
Στα 14 δισ. δολ. ήτοι 27% της συνολικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας, ανέρχονται τα δάνεια των ελληνικών τραπεζών στην ελληνόκτητη ναυτιλία.
Αυτό υπογράμμισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, το οποίο συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη τη Δευτέρα 30/10/2023.
Η συνάντηση, παρόντων όλων των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης, ξεκίνησε με μια σύντομη παρουσίαση της Ένωσης από τον πρόεδρο κ. Γιώργο Ξηραδάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στο σκοπό της επίσκεψης, που αποσκοπούσε τόσο στη γνωριμία των παρευρισκόμενων όσο και στην ανταλλαγή απόψεων για τις εξελίξεις και προκλήσεις της χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της θαλάσσιας οικονομίας και την προσέλκυση νέων χρηματοδοτικών οργανισμών.
Κάνοντας μία ιστορική ανασκόπηση της πορείας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας τα τελευταία 20 χρόνια αναφέρθηκε στη μείωση των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων των ξένων τραπεζών μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, την άνοδο των Ελληνικών τραπεζών καθώς και τις υπάρχουσες εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης (εισαγωγή σε ξένα Χρηματιστήρια, Funds, leasing houses) που έρχονται να συμπληρώσουν τα κενό της τραπεζικής αγοράς.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Κ. Οικονόμου τόνισε ότι οι ελληνικές τράπεζες στηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία αυξάνοντας συνεχώς τα χαρτοφυλάκιά τους τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 14 δισ. δολάρια ΗΠΑ ήτοι 27% της συνολικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο υπουργός κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει ο ελληνόκτητος στόλος για τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της Ε.Ε. αλλά και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της ναυτιλίας.
Συμφώνησε με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ότι απαιτούνται ουσιαστικές επενδύσεις, καινοτόμες λύσεις και νέοι μηχανισμοί χρηματοδότησης που θα στηρίξουν την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και τη σταδιακή ενεργειακή της μετάβαση.
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων και τη συμμετοχή των Αναπτυξιακών τραπεζών στη στήριξη της ανανέωσης του στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, του Ακτοπλοϊκού στόλου και των βοηθητικών πλοιαρίων των Ελληνικών λιμένων και θαλασσών.
Ο υπουργός εξέφρασε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για την προσέλκυση κεφαλαίων για την αναγκαία ανανέωση αυτών των κλάδων με πλοία νεότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον και αναφέρθηκε στις σχετικές συζητήσεις του με τους αρμόδιους φορείς της Ε.Ε.
Κλείνοντας την συνάντηση, ο κ. Στυλιανίδης ευχαρίστησε θερμά το Διοικητικό Συμβούλιο για την ενδιαφέρουσα συζήτηση και εξέφρασε την επιθυμία να ξανασυναντηθεί σύντομα με το Δ.Σ. προκειμένου να συμβάλλουν τα μέγιστα και οι δύο πλευρές στη στήριξη της Ελληνικής ναυτιλίας και των αναγκαίων επενδύσεων για την πράσινη μετάβαση του κλάδου.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.