H MSC είναι η ναυτιλιακή εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας είκοσι ετών και άνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη διαθέτει σήμερα στόλο περίπου 212 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 718.000 teu, δηλαδή κοντά στο 25% του συνόλου του στόλου 20 ετών και άνω.
Ναυτιλία: Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο της MSC στο λιμάνι του Αμβούργου
Είναι αξιοσημείωτο ότι 145 από τα 330 μεταχειρισμένα πλοία τακτικών γραμμών που αγόρασε η MSC από τότε που ξεκίνησε ένα ιστορικό σερί αγορών τον Αύγουστο του 2020 είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω.
Η Maersk έρχεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 48 πλοία σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την Evergreen (36 μονάδες), την ινδονησιακή εταιρεία Tanto Intim Line (23) και τη Hapag-Lloyd (20). Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδονησία η Salam Pasifik είναι επόμενος στη λίστα (19 πλοία), ακολουθούμενος από την COSCO SHIPPING (18), την Arkas, την CMA CGM και την PIL (16 το καθένα).
Όσον αφορά τους Non-Operating ιδιοκτήτες (NOOs), οι κορυφαίοι 30 ιδιοκτήτες με τις περισσότερες μονάδες είκοσι ετών και άνω είναι η Global Ship Lease (GSL – 25 μονάδες), ακολουθούμενη από την Costamare, την Conbulk και τη Danaos (15 η καθεμία). Στη συνέχεια έρχονται η NSB Nierderelbe (12) και η SFL Corporation (9). Ο υπόλοιπος στόλος αυτής της ηλικιακής ομάδας, το μεγαλύτερο μέρος, είναι εξαιρετικά κατακερματισμένος.
Το γηραιότερο containership
Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του πιο γερασμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο με την δραστηριότητα του σηματοδοτεί όλη την πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, εμπορευματοκιβωτίων.
Ξεκίνησε τη ζωή του υπηρετώντας την πρώιμη ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς containers στον ανεπτυγμένο από τότε κόσμο, και όσο μεγάλωνε σε ηλικία, πλησίαζε τις υπό ανάπτυξη περιοχές. Πέρασε από τις ΗΠΑ, τη Βόρειο Ευρώπη και μετά κατέβηκε στο νότο (Μεσόγειο) ακόμη πιο νότια (Νότιος Αμερική) και τώρα βρίσκεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για το πλοίο MARGI, μεταφορικής ικανότητας 486 teu που κατασκευάστηκε το 1970 στην Ολλανδία. Το MARGI παραδόθηκε ως GREYHOUND αλλά έγινε περισσότερο γνωστό ως FLYING SCOT για την αμερικανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SeaLand. Στη συνέχεια πέρασε στην ναυτιλιακή Cast όπου χρησιμοποιήθηκε στη Βόρεια Ευρώπη, αρχικά ως CAST SALMON και αργότερα ως CAST RACCOON.
Στη συνέχεια της καριέρας του ήρθε στη Μεσόγειο με τη Metz Container Lines (MCL) ως PABLO METZ και αργότερα «μετανάστευσε» στη Νότια Αμερική, πριν καταλήξει στη Δυτική Αφρική, την τρέχουσα εμπορική ζώνη δραστηριότητας του. Το πλοίο έχει νεκρό βάρος 4.250 τόνους, μήκος 114,45 μέτρα και πλάτος 20,30 μέτρα.
Το σχέδιό του που προβλέπει να έχει την γέφυρα μπροστά, ήταν ήδη σχετικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά και αρκετά κοινό με πολλά, ειδικά στις ΗΠΑ, πλοία εμπορευματοκιβωτίων αυτής της εποχής.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons