Από τα τέλη Ιουνίου του 2019 που υπεγράφη συμφωνία μεταξύ του Ομίλου Ταβουλάρη και της Onex Elefsis Shipyards για την έναρξη εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας πέρασαν τέσσερα χρόνια.
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θετικές οι εντυπώσεις από τη συμφωνία DFC και ONEX
Μέσα σε αυτό το διάστημα έγιναν πολλά βήματα για την εξυγίανση των ναυπηγείων με τον πλέον καθοριστικό την συμφωνία μεταξύ του αμερικανικού αναπτυξιακού οργανισμού, DFC και του ομίλου ONEX για την παροχή 125 εκατ. δολαρίων (μέσω ομολογιακού), χωρίς βέβαια να παραγνωρίζεται η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης πριν δυο εβδομάδες περίπου από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
Με την χρηματοδότηση αυτή, ξεκλειδώνει ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του εξοπλισμού των ναυπηγείων, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν πάνω από 200 πλοία ετησίως.
Ήδη, έχουν επενδυθεί στα ναυπηγεία πριν ακόμη αρχίσουν τη λειτουργία τους 23 εκατ. ευρώ εκ των οποίων αποδόθηκαν περισσότερα από 6 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία των εργαζομένων, ενώ περίπου 8 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν σε υποχρεώσεις που είχαν δημιουργηθεί από την προηγούμενη ιδιοκτησία.
Νέες δεξαμενές
Στη συνέχεια όπως είπε ο επικεφαλής της ONEX Shipyards, Πάνος Ξενοκώστας προγραμματίζονται επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα 300 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις για τη συντήρηση και αναβάθμιση υποδομών (CAPEX) και 200 εκατ. ευρώ για την εξόφληση υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί για τη διάσωση των Ναυπηγείων.
Το πρώτο δείγμα γραφής είναι η δεξαμενή panamax «Στρατής Ανδρεάδης» η οποία υπέστη ριζική ανακαίνιση και εγκαινιάστηκε χθες. Μαζί με τη δεξαμενή που έχει εγκατασταθεί ήδη στο αδελφό ναυπηγείο το Νεώριο Σύρου, είναι οι μεγαλύτερες που διαθέτει η Ελλάδα αυτή τη στιγμή.
Μέχρι την προσεχή άνοιξη θα έχουν ανακαινισθεί και τεθούν σε λειτουργία δυο ακόμη δεξαμενές των ναυπηγείων ενώ στα σχέδια της διοίκησης είναι να έρθει μέχρι το 2025 μία ακόμη μεγαλύτερη δεξαμενή για να εξυπηρετεί πλοία μεγέθους suezmax. Επίσης, μία δεξαμενή aframax θα εγκατασταθεί και στη Σύρο τον ίδιο χρόνο.
Το Νεώριο Σύρου
Να σημειωθεί ότι όμιλος ONEX σχεδιάζει επιπλέον επενδύσεις στη Σύρο ύψους 60 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια των 80 εκατ. ευρώ που έχουν επενδυθεί ήδη.
Ο στόχος όπως εξήγησε ο κ. Ξενοκώστας είναι στα δυο ναυπηγεία να επισκευάζονται σωρευτικά 300 πλοία (100 στη Σύρο που το έχει επιτύχει ήδη και 200 στην Ελευσίνα).
Υπολογίζεται πως μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα παρέχουν άμεσα και έμμεσα περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας ενώ η συνολική συνεισφορά τους στην οικονομία μπορεί να φτάσει το 1% του ΑΕΠ.
Συντήρηση LNG Carriers και αιολικά
Τα ναυπηγεία αλλάζουν ρότα και εκτός από τις επισκευές και συντηρήσεις πλοίων επιδιώκουν με τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες να βρεθούν στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης και της απεξάρτησης από τον άνθρακα.
Έτσι θα δοθεί έμφαση στις μετασκευές πλοίων που στοχεύουν να καλύπτουν τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, στην εγκατάσταση συστημάτων Carbon capture, ενώ θα επιδιώξουν να εξυπηρετήσουν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου καθώς η χώρα μας γίνεται κομβικό σημείο της προσπάθειας της ΕΕ για ενεργειακή απεξάρτηση.
Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα έχουν κεντρικό ρόλο στην ασφαλή ενεργειακή μετάβαση μέσω της υποστήριξης ενεργειακών πλοίων, αλλά και λύσεων ανάπτυξης υπεράκτιων πλωτών ανεμογεννητριών, στο πλαίσιο και του σχεδίου που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση για την εγκατάσταση πλωτών αιολικών πάρκων σε μία σειρά θαλάσσιες περιοχές της χώρας.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023