
H MSC είναι η ναυτιλιακή εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας είκοσι ετών και άνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη διαθέτει σήμερα στόλο περίπου 212 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 718.000 teu, δηλαδή κοντά στο 25% του συνόλου του στόλου 20 ετών και άνω.
Ναυτιλία: Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο της MSC στο λιμάνι του Αμβούργου
Είναι αξιοσημείωτο ότι 145 από τα 330 μεταχειρισμένα πλοία τακτικών γραμμών που αγόρασε η MSC από τότε που ξεκίνησε ένα ιστορικό σερί αγορών τον Αύγουστο του 2020 είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω.
Η Maersk έρχεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 48 πλοία σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την Evergreen (36 μονάδες), την ινδονησιακή εταιρεία Tanto Intim Line (23) και τη Hapag-Lloyd (20). Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδονησία η Salam Pasifik είναι επόμενος στη λίστα (19 πλοία), ακολουθούμενος από την COSCO SHIPPING (18), την Arkas, την CMA CGM και την PIL (16 το καθένα).
Όσον αφορά τους Non-Operating ιδιοκτήτες (NOOs), οι κορυφαίοι 30 ιδιοκτήτες με τις περισσότερες μονάδες είκοσι ετών και άνω είναι η Global Ship Lease (GSL – 25 μονάδες), ακολουθούμενη από την Costamare, την Conbulk και τη Danaos (15 η καθεμία). Στη συνέχεια έρχονται η NSB Nierderelbe (12) και η SFL Corporation (9). Ο υπόλοιπος στόλος αυτής της ηλικιακής ομάδας, το μεγαλύτερο μέρος, είναι εξαιρετικά κατακερματισμένος.
Το γηραιότερο containership
Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του πιο γερασμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο με την δραστηριότητα του σηματοδοτεί όλη την πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, εμπορευματοκιβωτίων.
Ξεκίνησε τη ζωή του υπηρετώντας την πρώιμη ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς containers στον ανεπτυγμένο από τότε κόσμο, και όσο μεγάλωνε σε ηλικία, πλησίαζε τις υπό ανάπτυξη περιοχές. Πέρασε από τις ΗΠΑ, τη Βόρειο Ευρώπη και μετά κατέβηκε στο νότο (Μεσόγειο) ακόμη πιο νότια (Νότιος Αμερική) και τώρα βρίσκεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για το πλοίο MARGI, μεταφορικής ικανότητας 486 teu που κατασκευάστηκε το 1970 στην Ολλανδία. Το MARGI παραδόθηκε ως GREYHOUND αλλά έγινε περισσότερο γνωστό ως FLYING SCOT για την αμερικανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SeaLand. Στη συνέχεια πέρασε στην ναυτιλιακή Cast όπου χρησιμοποιήθηκε στη Βόρεια Ευρώπη, αρχικά ως CAST SALMON και αργότερα ως CAST RACCOON.
Στη συνέχεια της καριέρας του ήρθε στη Μεσόγειο με τη Metz Container Lines (MCL) ως PABLO METZ και αργότερα «μετανάστευσε» στη Νότια Αμερική, πριν καταλήξει στη Δυτική Αφρική, την τρέχουσα εμπορική ζώνη δραστηριότητας του. Το πλοίο έχει νεκρό βάρος 4.250 τόνους, μήκος 114,45 μέτρα και πλάτος 20,30 μέτρα.
Το σχέδιό του που προβλέπει να έχει την γέφυρα μπροστά, ήταν ήδη σχετικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά και αρκετά κοινό με πολλά, ειδικά στις ΗΠΑ, πλοία εμπορευματοκιβωτίων αυτής της εποχής.


Latest News

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες