Οι Βρυξέλλες διερευνούν τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% σε όλη την Ευρώπη και η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών λέει ότι χρειάζονται λεπτομερείς εξηγήσεις.
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αξιωματούχοι της ΕΕ «εξετάζουν λεπτομερώς. . . για το τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά».
Αεροπορικά ταξίδια: Στα προ πανδημίας επίπεδα οι παγκόσμιες αερομεταφορές τον Ιούλιο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να ρυθμίζει τους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Vălean εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από την έκρηξη των ταξιδιών και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Είπε ότι αναζητούσε εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων και τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται για τις μεταφορές σε ολη την Ευρωπαική Ενωση.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατα 20 έως 30 % εκατό υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο σε απάντηση σχετικής ερώτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Vălean είπε ότι δεν είχε πρόθεση να παρέμβει στη «λειτουργούσα» αεροπορική αγορά, αλλά η Επιτροπή χρειαζόταν περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που οδηγήσαν σε υψηλότερες τιμές.«Δεν μπορούμε να πάμε ως ρυθμιστής για τις τιμές ή στην επιβολή τιμών και αυτο δεν νομίζω ότι είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε . «Από την άλλη πλευρά, αυτό που ανησυχεί είναι ότι οι τιμές θα μπορουσαν να γίνουν εμπόδιο για τις μεταφορές. «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο πρόσθεσε «για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης».
Βέβαια, η παρέμβαση της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τις Μεταφορές ενισχύει την πολιτική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για την αύξηση των ναύλων.
Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε περιορισμό των τιμών σε δρομολόγια προς ορισμένα νησιά, αν και εν μέρει υπαναχώρησε τον Σεπτέμβριο και αντ ‘αυτού έδωσε στην αρχή ανταγωνισμού της χώρας νέες εξουσίες για έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ελεύθερες να ορίζουν τους δικούς τους ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ και η απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών μείωσε ιστορικά τις τιμές και άνοιξε νέα δρομολόγια. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών, οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν επίσης συνολικά το κόστος.
Ανισορροπία λογω της έλλειψης αεροσκαφών
Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Ryanair και Wizz Air πετούν περισσότερο από το 2019 ενω αυτο δεν συμβαίνει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Αερομεταφορείς όπως οι British Airways, IAG, Air France-KLM και Lufthansa συνέχισαν να ανακοινώνουν κέρδη ρεκόρ το καλοκαίρι, βοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η παγκόσμια βιομηχανία έχει υπερδιπλασιάσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το έτος και αυτο ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Η Vălean είπε ότι φοβάται ότι οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Αναμένουμε ότι η χωρητικότητα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο ίδιο επίπεδο με τη ζήτηση».
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο τίμημα για τη ρύπανση, αφού τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαικού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων.
Οι επικεφαλείς των αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, αλλά επέμειναν ότι χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη εάν θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
Latest News
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb