
H υποστήριξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στα πλαίσια του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού και των γεωπολιτικών προκλήσεων αλλά και οι τρόποι ενίσχυσης της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας της ναυτιλίας με μέτρα διεθνούς εφαρμογής ως απάντηση στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, αποτέλεσαν τα κύρια θέματα συζήτησης κατά την 8η άτυπη Τριμερή Υπουργική Συνάντηση Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας για ναυτιλιακά θέματα που φιλοξένησε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, στο κτίριο του υπουργείου, στον Πειραιά, την Κύπρο και τη Μάλτα εκπροσώπησαν κυβερνητικές αντιπροσωπείες με επικεφαλής αντίστοιχα την Υφυπουργό Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω της Κυπριακής Δημοκρατίας κα. Μαρίνα Χατζημανώλη και τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Κεφαλαιουχικών Έργων, Dr. Aaron Farrugia.
Ελληνική ναυτιλία: Από ελληνικές τράπεζες το 27% της συνολικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης
Οι τρεις Υπουργοί είχαν την ευκαιρία, στο πλαίσιο του δομημένου διαλόγου των τριών σημαντικών ναυτιλιακών χωρών της Ε.Ε., να ανταλλάξουν απόψεις και για την περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας τους στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ΙΜΟ.
Συζήτησαν επίσης και για τα νομοθετικά πακέτα ναυτιλιακού ενδιαφέροντος «Προσαρμογή στον στόχο του 55%» (Fit for 55) και «Εκσυγχρονισμός των κανόνων της Ε.Ε. για την ασφάλεια στη θάλασσα και την πρόληψη της ρύπανσης των υδάτων» (Maritime Safety Package).
Οι Υπουργοί της Ελλάδας, της Κύπρου και της Μάλτας είχαν παράλληλα την ευκαιρία να επιβεβαιώσουν την πάγια πολιτική τους, σχετικά με την εφαρμογή διεθνών κανόνων για την ποιοτική ναυτιλία, μέσω του ΙΜΟ, του μοναδικού, δηλαδή, διεθνούς οργανισμού που διαθέτει την αναγκαία τεχνογνωσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τρεις Υπουργοί εξέφρασαν και την έμπρακτη υποστήριξή τους στον Οργανισμό σε όλα τα ζητήματα, τονίζοντας μάλιστα την ανάγκη για συγκερασμό αφενός της προστασίας του περιβάλλοντος και αφετέρου της βιώσιμης ανάπτυξης των θαλασσίων μεταφορών.


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά