• Οι εκλογές ως γνωστόν λειτουργούν παραδοσιακά ανασταλτικά στην υλοποίηση επενδύσεων.
• Όσο και εάν το αποτέλεσμα έχει προεξοφληθεί, εντούτοις κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα… βγάλει η κάλπη.
• Και αυτή ακριβώς η αβεβαιότητα είναι που φρενάρει την ορμή των επενδυτών, οι οποίοι επιλέγουν να «παγώσουν» project μέχρι να βγει η λαϊκή ετυμηγορία.
• Αυτό έκανε και η HIG, όπως ανέφερε από το βήμα συνεδρίου ο Κωνσταντίνος Μπήτρος.
• Ο επικεφαλής του fund στην Ελλάδα σημείωσε πως λόγω των εκλογών του καλοκαιριού και των φυσικών καταστροφών που ακολούθησαν (Ρόδος, Έβρος, Θεσσαλία) «πήραμε ένα ρεπό από την αναπτυξιακή διαδικασία».
• Ξεκαθάρισε πάντως ότι η HIG δρομολογεί επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ για την επόμενη 4ετία, παρότι στην «εξίσωση» έχει προστεθεί ακόμη ένας νέος παράγοντας κινδύνου, αυτός του πολέμου στη Μέση Ανατολή.
•Αποκάλυψε μάλιστα ότι σχεδιάζει τη δημιουργία μιας ενοποιημένης εταιρείας logistics για τη μεταφορά προϊόντων από τον Πειραιά στον ευρωπαϊκό βορρά…
—————
Η περίεργη «διόρθωση» στην Frigoglass
• Τις μηχανές φαίνεται να ανάβει και πάλι η Frigoglass, θυμίζοντας το ράλι του Αυγούστου.
• Τότε που με επτά συνεχόμενα άλματα έφτασε κοντά στο να διπλασιάσει τα 5 cents που είχε η μετοχή.
• Πολλοί τότε δεν βρήκαν προφανή λόγο στο ξαφνικό ράλι της μετοχής.
• Και αυτό γιατί μετά «ξεφούσκωσε» κάτι που όπως όλα δείχνουν μπορεί και να επαναληφθεί αυτές τις ημέρες.
• Από τα 6,5 cents προ ημερών βρέθηκε χθες στα 8 cents, με τον όγκο των δυο τελευταίων ημερών μάλιστα να εκπλήσσουν και πάλι την αγορά για μια μετοχή σε επιτήρηση.
• Πάντως αυτή τη φορά ίσως υπάρχει προφανής λόγος «διόρθωσης» προς τα πάνω της αποτίμησης.
• Οι δραστηριότητές της εταιρείας περιορίζονται σε αυτές μιας επενδυτικής εταιρείας συμμετοχών, αφού τα περιουσιακά της στοιχεία έχουν μεταβιβαστεί στην Frigo DebtCo PLC.
• Το υπόλοιπο 85% του ανακεφαλαιοποιημένου ομίλου κατέχεται από πρώην ομολογιούχους.
——————-
Ένα ακόμη παρατηρητήριο τιμών στην ακτοπλοΐα
• Παρατηρητήριο τιμών στην ακτοπλοΐα θέλει να δημιουργήσει ο υπουργός ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.
• Στόχος να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των «ακριβών τιμών» στα εισιτήρια.
• Θα είναι το τρίτο στην ακτοπλοΐα παρατηρητήριο τιμών.
• Ένα δημιουργεί ήδη η επιτροπή ανταγωνισμού, ένα το πανεπιστήμιο Αιγαίου και τώρα θα δημιουργήσει και το υπουργείο.
• Ωραία ακούγονται όλα αυτά.
• Όμως όπως λένε στον Πειραιά, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάθε μέρα τις τιμές των εισιτηρίων, ανά επιβάτη, πλοίο, προορισμό, εταιρεία.
• Άρα δεν χρειάζεται παρατηρητήριο αλλά ψηφιοποίηση!
—————–
Campus γραφείων στα… «Αηδονάκια»
• Σε… χαλαρές συζητήσεις για την εκμίσθωση χώρων στο νέο κτήριο γραφείων που δρομολογεί σε ακίνητο όπου στεγάζονται τα «Αηδονάκια» στο Μαρούσι βρίσκεται η Prodea.
• Αν και οι πραγματικές συζητήσεις θα ξεκινήσουν ένα χρόνο πριν ολοκληρωθεί η κατασκευή, εντούτοις πηγές που γνωρίζουν λένε πως είναι ενδεικτική της ζήτησης που υπάρχει για την περιοχή.
• Το Μαρούσι και ειδικότερα η περιοχή «του δακτυλιδιού» είναι το business center της πρωτεύουσας λόγω του αριθμού των επιχειρήσεων που διατηρούν γραφεία.
• Η ανέγερση και ολοκλήρωση του κτηρίου εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί σε περίπου τρία χρόνια.
• Στην παρούσα φάση αναζητείται αρχιτεκτονικό γραφείο που θα αναλάβει την εκπόνηση των μελετών ενώ σε επόμενη φάση θα «τρέξει» η διαδικασία της αδειοδότησης.
• Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της απόκτησης των δύο οικοπέδων που θα ανεγερθεί το συγκρότημα.
• Η Prodea είχε αποκτήσει το όμορο οικόπεδο στα «Αηδονάκια» που στέγαζε στο παρελθόν την Εκκλησία των Μαρτύρων του Ιεχωβά επί της Κηφισίας 77.
• Υπολογίζεται ότι το κατασκευαστικό κόστος θα διαμορφωθεί σε περίπου 2.500 με 3.000 ευρώ το τετραγωνικό.