Την ανάγκη στροφής προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τον σημαντικό ρόλο που θα επιτελέσει στο άμεσο μέλλον το υδρογόνο στις πράσινες μεταφορές, επισήμανε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλώντας στο 3ο Συνέδριο του ΤΕΕ, «Green Deal Greece», στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Όπως τόνισε η υφυπουργός, «ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια Εν συνεχεία θα δοθεί προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες της Οδού έναντι των αυτοκινήτων. Ως κράτος οφείλουμε να βελτιώσουμε την υπηρεσία των ΜΜΜ. Με την επέκταση του Μετρό, τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ταξί τον εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων με νέα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο». Παρατήρησε δε το επιστημονικό ενδιαφέρον που υπάρχει ήδη για την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία.
Το υδρογόνο ως καύσιμο στις μεταφορές
Όπως επισήμανε η Χρ. Αλεξοπούλου, το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των ρύπων. Δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον των μεταφορών λόγω της αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, πιθανότατα το υδρογόνο ως καύσιμο θα βρει τη θέση του στις μεταφορές. Ειδικά στα μεγάλα οχήματα όπου το βάρος των μπαταριών είναι απαγορευτικό, είναι λογικό η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει μέσω του πράσινου υδρογόνου.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα και οι τρεις φάσεις: Ηλεκτρόλυση με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποθήκευση του αέριου υδρογόνου και μετατροπή του εκ νέου σε ηλεκτρική ενέργεια. Είναι σημαντικό να μειωθεί η εκπομπή των ρύπων εκεί που ζούμε στο κέντρο της πόλης.
Συνθετικά καύσιμα
Μια ακόμη επιλογή για το μέλλον που ανοίγεται από την παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι τα συνθετικά καύσιμα που δεν βασίζονται σε ορυκτό άνθρακα, σημείωσε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών. Βασίζονται σε άνθρακα που υπάρχει ήδη στο περιβάλλον σε μορφή διοξειδίου μέσω του οποίο συντίθεται η ανθρακική αλυσίδα και παίρνουμε καύσιμα πανομοιότυπα με τη βενζίνη, το ντίζελ ή την κηροζίνη που βασίζονται στον ορυκτό άνθρακα. Με την καθοριστική όμως διαφορά ότι τα καύσιμα αυτά δεν έχουν ανθρακικό αποτύπωμα. Πιθανόν αυτή να είναι η λύση για τα εκατομμύρια οχημάτων με θερμικό κινητήρα που βρίσκονται στη χώρα μας.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων