
Την ανάγκη στροφής προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τον σημαντικό ρόλο που θα επιτελέσει στο άμεσο μέλλον το υδρογόνο στις πράσινες μεταφορές, επισήμανε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλώντας στο 3ο Συνέδριο του ΤΕΕ, «Green Deal Greece», στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Όπως τόνισε η υφυπουργός, «ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια Εν συνεχεία θα δοθεί προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες της Οδού έναντι των αυτοκινήτων. Ως κράτος οφείλουμε να βελτιώσουμε την υπηρεσία των ΜΜΜ. Με την επέκταση του Μετρό, τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ταξί τον εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων με νέα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο». Παρατήρησε δε το επιστημονικό ενδιαφέρον που υπάρχει ήδη για την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία.
Το υδρογόνο ως καύσιμο στις μεταφορές
Όπως επισήμανε η Χρ. Αλεξοπούλου, το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των ρύπων. Δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον των μεταφορών λόγω της αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, πιθανότατα το υδρογόνο ως καύσιμο θα βρει τη θέση του στις μεταφορές. Ειδικά στα μεγάλα οχήματα όπου το βάρος των μπαταριών είναι απαγορευτικό, είναι λογικό η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει μέσω του πράσινου υδρογόνου.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα και οι τρεις φάσεις: Ηλεκτρόλυση με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποθήκευση του αέριου υδρογόνου και μετατροπή του εκ νέου σε ηλεκτρική ενέργεια. Είναι σημαντικό να μειωθεί η εκπομπή των ρύπων εκεί που ζούμε στο κέντρο της πόλης.
Συνθετικά καύσιμα
Μια ακόμη επιλογή για το μέλλον που ανοίγεται από την παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι τα συνθετικά καύσιμα που δεν βασίζονται σε ορυκτό άνθρακα, σημείωσε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών. Βασίζονται σε άνθρακα που υπάρχει ήδη στο περιβάλλον σε μορφή διοξειδίου μέσω του οποίο συντίθεται η ανθρακική αλυσίδα και παίρνουμε καύσιμα πανομοιότυπα με τη βενζίνη, το ντίζελ ή την κηροζίνη που βασίζονται στον ορυκτό άνθρακα. Με την καθοριστική όμως διαφορά ότι τα καύσιμα αυτά δεν έχουν ανθρακικό αποτύπωμα. Πιθανόν αυτή να είναι η λύση για τα εκατομμύρια οχημάτων με θερμικό κινητήρα που βρίσκονται στη χώρα μας.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων