
Με πελάτες τις μεγαλύτερες βιομηχανίες από τον κλάδο τροφίμων και ποτών η εταιρεία Tetra Pak Hellas κλείνει εφέτος 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, ο Βασίλης Τσανός, Key Account Director & Sales Office Manager της Tetra Pak Hellas, η ελληνική θυγατρική του σουηδικού ομίλου Tetra Laval, παρουσιάζει θετικές οικονομικές επιδόσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Τσανό, για το τρέχον έτος, οι συνολικές επενδύσεις των υφιστάμενων συνεργατών της Tetra Pak για τον εξοπλισμό της υπολογίζονται στα 5-6 εκατ. ευρώ.
Η τοποθέτηση μη αποσπώμενων καπακίων σε χάρτινες συσκευασίες της FrieslandCampina και η επέκταση της παραγωγής του σοκολατούχου γάλακτος Milko της Δέλτα και σε συσκευασίες Tetra Pak, είναι κάποια από αυτά τα έργα.
Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία κατέγραψε στην Ελλάδα πωλήσεις ύψους 49 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε σχέση με το 2021. Παράλληλα, η καθαρή της κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 1,2 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση 2023, ο κος Τσανός εμφανίστηκε αισιόδοξος, σημειώνοντας ότι το λειτουργικό κόστος έχει ισορροπήσει.
Σε ό,τι αφορά την πορεία της κατανάλωσης φέτος στην Ελλάδα, έκανε λόγο για καλύτερη εικόνα από ότι αρχικά όλοι ανέμεναν, ενώ αναγνώρισε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Στους πελάτες της Tetra Pak περιλαμβάνονται όλες οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων όπως Coca Cola 3E, Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ΜΕΒΓΑΛ, Κρι Κρι, Δέλτα, FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ), Μινέρβα Ελαιουργική (Pummaro), Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άργους, Δ. Νομικός και πολλές άλλες.
40 χρόνια καινοτόμων λύσεων
Εδώ και 4 δεκαετίες δραστηριοποίησης της στην ελληνική αγορά, η Tetra Pak αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις συσκευασίας και επεξεργασίας τροφίμων, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της και οδηγώντας την εξέλιξη. Δέσμευση της εδώ και 40 χρόνια παραμένει η υπόσχεση να προστατεύει ό,τι είναι καλό, από τα τρόφιμα, έως τον άνθρωπο και τον πλανήτη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου, την ασφάλεια τροφίμων και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πώς επιτυγχάνεται αυτό, όμως;
Ασηπτική τεχνολογία
Το πρώτο βήμα έγινε με την συσκευασία Tetra Brik Aseptic το 1969, που έδωσε τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου ζωής του γάλακτος – γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για χώρες με περιορισμένη πρόσβαση στο γάλα. Έως και σήμερα, οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak, χάρη στην ασηπτική τους τεχνολογία, προστατεύουν τα τρόφιμα με μικρή διάρκεια ζωής και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη. Επίσης, συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, καθώς προστατεύουν τα ευαίσθητα τρόφιμα από την υγρασία, τη ζέστη και την πιθανή ανάπτυξη μικροοργανισμών που ενδέχεται να είναι επιβλαβείς για την υγεία.
Επιδιώκοντας τη δημιουργία ακόμη πιο βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, η Tetra Pak αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για την παραγωγή τροφίμων σε συνεργασία με ένα ευρύ δίκτυο παραγωγών, αλλά και νέες λύσεις για τη μείωση της σπατάλης τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη.
Κυκλική οικονομία και ανακύκλωση
Για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος είναι αναγκαία η μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης της σπατάλης τροφίμων και της ενίσχυσης της ανακύκλωσης. Η Tetra Pak εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας συσκευασίες που ανακυκλώνονται.
Παράλληλα, χρησιμοποιεί ανανεώσιμα υλικά, όπως το χαρτί σε ποσοστό περίπου 70%, μειώνει την χρήση πλαστικού και αλουμινίου και τα πλαστικά απορρίμματα, με λύσεις, όπως τα μη αποσπώμενα καπάκια. Επίσης, εξασφαλίζει την υπευθυνότητα προέλευσης τους, αφού όλες οι χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak διαθέτουν πιστοποίηση FSC (Forest Stewardship Council), διαθέτει πιστοποίηση Bonsucro για τη χρήση ζαχαροκάλαμου υπεύθυνης προέλευσης, αλλά και πιστοποίηση Carbon Trust για το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Για τη μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, ωστόσο, είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός επαρκούς συστήματος συλλογής – διαχωρισμού – ανακύκλωσης.
Σε τοπικό επίπεδο, η Tetra Pak αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες για την ενίσχυση της συλλογής και ανακύκλωσης, με φορείς, όπως η Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και το εργοστάσιο ανακύκλωσης LM Eco στην Καρδίτσα, που δίνει νέα ζωή στις χάρτινες συσκευασίες, μετατρέποντάς τες σε νέα προϊόντα.
Επίσης, ενσωματώνει στο πλάνο της επενδύσεις για την ενίσχυση της διαδικασίας ανακύκλωσης και των υποδομών ανακύκλωσης των χάρτινων συσκευασιών.
Το 2022 μόνο, επένδυσε 30 εκατ. ευρώ παγκοσμίως για τη βελτίωση συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών της, ενώ θα επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια για την περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής επίδοσης του συνολικού της portfolio χάρτινων συσκευασιών.
Το όραμα για μία ακόμη πιο βιώσιμη χάρτινη συσκευασία
Οι προσπάθειές της, όμως, δεν σταματούν εδώ. Όραμα της Tetra Pak είναι η δημιουργία μίας ακόμη πιο βιώσιμης χάρτινης συσκευασίας, η οποία θα αποτελείται πλήρως από ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα υλικά, θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.


Latest News

Στροφή από τις τράπεζες στο asset management – Οι ευκαιρίες και οι τρείς κινήσεις
Αλλαγή της αποταμιευτικής κουλτούρας των Ελλήνων επιδιώκουν οι τράπεζες καθώς βλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια

Το νέο τοπίο στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος του συμπιεσμένου ελατηρίου
Από τη συρρίκνωση των προϊόντων στο πλαφον στα κέρδη - Το στοίχημα του Πάσχα στα σούπερ μάρκετ

Τι ψάχνουν τα ξένα funds στην Ελλάδα – Ποιοι κλάδοι βρίσκονται στο «στόχαστρο»
Το θετικό μομέντουμ για την Ελλάδα προσελκύει τα ξένα funds – Τα deals που ξεχώρισαν και ο ρόλος της σταθερότητας

Γιατί «γκρεμίζονται» οι φούρνοι – 800 λουκέτα μέσα τρία χρόνια
«Λουκέτο» έχουν βάλει την τελευταία τριετία 800 φούρνοι – Οι λόγοι – Η επιδότηση του κόστους ενέργειας, ο καφές και η κόντρα με την Ελληνική Ένωση Αρτοποιίας- Ζαχαροπλαστικής

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα