ανέφερε η αρχή της διώρυγας την Τρίτη. «Η Διώρυγα του Παναμά προτρέπει τους πελάτες της να κάνουν κρατήσεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν διέλευση όπως έχει προγραμματιστεί».
Αν και η Διώρυγα έχει βιώσει και άλλες ξηρασίες στο παρελθόν, είναι πολύ ασυνήθιστο να ισχύουν περιορισμοί κατά τη διάρκεια της υγρής περιόδου του Παναμά – η οποία διαρκεί από τον Μάιο έως τον Δεκέμβριο.
Τον Αύγουστο, οι αναλυτές ανησυχούσαν ήδη για την πιθανή διακοπή της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προκλήθηκε από τη μείωση των διελεύσεων και οι τελευταίοι περιορισμοί θα αρχίσουν να ισχύουν εν όψει της περιόδου των Χριστουγέννων όπου η κίνηση των πλοίων αυξάνεται, επομένως και η ζήτηση για διελεύσεις.
Η πιο σημαντική ζήτηση για διέλευση από το κανάλι προέρχεται από χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, αλλά και από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, ενώ διακινείται μια τεράστια γκάμα αγαθών που περιλαμβάνει από πετρελαιοειδή μέχρι ανταλλακτικά οχημάτων και σιτηρά.
Καθυστερήσεις 2,7 ημερών
Ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης, όπως εκείνοι που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι πιο πιθανό να κλείσουν θέσεις για να διασχίσουν το κανάλι εκ των προτέρων. Όσοι δεν έχουν κρατήσεις περιμένουν περίπου 2,7 ημέρες για να περάσουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχής της Διώρυγας.
«Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί η πιθανότητα οι υπηρεσίες εμπορευματοκιβωτίων να σημειώνουν καθυστερήσεις, οι οποίες αποφεύχθηκαν στο παρελθόν», έγραψε σε ενημερωτικό δελτίο αυτή την εβδομάδα η εταιρεία μεταφορών και logistics Flexport.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της, οι καθυστερήσεις θα κινηθούν στο επίπεδο των δύο έως τριών ημερών, πράγμα που σημαίνει ότι θα εξακολουθούσε να είναι ταχύτερη η διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ για τις περισσότερες ασιατικές αποστολές. «Οι εταιρείες με βαριά φορτία θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο δρομολόγησης μέσω της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ ή του Καναδά ή τη χρήση σιδηροδρομικών ή οδικών υπηρεσιών».
Ο μικρότερος αριθμός διελεύσεων έρχεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για τον Παναμά, ο οποίος βασίζεται στα έσοδα άνω των 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που φέρνει η Διώρυγα κάθε χρόνο. Τις τελευταίες εβδομάδες ξέσπασαν μεγάλες διαδηλώσεις στην πρωτεύουσα του Παναμά ενάντια σε ένα μεγάλο ορυχείο χαλκού που αντιπροσωπεύει περίπου το 4 % του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;