Από τα μεγάλα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δυο προηγούμενα χρόνια, ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) περνά στην επόμενη φάση της περικοπής θέσεων εργασίας.
Η AP Møller-Maersk η δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει τουλάχιστον 10.000 θέσεις εργασίας, καθώς η άνθιση της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της πανδημίας δίνει τη θέση της στην ασθενέστερη ζήτηση και την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα.
Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά
Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων είχαν ήδη προειδοποιήσει ότι η φετινή χρονιά θα ήταν πολύ πιο δύσκολη, αλλά η Maersk δήλωσε πριν από λίγο παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η εικόνα έχει επιδεινωθεί και ότι εντείνει τις περικοπές κόστους.
Η Maersk, αναφέρει σε ανακοίνωση της, επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να αμβλύνει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού από 110.000 άτομα στις αρχές του 2023 σε περίπου 103.500 άτομα σήμερα. Δεδομένης της επιδείνωσης των προοπτικών των τιμών στην ποντοπόρο ναυτιλία, η Maersk εντείνει τα μέτρα αυτά και σήμερα παρουσιάζει σχέδια για περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 να πραγματοποιούνται τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες να επεκτείνονται έως το 2024. Αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε κάτω από 100.000 θέσεις. Κατά συνέπεια, η συνολική αναμενόμενη δαπάνη αναδιάρθρωσης αναμένεται τώρα να ανέλθει σε 350 εκατ. δολ., από 150 εκατ. δολ. που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο.
Το συσσωρευμένο αποτέλεσμα θα μειώσει το κόστος πωλήσεων, γενικών και διοικητικών εξόδων (SG&A) της Maersk κατά 600 εκατ. δολ. για το 2024.
Σε μια ένδειξη των πιέσεων που αντιμετωπίζει πλέον η Maersk, η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της θα είναι χαμηλότερες φέτος και του χρόνου και ότι το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για το επόμενο έτος βρίσκεται υπό αναθεώρηση.
Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ένας κλάδος του οποίου η τύχη συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι βιομηχανικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα και να ανταποκριθούν στη συσσωρευμένη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των αποκλεισμών από τον κοροναϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 η Maersk ανακοίνωσε EBIT αυξημένα κατά 57% σε σύγκριση με το 2021 στα 30,9 δις. δολ.
Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι “η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μια νέα κανονικότητα με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση κόστους μας”.
Η Maersk δήλωσε ότι τα κέρδη για το τρέχον έτος θα είναι πλέον στο κατώτερο άκρο των προηγούμενων προβλέψεών της. Οι πιο δυσοίωνες προοπτικές ήρθαν παράλληλα με τα αποτελέσματα της Maersk για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία έδειξαν απότομη πτώση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ