
Με πελάτες τις μεγαλύτερες βιομηχανίες από τον κλάδο τροφίμων και ποτών η εταιρεία Tetra Pak Hellas κλείνει εφέτος 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, ο Βασίλης Τσανός, Key Account Director & Sales Office Manager της Tetra Pak Hellas, η ελληνική θυγατρική του σουηδικού ομίλου Tetra Laval, παρουσιάζει θετικές οικονομικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Τσανό, για το τρέχον έτος, οι συνολικές επενδύσεις των υφιστάμενων συνεργατών της Tetra Pak για τον εξοπλισμό της υπολογίζονται στα 5-6 εκατ. ευρώ.
Η τοποθέτηση μη αποσπώμενων καπακίων σε χάρτινες συσκευασίες της FrieslandCampina και η επέκταση της παραγωγής του σοκολατούχου γάλακτος Milko της Δέλτα και σε συσκευασίες Tetra Pak, είναι κάποια από αυτά τα έργα.
Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία κατέγραψε στην Ελλάδα πωλήσεις ύψους 49 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε σχέση με το 2021. Παράλληλα, η καθαρή της κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 1,2 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση 2023, ο κος Τσανός εμφανίστηκε αισιόδοξος, σημειώνοντας ότι το λειτουργικό κόστος έχει ισορροπήσει.
Σε ό,τι αφορά την πορεία της κατανάλωσης φέτος στην Ελλάδα, έκανε λόγο για καλύτερη εικόνα από ότι αρχικά όλοι ανέμεναν, ενώ αναγνώρισε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Στους πελάτες της Tetra Pak περιλαμβάνονται όλες οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων όπως Coca Cola 3E, Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ΜΕΒΓΑΛ, Κρι Κρι, Δέλτα, FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ), Μινέρβα Ελαιουργική (Pummaro), Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άργους, Δ. Νομικός και πολλές άλλες.
40 χρόνια καινοτόμων λύσεων
Εδώ και 4 δεκαετίες δραστηριοποίησης της στην ελληνική αγορά, η Tetra Pak αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της και οδηγώντας την εξέλιξη. Δέσμευση της εδώ και 40 χρόνια παραμένει η υπόσχεση να προστατεύει ό,τι είναι καλό, από τα τρόφιμα, έως τον άνθρωπο και τον πλανήτη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου, την ασφάλεια τροφίμων και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πώς επιτυγχάνεται αυτό, όμως;
Ασηπτική τεχνολογία
Το πρώτο βήμα έγινε με την συσκευασία Tetra Brik Aseptic το 1969, που έδωσε τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου ζωής του γάλακτος – γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για χώρες με περιορισμένη πρόσβαση στο γάλα. Έως και σήμερα, οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak, χάρη στην ασηπτική τους τεχνολογία, προστατεύουν τα τρόφιμα με μικρή διάρκεια ζωής και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη. Επίσης, συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, καθώς προστατεύουν τα ευαίσθητα τρόφιμα από την υγρασία, τη ζέστη και την πιθανή ανάπτυξη μικροοργανισμών που ενδέχεται να είναι επιβλαβείς για την υγεία.
Επιδιώκοντας τη δημιουργία ακόμη πιο βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, η Tetra Pak αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για την παραγωγή τροφίμων σε συνεργασία με ένα ευρύ δίκτυο παραγωγών, αλλά και νέες λύσεις για τη μείωση της σπατάλης τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη.
Κυκλική οικονομία και ανακύκλωση
Για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος είναι αναγκαία η μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης της σπατάλης τροφίμων και της ενίσχυσης της ανακύκλωσης. Η Tetra Pak εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας συσκευασίες που ανακυκλώνονται.
Παράλληλα, χρησιμοποιεί ανανεώσιμα υλικά, όπως το χαρτί σε ποσοστό περίπου 70%, μειώνει την χρήση πλαστικού και αλουμινίου και τα πλαστικά απορρίμματα, με λύσεις, όπως τα μη αποσπώμενα καπάκια. Επίσης, εξασφαλίζει την υπευθυνότητα προέλευσης τους, αφού όλες οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak διαθέτουν πιστοποίηση FSC (Forest Stewardship Council), διαθέτει πιστοποίηση Bonsucro για τη χρήση ζαχαροκάλαμου υπεύθυνης προέλευσης, αλλά και πιστοποίηση Carbon Trust για το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Για τη μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, ωστόσο, είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός επαρκούς συστήματος συλλογής – διαχωρισμού – ανακύκλωσης.
Σε τοπικό επίπεδο, η Tetra Pak αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες για την ενίσχυση της συλλογής και ανακύκλωσης, με φορείς, όπως η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και το εργοστάσιο ανακύκλωσης LM Eco στην Καρδίτσα, που δίνει νέα ζωή στις χάρτινες συσκευασίες, μετατρέποντάς τες σε νέα προϊόντα.
Επίσης, ενσωματώνει στο πλάνο της επενδύσεις για την ενίσχυση της διαδικασίας ανακύκλωσης και των υποδομών ανακύκλωσης των χάρτινων συσκευασιών.
Το 2022 μόνο, επένδυσε 30 εκατ. ευρώ παγκοσμίως για τη βελτίωση συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών της, ενώ θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια για την περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής επίδοσης του συνολικού της portfolio χάρτινων συσκευασιών.
Το όραμα για μία ακόμη πιο βιώσιμη χάρτινη συσκευασία
Οι προσπάθειές της, όμως, δεν σταματούν εδώ. Όραμα της Tetra Pak είναι η δημιουργία μίας ακόμη πιο βιώσιμης χάρτινης συσκευασίας, η οποία θα αποτελείται πλήρως από ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα υλικά, θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου