
H MSC είναι η ναυτιλιακή εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας είκοσι ετών και άνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη διαθέτει σήμερα στόλο περίπου 212 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 718.000 teu, δηλαδή κοντά στο 25% του συνόλου του στόλου 20 ετών και άνω.
Ναυτιλία: Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο της MSC στο λιμάνι του Αμβούργου
Είναι αξιοσημείωτο ότι 145 από τα 330 μεταχειρισμένα πλοία τακτικών γραμμών που αγόρασε η MSC από τότε που ξεκίνησε ένα ιστορικό σερί αγορών τον Αύγουστο του 2020 είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω.
Η Maersk έρχεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 48 πλοία σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την Evergreen (36 μονάδες), την ινδονησιακή εταιρεία Tanto Intim Line (23) και τη Hapag-Lloyd (20). Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδονησία η Salam Pasifik είναι επόμενος στη λίστα (19 πλοία), ακολουθούμενος από την COSCO SHIPPING (18), την Arkas, την CMA CGM και την PIL (16 το καθένα).
Όσον αφορά τους Non-Operating ιδιοκτήτες (NOOs), οι κορυφαίοι 30 ιδιοκτήτες με τις περισσότερες μονάδες είκοσι ετών και άνω είναι η Global Ship Lease (GSL – 25 μονάδες), ακολουθούμενη από την Costamare, την Conbulk και τη Danaos (15 η καθεμία). Στη συνέχεια έρχονται η NSB Nierderelbe (12) και η SFL Corporation (9). Ο υπόλοιπος στόλος αυτής της ηλικιακής ομάδας, το μεγαλύτερο μέρος, είναι εξαιρετικά κατακερματισμένος.
Το γηραιότερο containership
Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του πιο γερασμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο με την δραστηριότητα του σηματοδοτεί όλη την πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, εμπορευματοκιβωτίων.
Ξεκίνησε τη ζωή του υπηρετώντας την πρώιμη ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς containers στον ανεπτυγμένο από τότε κόσμο, και όσο μεγάλωνε σε ηλικία, πλησίαζε τις υπό ανάπτυξη περιοχές. Πέρασε από τις ΗΠΑ, τη Βόρειο Ευρώπη και μετά κατέβηκε στο νότο (Μεσόγειο) ακόμη πιο νότια (Νότιος Αμερική) και τώρα βρίσκεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για το πλοίο MARGI, μεταφορικής ικανότητας 486 teu που κατασκευάστηκε το 1970 στην Ολλανδία. Το MARGI παραδόθηκε ως GREYHOUND αλλά έγινε περισσότερο γνωστό ως FLYING SCOT για την αμερικανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SeaLand. Στη συνέχεια πέρασε στην ναυτιλιακή Cast όπου χρησιμοποιήθηκε στη Βόρεια Ευρώπη, αρχικά ως CAST SALMON και αργότερα ως CAST RACCOON.
Στη συνέχεια της καριέρας του ήρθε στη Μεσόγειο με τη Metz Container Lines (MCL) ως PABLO METZ και αργότερα «μετανάστευσε» στη Νότια Αμερική, πριν καταλήξει στη Δυτική Αφρική, την τρέχουσα εμπορική ζώνη δραστηριότητας του. Το πλοίο έχει νεκρό βάρος 4.250 τόνους, μήκος 114,45 μέτρα και πλάτος 20,30 μέτρα.
Το σχέδιό του που προβλέπει να έχει την γέφυρα μπροστά, ήταν ήδη σχετικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά και αρκετά κοινό με πολλά, ειδικά στις ΗΠΑ, πλοία εμπορευματοκιβωτίων αυτής της εποχής.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ