Ένα ισχυρό 3ο τρίμηνο κατέγραψε το 2023 ο ξενοδοχειακός τομέας της Αθήνας με σταθερά επίπεδα πληρότητας σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022 και ελαφρώς χαμηλότερα σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2019, αλλά με σημαντική αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) τόσο σε σύγκριση με το 2022 όσο και με το 2019.
Σύμφωνα με την περιοδική μελέτης της GBR Consulting από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τώρα η πληρότητα μειώθηκε κατά 2,4%, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 31%. Ως αποτέλεσμα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) βελτιώθηκε κατά 27,5%.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία» – Πόσο ικανοποιημένοι δηλώνουν οι τουρίστες
Στη Θεσσαλονίκη οι ξενοδόχοι κατέγραψαν μειωμένη ζήτηση το ενεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το 2019, καθώς τα επίπεδα πληρότητας μειώθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά 25% για την ίδια περίοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι, η πληρότητα βελτιώθηκε, αλλά μόνο επειδή οι πρώτοι μήνες του 2022 παρουσίασαν πολύ χαμηλά επίπεδα πληρότητας. Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 η πληρότητα ήταν χαμηλότερη. Συνολικά, το RevPAR βελτιώθηκε σε ετήσια βάση το εννεάμηνο του 2023 τόσο σε σχέση με το 2022 όσο και με το 2019 κατά 24,0% και 19,5% αντίστοιχα.
Ωστόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στο Ισραήλ θα μπορούσε να είναι σημαντικός το επόμενο διάστημα, εκτιμά η GBR Consulting καθώς η ισραηλινή αγορά είναι μακράν η πρώτη διεθνής αγορά προέλευσης με 126.000 διανυκτερεύσεις το 2022 και 186.000 το 2019. Δεν ταξιδεύουν όλοι οι Ισραηλινοί από το Ισραήλ προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες χώρες. Για το σύνολο της Ελλάδας, η ισραηλινή αγορά αντιπροσωπεύει μερίδιο 1,3% σε όρους διανυκτερεύσεων το 2022.
Στο μεταξύ τα resorts στην Ελλάδα πέτυχαν σημαντική βελτίωση των συνολικών εσόδων. Ένα δείγμα που καλύπτει 24.714 δωμάτια ξενοδοχείων θέρετρων, δείχνει ότι τα συνολικά έσοδα κατά την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023, αυξήθηκαν κατά 14,0% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022 και κατά 38,6% σε σύγκριση με το 2019.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε τον Απρίλιο με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας σε σχέση με το 2022 και το 2019, αλλά με πολύ περισσότερα διαθέσιμα δωμάτια. Κατά τη διάρκεια της σεζόν η πληρότητα σταθεροποιήθηκε σε παρόμοια επίπεδα του 2022 και του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η πληρότητα για την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023 μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το 2022 και κατά 1,7% με το 2019.
Οι συνολικές πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) αυξήθηκαν σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου, με αποτέλεσμα αύξηση 8,5% για το 2023 έναντι του 2022 και 44,2% έναντι του 2019.
Latest News
Νέο πόλο στη μικρή λιανική από τη Motor Oil - Η Core Innovations και οι εξαγορές
Οι κινήσεις της Motor Oil στη λεγόμενη «μικρή λιανική» - Ο κλάδος αθροίζει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς