
Στα 14 δισ. δολ. ήτοι 27% της συνολικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας, ανέρχονται τα δάνεια των ελληνικών τραπεζών στην ελληνόκτητη ναυτιλία.
Αυτό υπογράμμισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, το οποίο συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη τη Δευτέρα 30/10/2023.
Η συνάντηση, παρόντων όλων των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης, ξεκίνησε με μια σύντομη παρουσίαση της Ένωσης από τον πρόεδρο κ. Γιώργο Ξηραδάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στο σκοπό της επίσκεψης, που αποσκοπούσε τόσο στη γνωριμία των παρευρισκόμενων όσο και στην ανταλλαγή απόψεων για τις εξελίξεις και προκλήσεις της χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της θαλάσσιας οικονομίας και την προσέλκυση νέων χρηματοδοτικών οργανισμών.
Κάνοντας μία ιστορική ανασκόπηση της πορείας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της Ελληνικής Ναυτιλίας τα τελευταία 20 χρόνια αναφέρθηκε στη μείωση των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων των ξένων τραπεζών μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, την άνοδο των Ελληνικών τραπεζών καθώς και τις υπάρχουσες εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης (εισαγωγή σε ξένα Χρηματιστήρια, Funds, leasing houses) που έρχονται να συμπληρώσουν τα κενό της τραπεζικής αγοράς.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Κ. Οικονόμου τόνισε ότι οι ελληνικές τράπεζες στηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία αυξάνοντας συνεχώς τα χαρτοφυλάκιά τους τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 14 δισ. δολάρια ΗΠΑ ήτοι 27% της συνολικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο υπουργός κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει ο ελληνόκτητος στόλος για τη διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της Ε.Ε. αλλά και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της ναυτιλίας.
Συμφώνησε με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ότι απαιτούνται ουσιαστικές επενδύσεις, καινοτόμες λύσεις και νέοι μηχανισμοί χρηματοδότησης που θα στηρίξουν την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και τη σταδιακή ενεργειακή της μετάβαση.
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων και τη συμμετοχή των Αναπτυξιακών τραπεζών στη στήριξη της ανανέωσης του στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, του Ακτοπλοϊκού στόλου και των βοηθητικών πλοιαρίων των Ελληνικών λιμένων και θαλασσών.
Ο υπουργός εξέφρασε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για την προσέλκυση κεφαλαίων για την αναγκαία ανανέωση αυτών των κλάδων με πλοία νεότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον και αναφέρθηκε στις σχετικές συζητήσεις του με τους αρμόδιους φορείς της Ε.Ε.
Κλείνοντας την συνάντηση, ο κ. Στυλιανίδης ευχαρίστησε θερμά το Διοικητικό Συμβούλιο για την ενδιαφέρουσα συζήτηση και εξέφρασε την επιθυμία να ξανασυναντηθεί σύντομα με το Δ.Σ. προκειμένου να συμβάλλουν τα μέγιστα και οι δύο πλευρές στη στήριξη της Ελληνικής ναυτιλίας και των αναγκαίων επενδύσεων για την πράσινη μετάβαση του κλάδου.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα