Την ανάγκη επίσπευσης των μεταρρυθμίσεων υπογράμμισε ο Χρήστος Χαρπαντίδης, Αντιπρόεδρος της PMI για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη μιλώντας στον Κύκλο Ιδεών σε συζήτηση με τη δημοσιογράφο του MEGA Νίκη Λυμπεράκη, τονίζοντας παράλληλα πως το Κράτος πρέπει να σταθεί δίπλα στην επιχειρηματικότητα, αίροντας εμπόδια και δυσκολίες.
Αναγνώρισε πάντως ότι έχουν γίνει βήματα προόδου, ωστόσο έσπευσε να πει ότι έχουμε ακόμη δρόμο για να φτάσουμε εκεί που πρέπει. «Πρέπει να γίνουν αδιάκοπες και δυναμικές μεταρρυθμίσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Χρήστος Χαρπαντίδης: Ο manager που απέδειξε πώς μια καπνοβιομηχανία μπορεί να «ζήσει» χωρίς τσιγάρο
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην γραφειοκρατία και στην ταχεία απονομή της δικαιοσύνης απαντώντας σε ερώτηση εάν η Ελλάδα είναι στο ραντάρ των πολυεθνικών για τη μεταφορά έδρας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Χαρπαντίδης ανέφερε ότι η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και ο εκσυγχρονισμός της δικαιοσύνης είναι δυο απαραίτητες προϋποθέσεις (hygiene factors), όπως είπε, για να μπούμε στα ραντάρ των ξένων πολυεθνικών, λέγοντας πως χρειάζεται χρόνος και ανάληψη του πολιτικού κόστους για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα αυτά.
Ξεκαθάρισε πως με δεδομένη την πολυπλοκότητα των προβλημάτων χρειάζεται η συνεργασία όλων των φορέων για την αντιμετώπισή τους.
Επεσήμανε ακόμη ότι πρέπει να δώσουμε προσοχή στο θέμα της ανταγωνιστικότητας, καθώς παρά τη βελτίωση παραμένουμε χαμηλά στην κατάταξη.
Ερωτώμενος για το την πράσινη μετάβαση και εάν είναι πολυτέλεια, αφού είπε ότι έχουμε χάσει… ρυθμό, οφείλουμε να την δούμε ως ένα υπαρξιακό ζήτημα ενώ τόνισε ότι η Ευρώπη προσπαθεί περισσότερο από άλλες περιοχές του πλανήτη, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι ροκανίζουν την ανταγωνιστικότητά της.
Ανάπτυξη με κοινωνικό αποτύπωμα
Όσον αφορά στους στρατηγικούς στόχους της Παπαστράτος για την ελληνική αγορά, ο κ. Χαρπαντίδης ξεκαθάρισε ότι η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη βρίσκεται στο επίκεντρο.
Ο κ. Χαρπαντίδης σημείωσε πως η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα 95 χρόνια, τονίζοντας παράλληλα πως θέλει να συμβάλει στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που απασχολούν την χώρα και τους πολίτες της. Επεσήμανε δε πως η Παπαστράτος θα συνεχίσει να φροντίζει και να δίνει ευκαιρίες στους υπαλλήλους και τους συνεργάτες της, αλλά και να κάνει περήφανη την Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην στρατηγική βιωσιμότητας που ακολουθεί η Παπαστράτος, λέγοντας πως η εταιρεία έχει θέσει συγκεκριμένους στόχους ESG ενώ στάθηκε στις επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ που δρομολογούνται για τη μείωση των ρύπων της εταιρείας κατά 30%.
«Μαζί με την επιχειρηματική επιτυχία θέλουμε να έχουμε και ένα μόνιμο κοινωνικό αποτύπωμα», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας σαν ένας ζωντανός οργανισμός που επηρεάζεται από πολλούς καταναλωτές έχουμε σαφή ρόλο και συνεχίζει μια παράδοση 95 χρόνων, όπου το κοινωνικό αποτύπωμα ήταν προτεραιότητα για την οικογένεια της Παπαστράτος.
Ο διοικητικός ηγέτης της PMI για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης εξήγησε πως οι μεγάλες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται και νοιάζονται για την επιτυχία της κοινωνίας, διότι όπως είπε, «δεν μπορείς να λειτουργήσεις σε μια κοινωνία που είναι αποτυχημένη».
Πρωτογενής τομέας
Ο κ. Χαρπαντίδης σχολίασε και στην σημασία του μετασχηματισμού του πρωτογενούς τομέα, λέγοντας πως πρέπει να δώσουμε έμφαση ως χώρα καθώς εξαρτόμαστε υπερβολικά από τον τουρισμό. «Θέλουμε ανάπτυξη της βιομηχανίας και επαναδραστηριοποίηση της αγροτικής παραγωγής», είπε μεταξύ άλλων.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Παπαστράτος και στην πρωτοβουλία της να αντικαταστήσει σε συνεργασία με τους παραγωγούς που συνεργάζεται και την Stevia Hellas τις καλλιέργειες καπνού με στέβια, ένα προϊόν που συνεχώς κερδίζει έδαφος σε σύγκριση με τα καπνά που υποχωρούν σε παγκόσμια κλίμακα.
«Δεν είναι εύκολο. Θέλει προσπάθεια και αφοσίωση επειδή η παραγωγή καπνών μειώνεται παγκοσμίως και κάποιοι παραγωγοί θα έμεναν χωρίς δουλειά σκεφτήκαμε να αλλάξουμε με άλλες παραγωγές», σημείωσε ενώ πρόσθεσε πως ξεκίνησε αρχικά με 30 παραγωγούς και σήμερα έχουν φτάσει στους 80.
Κλείνοντας και με την εμπειρία που έχει αποκτήσει ως επικεφαλής της PMI στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τον περιφερειακό ρόλο που παίζει η Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Latest News
Σιάμισιης: Τις επόμενες εβδομάδες κληρώνει... για Elpedison - Εντός του 2025 αποφάσεις για γεωτρύπανο στην Κρήτη
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του ΟΤ για το θέμα της Elpedison μιλώντας στους αναλυτές
Συμφωνία ΤΧΣ - e-ΕΦΚΑ για τα warrants της Attica Bank
Tο Ταμείο Χρηματοσπιτωτικής Σταθερότητας ανέλαβε την υποχρέωση να ασκήσει το σύνολο των τίτλων κτήσης μετοχών της Attica Bank
Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος κατά το α' οικονομικό εξάμηνο
Η Vodafone επιβεβαίωσε την προσήλωση στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, με επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G
Austria Card: Εσοδα 298,3 εκατ. και καθαρά κέρδη εννεάμηνου στα 16,3 εκατ. ευρώ
Tα έσοδα της Austria Card αυξήθηκαν κατά 29,6% κατά το γ’ τρίμηνο του 2024, οδηγώντας τα προσαρμοσμένα έσοδα του εννεαμήνου 2024 στα €298,3 εκατ.
Πετρόπουλος: Αύξηση 13,2% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου το εννιάμηνο
Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 42,8%
Απο τις 27 Ιανουαρίου 2025 η διανομή προσωρινού μερίσματος της Helleniq Energy
Το καθαρό προσωρινό μέρισμα της Helleniq Energy ανέρχεται στα 0,19 ευρώ ανα μετοχή
Αύξηση 338,6% στα καθαρά κέρδη 9μήνου της Lavipharm - 16% πάνω οι πωλήσεις
Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lavipharm προ Clawback & Rebates ανήλθαν σε 47,38 εκατ. ευρώ έναντι 40,85 εκατ. ευρώ
Πάνω οι πωλήσεις κάτω τα κέρδη για την Helleniq Energy - Προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή
Η Helleniq Energy παρουσίασε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη γ΄ τριμήνου 49 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά για το εννεάμηνο ανέρχονται στα 284 εκατ. ευρώ
Aegean: Ρεκόρ πωλήσεων και διακίνησης επιβατών στο εννεάμηνο – Στα 330 εκατ. τα EBITDA
O ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean το εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,38 δισ. ευρώ
Φλερτάρουν με τις εξαγωγές, σχεδιάζουν επενδύσεις - Το βαρόμετρο του ελληνικού επιχειρείν
Το δείχνει η τριμηνιαία έρευνα του ΕΒΕΑ και της Deloitte για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τις εκτιμήσεις τους για την οικονομία