
Το «αγκάθι» του Δημοσίου από το μαλακό υπογάστριο της Aegean φαίνεται ότι βγαίνει μετά και την ανακοίνωση περί άσκησης των warrants (δικαιώματα κτήσης κοινών μετοχών) που είχε από την ενίσχυση που παρείχε στην αεροπορική λόγω των μέτρων κατά την πανδημία του Covid 19.
Μετά από μια μακρά περίοδο βύθισης της μετοχής έως και στα 9,43 ευρώ στις 9 Οκτωβρίου, ο τίτλος ξαναβγαίνει στο ξέφωτο των υψηλότερων επιπέδων, στη ζώνη των 11,36 ευρώ, αποτυπώνοντας πλήρως αυτό που ήθελε η αγορά: να λυθεί το θέμα των δικαιωμάτων του Δημοσίου.
Aegean: Το Δημόσιο ασκεί τα warrants – Η εταιρεία θα τα αγοράσει στα 85,4 εκατ.
Όπως σχολιάζουν χρηματιστηριακές πηγές, η μετοχή της Aegean υστέρησε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, από τα επίπεδα των 13,80 ευρώ που βρισκόταν στις 24 Αυγούστου, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια στην αγορά, καθώς ο τίτλος ήταν από τους πρωτοπόρους της ανόδου του ΧΑ από τις αρχές του έτους.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι στη λήξη του Αυγούστου τα κέρδη της μετοχής από την αρχή του έτους άγγιξαν το 150%, με τον Ευτύχη Βασιλάκη να αναδεικνύεται από τους πιο επιτυχημένους managers του χρηματιστηριακού σύμπαντος.
Ωστόσο, το «αγκάθι» του Δημοσίου παρέμενε, αφού όσο ανέβαινε η τιμή, τόσο υψηλότερο θα ήταν το τίμημα της άσκησης των warrants. Αν και το ελληνικό Δημόσιο είχε περιθώριο έως το 2026 να ασκήσει τα δικαιώματά του, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που συνέδεσαν την πρόσφατη υστέρηση της μετοχής, ακόμη και στα 9,43 ευρώ στις 9 Οκτωβρίου, με το ζήτημα των warrants.
Δηλαδή, με άλλα λόγια, το συμφέρον του Δημοσίου για υψηλότερη τιμή άσκησης των δικαιωμάτων ερχόταν σε αντίθεση με το συμφέρον της εισηγμένης, η οποία προφανώς και είχε στόχο την επαναγορά των τίτλων του κράτους σε χαμηλότερες τιμές.
Ο πόλεμος στο Ισραήλ
Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που συνέδεσαν την υστέρηση της μετοχής με τον πόλεμο στο Ισραήλ και τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτός στην επιβατική κίνηση του αερομεταφορέα.
Ωστόσο, οι θεσμικοί αναλυτές υπενθύμισαν αρκετές φορές το τελευταίο διάστημα ότι η εισηγμένη συνδέει μεγάλο μέρος των επιδόσεων της με την αύξηση του τουρισμού στη χώρα, η οποία ομολογουμένως είναι εμφανής από πριν την πανδημία.
Το τελευταίο επιβεβαιώθηκε και στα μεγέθη του δευτέρου τριμήνου του έτους, το οποίο μάλιστα δεν έχει μέσα τους κρίσιμους μήνες της κορύφωσης της τουριστικής εισροής. Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης κατά το δεύτερο τρίμηνο, η ανάπτυξη του δικτύου και η συνεχιζόμενη επένδυση σε νέα αεροσκάφη συνέβαλλαν ώστε ο Όμιλος να μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2023, 42% περισσότερους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου και η αποδοτική διαχείριση του κόστους παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις συνέβαλλαν και στην επίτευξη EBITDA στα 139,5 εκατ. από 37,7 εκατ. το β’ 3μηνο του 2022.
Κλείνει ο κύκλος της πανδημίας
Το ελληνικό Δημόσιο κατέθεσε την πρόθεσή του να ασκήσει τα warrants (δικαιώματα κτήσης κοινών μετοχών) που είχε από την ενίσχυση που παρείχε στην αεροπορική λόγω των μέτρων κατά την πανδημία του Covid 19.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο η Aegean προέβη και στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (68,5 εκατ. ευρώ ).
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το ελληνικό Δημόσιο προτίθεται να ασκήσει τα warrants του από την κρατική ενίσχυση των 120 εκ. ευρώ που έδωσε στις 02/07/2021, στην τιμή των 11,43 ευρώ ανά μετοχή. Είναι η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης προ της 3/11/2023 (όταν και υπέβαλε τη δήλωση).
Όπως ανέφερε η εταιρεία, θα προβεί στο αμέσως προσεχές διάστημα στις απαραίτητες ενέργειες και στη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, προκειμένου να λάβει τις αναγκαίες αποφάσεις για την επαναγορά των μετοχών, η οποία θα γίνει στα 8,23 ευρώ ανά μετοχή, ή 85,4 εκατ. ευρώ, εάν αφαιρεθεί κανείς και τα 3,20 ευρώ της αύξησης κεφαλαίου, δηλαδή λίγο πάνω από την τρέχουσα (κλείσιμο 3/11 στα 10,82 ευρώ).
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις 14 Νοεμβρίου η διοίκηση της Aegean θα ανακοινώσει τα μεγέθη του γ’ τριμήνου και του εννεαμήνου του 2023, ενώ ήδη η εισηγμένη έχει τεράστιες ταμειακές ροές και εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών. Άλλωστε, τα ταμειακά διαθέσιμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, με το ζήτημα της επαναγοράς των τίτλων του Δημοσίου να μην αφήνει περιθώρια αμφιβολίας.


Latest News

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ