Από τα μεγάλα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δυο προηγούμενα χρόνια, ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) περνά στην επόμενη φάση της περικοπής θέσεων εργασίας.
Η AP Møller-Maersk η δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει τουλάχιστον 10.000 θέσεις εργασίας, καθώς η άνθιση της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της πανδημίας δίνει τη θέση της στην ασθενέστερη ζήτηση και την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα.
Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά
Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων είχαν ήδη προειδοποιήσει ότι η φετινή χρονιά θα ήταν πολύ πιο δύσκολη, αλλά η Maersk δήλωσε πριν από λίγο παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η εικόνα έχει επιδεινωθεί και ότι εντείνει τις περικοπές κόστους.
Η Maersk, αναφέρει σε ανακοίνωση της, επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να αμβλύνει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού από 110.000 άτομα στις αρχές του 2023 σε περίπου 103.500 άτομα σήμερα. Δεδομένης της επιδείνωσης των προοπτικών των τιμών στην ποντοπόρο ναυτιλία, η Maersk εντείνει τα μέτρα αυτά και σήμερα παρουσιάζει σχέδια για περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 να πραγματοποιούνται τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες να επεκτείνονται έως το 2024. Αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε κάτω από 100.000 θέσεις. Κατά συνέπεια, η συνολική αναμενόμενη δαπάνη αναδιάρθρωσης αναμένεται τώρα να ανέλθει σε 350 εκατ. δολ., από 150 εκατ. δολ. που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο.
Το συσσωρευμένο αποτέλεσμα θα μειώσει το κόστος πωλήσεων, γενικών και διοικητικών εξόδων (SG&A) της Maersk κατά 600 εκατ. δολ. για το 2024.
Σε μια ένδειξη των πιέσεων που αντιμετωπίζει πλέον η Maersk, η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της θα είναι χαμηλότερες φέτος και του χρόνου και ότι το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για το επόμενο έτος βρίσκεται υπό αναθεώρηση.
Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ένας κλάδος του οποίου η τύχη συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι βιομηχανικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα και να ανταποκριθούν στη συσσωρευμένη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των αποκλεισμών από τον κοροναϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 η Maersk ανακοίνωσε EBIT αυξημένα κατά 57% σε σύγκριση με το 2021 στα 30,9 δις. δολ.
Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι “η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μια νέα κανονικότητα με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση κόστους μας”.
Η Maersk δήλωσε ότι τα κέρδη για το τρέχον έτος θα είναι πλέον στο κατώτερο άκρο των προηγούμενων προβλέψεών της. Οι πιο δυσοίωνες προοπτικές ήρθαν παράλληλα με τα αποτελέσματα της Maersk για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία έδειξαν απότομη πτώση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023