
Με δύο αποφάσεις το Συμβούλιο Επικοινωνίας και Ελέγχου παρενέβη στη Nova, η οποία και κλήθηκε να τροποποιήσει τη διαφημιστική της επικοινωνία. Η Nova αυτοαναγορεύτηκε ως «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής» στην Ελλάδα.
Κάτι που προκάλεσε την προσφυγή των δύο ανταγωνιστών της τηλεπικοινωνιακών παρόχων (Cosmote και Vodafone) στο αρμόδιο θεσμικό όργανο για τις διαφημιστικές εκστρατείες και τα μηνύματα επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Χωρίς τεκμηρίωση
Με σχετικό του δημοσίευμα το capital.gr, κάνει γνωστό πως ύστερα από έλεγχο των στοιχείων που προσκόμισαν οι δύο πλευρές -από την μια πλευρά η Nova και από την άλλη οι δύο έτεροι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι- το αρμόδιο όργανο έκρινε ότι ο ισχυρισμός «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής είναι πιθανό να οδηγήσει σε παραπλάνηση και δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς» καθώς, όπως επισημαίνεται στην απόφαση, «ο αριθμός των καθαρών νέων συνδέσεων του πρώτου εξαμήνου του 2023, που είναι το μοναδικό στοιχείο στο οποίο στηρίζεται η δήλωση αυτή, κρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή ότι είναι ένα μέγεθος ευμετάβλητο, που δεν συνδέεται ευθέως / απαραιτήτως με την ανάπτυξη της εταιρείας (όπως για παράδειγμα τα έσοδα) και από μόνο του δεν κρίνεται κατάλληλο για να τεκμηριώσει επαρκώς έναν τόσο απόλυτο ισχυρισμό υπεροχής».
Η πρώτη απόφαση
Η συγκεκριμένη απόφαση (σ.σ. δημοσιεύτηκε στις 2 Οκτωβρίου (Α/5812)) που καλούσε τη Nova να προχωρήσει σε τροποποίηση της εν λόγω επικοινωνίας εντός εύλογου διαστήματος, δεν πτόησε την εταιρεία, η οποία επανήλθε με τροποποιημένη διαφημιστική καμπάνια στην οποία «ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής» αντικαταστάθηκε με τον ισχυρισμό «ο Νο1 πάροχος σε νέες συνδέσεις κινητής το πρώτο εξάμηνο 2023».
Η δεύτερη απόφαση
Το Συμβούλιο, όπως αναφέρει το capital, όχι μόνο κάλεσε για την εκ νέου τροποποίησή της λόγω ελλιπούς τεκμηρίωσης, αλλά ζήτησε από τη Nova η νέα εκδοχή της επικοινωνίας να υποβληθεί υποχρεωτικά στην Επιτροπή πριν από τη δημοσίευση/μετάδοσή της για να διαπιστωθεί η σωστή κατανόηση και εφαρμογή της απόφασης, η οποία αναρτήθηκε στις 18 Οκτωβρίου (Α/5815).
Εξετάζοντας τον ισχυρισμό «ο Νο1 πάροχος σε νέες συνδέσεις κινητής το πρώτο εξάμηνο 2023», η επιτροπή ανέφερε ότι «η τεκμηρίωση ενός τόσο απόλυτου ισχυρισμού πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζεται ότι οι καταναλωτές δεν εκτίθενται σε μηνύματα που μπορεί να οδηγήσουν σε εσφαλμένες εντυπώσεις και συμπεράσματα», λέγοντας ότι στη διάρκεια της διαδικασίας διαπιστώθηκε ότι «η τεκμηρίωση του ισχυρισμού βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία πρώτον δεν προκύπτουν από κοινά αποδεκτά δεδομένα για τις νέες συνδέσεις, προερχόμενα από τρίτη, ανεξάρτητη πηγή, ενώ δεύτερον δεν υπάρχει, έστω, μεταξύ των εταιρειών, κοινά αποδεκτή μεθοδολογία υπολογισμού τους, ούτε κοινά αποδεκτοί όροι διαχείρισής τους (όπως π.χ. η συστηματική, σε τακτά χρονικά διαστήματα γνωστοποίηση, ή ο τρόπος δημοσιοποίησης)».
Ο ισχυρισμός
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου United, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, είχε υποστηρίξει ότι η εταιρεία στο πρώτο μισό του 2023 μονοπώλησε στις καθαρές νέες συνδέσεις στην κινητή τηλεφωνία, γεγονός που την καθιστά ως τον «ταχύτερα αναπτυσσόμενο πάροχο στην κινητή». Ισχυρισμός, ο οποίος είχε προηγηθεί των δύο προαναφερόμενων αποφάσεων του Συμβουλίου Επικοινωνίας και Ελέγχου.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αγορά στις νέες καθαρές συνδέσεις αυξήθηκε κατά 76.000 και όλες ήταν της Nova, ένας ισχυρισμός για τον οποίο δε δόθηκαν και τότε, παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, επαρκείς εξηγήσεις (ή όσες δόθηκαν περισσότερο μπέρδεψαν παρά διευκρίνιζαν τη συλλογιστική), αλλά απλώς αναφέρθηκε ότι προκύπτει από τα νούμερα που έχουν δημοσιεύσει, σύμφωνα με το capital, η Cosmote και η Vodafone.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς