
Από τα μεγάλα κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων τα δυο προηγούμενα χρόνια, ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) περνά στην επόμενη φάση της περικοπής θέσεων εργασίας.
Η AP Møller-Maersk η δεύτερη σε μέγεθος στον κόσμο ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει τουλάχιστον 10.000 θέσεις εργασίας, καθώς η άνθιση της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της πανδημίας δίνει τη θέση της στην ασθενέστερη ζήτηση και την πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα.
Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά
Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων είχαν ήδη προειδοποιήσει ότι η φετινή χρονιά θα ήταν πολύ πιο δύσκολη, αλλά η Maersk δήλωσε πριν από λίγο παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η εικόνα έχει επιδεινωθεί και ότι εντείνει τις περικοπές κόστους.
Η Maersk, αναφέρει σε ανακοίνωση της, επέβαλε αυστηρά μέτρα περιορισμού του κόστους κατά τη διάρκεια του έτους για να αμβλύνει αποτελεσματικά τον αντίκτυπο των δύσκολων συνθηκών της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού από 110.000 άτομα στις αρχές του 2023 σε περίπου 103.500 άτομα σήμερα. Δεδομένης της επιδείνωσης των προοπτικών των τιμών στην ποντοπόρο ναυτιλία, η Maersk εντείνει τα μέτρα αυτά και σήμερα παρουσιάζει σχέδια για περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 3.500 θέσεις, με έως και 2.500 να πραγματοποιούνται τους επόμενους μήνες και οι υπόλοιπες να επεκτείνονται έως το 2024. Αυτό θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό σε κάτω από 100.000 θέσεις. Κατά συνέπεια, η συνολική αναμενόμενη δαπάνη αναδιάρθρωσης αναμένεται τώρα να ανέλθει σε 350 εκατ. δολ., από 150 εκατ. δολ. που είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο.
Το συσσωρευμένο αποτέλεσμα θα μειώσει το κόστος πωλήσεων, γενικών και διοικητικών εξόδων (SG&A) της Maersk κατά 600 εκατ. δολ. για το 2024.
Σε μια ένδειξη των πιέσεων που αντιμετωπίζει πλέον η Maersk, η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις της θα είναι χαμηλότερες φέτος και του χρόνου και ότι το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για το επόμενο έτος βρίσκεται υπό αναθεώρηση.
Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ένας κλάδος του οποίου η τύχη συνδέεται με την παγκοσμιοποίηση, ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ από το 2020 έως το 2022, καθώς οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι βιομηχανικές εταιρείες αγωνίστηκαν να αναπληρώσουν τα αποθέματα και να ανταποκριθούν στη συσσωρευμένη ζήτηση που απελευθερώθηκε μετά την άρση των αποκλεισμών από τον κοροναϊό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 η Maersk ανακοίνωσε EBIT αυξημένα κατά 57% σε σύγκριση με το 2021 στα 30,9 δις. δολ.
Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, δήλωσε ότι “η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μια νέα κανονικότητα με υποτονική ζήτηση, τιμές που επανέρχονται στα ιστορικά επίπεδα και πληθωριστικές πιέσεις στη βάση κόστους μας”.
Η Maersk δήλωσε ότι τα κέρδη για το τρέχον έτος θα είναι πλέον στο κατώτερο άκρο των προηγούμενων προβλέψεών της. Οι πιο δυσοίωνες προοπτικές ήρθαν παράλληλα με τα αποτελέσματα της Maersk για το τρίτο τρίμηνο, τα οποία έδειξαν απότομη πτώση τόσο στα έσοδα όσο και στα κέρδη.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν