![Maersk: Από τα κέρδη μαμούθ σε απολύσεις 10.000 εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/Maersk.jpeg)
Από τα μεγάλα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δυο προηγούμενα χρόνια, ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) περνά στην επόμενη φάση της περικοπής θέσεων εργασίας.
Η AP Møller-Maersk η δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει τουλάχιστον 10.000 θέσεις εργασίας, καθώς η άνθιση της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της πανδημίας δίνει τη θέση της στην ασθενέστερη ζήτηση και την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα.
Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά
Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων είχαν ήδη προειδοποιήσει ότι η φετινή χρονιά θα ήταν πολύ πιο δύσκολη, αλλά η Maersk δήλωσε πριν από λίγο παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η εικόνα έχει επιδεινωθεί και ότι εντείνει τις περικοπές κόστους.
Η Maersk, αναφέρει σε ανακοίνωση της, επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να αμβλύνει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού από 110.000 άτομα στις αρχές του 2023 σε περίπου 103.500 άτομα σήμερα. Δεδομένης της επιδείνωσης των προοπτικών των τιμών στην ποντοπόρο ναυτιλία, η Maersk εντείνει τα μέτρα αυτά και σήμερα παρουσιάζει σχέδια για περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 να πραγματοποιούνται τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες να επεκτείνονται έως το 2024. Αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε κάτω από 100.000 θέσεις. Κατά συνέπεια, η συνολική αναμενόμενη δαπάνη αναδιάρθρωσης αναμένεται τώρα να ανέλθει σε 350 εκατ. δολ., από 150 εκατ. δολ. που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο.
Το συσσωρευμένο αποτέλεσμα θα μειώσει το κόστος πωλήσεων, γενικών και διοικητικών εξόδων (SG&A) της Maersk κατά 600 εκατ. δολ. για το 2024.
Σε μια ένδειξη των πιέσεων που αντιμετωπίζει πλέον η Maersk, η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της θα είναι χαμηλότερες φέτος και του χρόνου και ότι το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για το επόμενο έτος βρίσκεται υπό αναθεώρηση.
Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ένας κλάδος του οποίου η τύχη συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι βιομηχανικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα και να ανταποκριθούν στη συσσωρευμένη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των αποκλεισμών από τον κοροναϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 η Maersk ανακοίνωσε EBIT αυξημένα κατά 57% σε σύγκριση με το 2021 στα 30,9 δις. δολ.
Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι “η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μια νέα κανονικότητα με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση κόστους μας”.
Η Maersk δήλωσε ότι τα κέρδη για το τρέχον έτος θα είναι πλέον στο κατώτερο άκρο των προηγούμενων προβλέψεών της. Οι πιο δυσοίωνες προοπτικές ήρθαν παράλληλα με τα αποτελέσματα της Maersk για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία έδειξαν απότομη πτώση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση