Με δύο αποφάσεις το Συμβούλιο Επικοινωνίας και Ελέγχου παρενέβη στη Nova, η οποία και κλήθηκε να τροποποιήσει τη διαφημιστική της επικοινωνία. Η Nova αυτοαναγορεύτηκε ως «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής» στην Ελλάδα.
Κάτι που προκάλεσε την προσφυγή των δύο ανταγωνιστών της τηλεπικοινωνιακών παρόχων (Cosmote και Vodafone) στο αρμόδιο θεσμικό όργανο για τις διαφημιστικές εκστρατείες και τα μηνύματα επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Χωρίς τεκμηρίωση
Με σχετικό του δημοσίευμα το capital.gr, κάνει γνωστό πως ύστερα από έλεγχο των στοιχείων που προσκόμισαν οι δύο πλευρές -από την μια πλευρά η Nova και από την άλλη οι δύο έτεροι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι- το αρμόδιο όργανο έκρινε ότι ο ισχυρισμός «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής είναι πιθανό να οδηγήσει σε παραπλάνηση και δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς» καθώς, όπως επισημαίνεται στην απόφαση, «ο αριθμός των καθαρών νέων συνδέσεων του πρώτου εξαμήνου του 2023, που είναι το μοναδικό στοιχείο στο οποίο στηρίζεται η δήλωση αυτή, κρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή ότι είναι ένα μέγεθος ευμετάβλητο, που δεν συνδέεται ευθέως / απαραιτήτως με την ανάπτυξη της εταιρείας (όπως για παράδειγμα τα έσοδα) και από μόνο του δεν κρίνεται κατάλληλο για να τεκμηριώσει επαρκώς έναν τόσο απόλυτο ισχυρισμό υπεροχής».
Η πρώτη απόφαση
Η συγκεκριμένη απόφαση (σ.σ. δημοσιεύτηκε στις 2 Οκτωβρίου (Α/5812)) που καλούσε τη Nova να προχωρήσει σε τροποποίηση της εν λόγω επικοινωνίας εντός εύλογου διαστήματος, δεν πτόησε την εταιρεία, η οποία επανήλθε με τροποποιημένη διαφημιστική καμπάνια στην οποία «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής» αντικαταστάθηκε με τον ισχυρισμό «ο Νο1 πάροχος σε νέες συνδέσεις κινητής το πρώτο εξάμηνο 2023».
Η δεύτερη απόφαση
Το Συμβούλιο, όπως αναφέρει το capital, όχι μόνο κάλεσε για την εκ νέου τροποποίησή της λόγω ελλιπούς τεκμηρίωσης, αλλά ζήτησε από τη Nova η νέα εκδοχή της επικοινωνίας να υποβληθεί υποχρεωτικά στην Επιτροπή πριν από τη δημοσίευση/μετάδοσή της για να διαπιστωθεί η σωστή κατανόηση και εφαρμογή της απόφασης, η οποία αναρτήθηκε στις 18 Οκτωβρίου (Α/5815).
Εξετάζοντας τον ισχυρισμό «ο Νο1 πάροχος σε νέες συνδέσεις κινητής το πρώτο εξάμηνο 2023», η επιτροπή ανέφερε ότι «η τεκμηρίωση ενός τόσο απόλυτου ισχυρισμού πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζεται ότι οι καταναλωτές δεν εκτίθενται σε μηνύματα που μπορεί να οδηγήσουν σε εσφαλμένες εντυπώσεις και συμπεράσματα», λέγοντας ότι στη διάρκεια της διαδικασίας διαπιστώθηκε ότι «η τεκμηρίωση του ισχυρισμού βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία πρώτον δεν προκύπτουν από κοινά αποδεκτά δεδομένα για τις νέες συνδέσεις, προερχόμενα από τρίτη, ανεξάρτητη πηγή, ενώ δεύτερον δεν υπάρχει, έστω, μεταξύ των εταιρειών, κοινά αποδεκτή μεθοδολογία υπολογισμού τους, ούτε κοινά αποδεκτοί όροι διαχείρισής τους (όπως π.χ. η συστηματική, σε τακτά χρονικά διαστήματα γνωστοποίηση, ή ο τρόπος δημοσιοποίησης)».
Ο ισχυρισμός
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου United, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, είχε υποστηρίξει ότι η εταιρεία στο πρώτο μισό του 2023 μονοπώλησε στις καθαρές νέες συνδέσεις στην κινητή τηλεφωνία, γεγονός που την καθιστά ως τον «ταχύτερα αναπτυσσόμενο πάροχο στην κινητή». Ισχυρισμός, ο οποίος είχε προηγηθεί των δύο προαναφερόμενων αποφάσεων του Συμβουλίου Επικοινωνίας και Ελέγχου.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αγορά στις νέες καθαρές συνδέσεις αυξήθηκε κατά 76.000 και όλες ήταν της Nova, ένας ισχυρισμός για τον οποίο δε δόθηκαν και τότε, παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, επαρκείς εξηγήσεις (ή όσες δόθηκαν περισσότερο μπέρδεψαν παρά διευκρίνιζαν τη συλλογιστική), αλλά απλώς αναφέρθηκε ότι προκύπτει από τα νούμερα που έχουν δημοσιεύσει, σύμφωνα με το capital, η Cosmote και η Vodafone.
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών