Ένα ισχυρό 3ο τρίμηνο κατέγραψε το 2023 ο ξενοδοχειακός τομέας της Αθήνας με σταθερά επίπεδα πληρότητας σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022 και ελαφρώς χαμηλότερα σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2019, αλλά με σημαντική αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) τόσο σε σύγκριση με το 2022 όσο και με το 2019.
Σύμφωνα με την περιοδική μελέτης της GBR Consulting από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τώρα η πληρότητα μειώθηκε κατά 2,4%, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 31%. Ως αποτέλεσμα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) βελτιώθηκε κατά 27,5%.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία» – Πόσο ικανοποιημένοι δηλώνουν οι τουρίστες
Στη Θεσσαλονίκη οι ξενοδόχοι κατέγραψαν μειωμένη ζήτηση το ενεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το 2019, καθώς τα επίπεδα πληρότητας μειώθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά 25% για την ίδια περίοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι, η πληρότητα βελτιώθηκε, αλλά μόνο επειδή οι πρώτοι μήνες του 2022 παρουσίασαν πολύ χαμηλά επίπεδα πληρότητας. Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 η πληρότητα ήταν χαμηλότερη. Συνολικά, το RevPAR βελτιώθηκε σε ετήσια βάση το εννεάμηνο του 2023 τόσο σε σχέση με το 2022 όσο και με το 2019 κατά 24,0% και 19,5% αντίστοιχα.
Ωστόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στο Ισραήλ θα μπορούσε να είναι σημαντικός το επόμενο διάστημα, εκτιμά η GBR Consulting καθώς η ισραηλινή αγορά είναι μακράν η πρώτη διεθνής αγορά προέλευσης με 126.000 διανυκτερεύσεις το 2022 και 186.000 το 2019. Δεν ταξιδεύουν όλοι οι Ισραηλινοί από το Ισραήλ προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες χώρες. Για το σύνολο της Ελλάδας, η ισραηλινή αγορά αντιπροσωπεύει μερίδιο 1,3% σε όρους διανυκτερεύσεων το 2022.
Στο μεταξύ τα resorts στην Ελλάδα πέτυχαν σημαντική βελτίωση των συνολικών εσόδων. Ένα δείγμα που καλύπτει 24.714 δωμάτια ξενοδοχείων θέρετρων, δείχνει ότι τα συνολικά έσοδα κατά την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023, αυξήθηκαν κατά 14,0% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022 και κατά 38,6% σε σύγκριση με το 2019.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε τον Απρίλιο με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας σε σχέση με το 2022 και το 2019, αλλά με πολύ περισσότερα διαθέσιμα δωμάτια. Κατά τη διάρκεια της σεζόν η πληρότητα σταθεροποιήθηκε σε παρόμοια επίπεδα του 2022 και του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η πληρότητα για την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023 μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το 2022 και κατά 1,7% με το 2019.
Οι συνολικές πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) αυξήθηκαν σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου, με αποτέλεσμα αύξηση 8,5% για το 2023 έναντι του 2022 και 44,2% έναντι του 2019.
Latest News
Ποιος κερδίζει στη μάχη της πίτσας στην Ελλάδα – Τα μερίδια και η ανατροπή
Pizza Fan, Domino’s, L’ Artigiano, Roma Pizza και οσονούπω -ξανά- Pizza Hut στη μάχη των 370 εκατ. ευρώ - Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια και τα κέρδη
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους