![Ναυτιλία: Ο στόλος με το γηραιότερο containership στον κόσμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/Capture-30.jpg)
H MSC είναι η ναυτιλιακή εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας είκοσι ετών και άνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη διαθέτει σήμερα στόλο περίπου 212 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 718.000 teu, δηλαδή κοντά στο 25% του συνόλου του στόλου 20 ετών και άνω.
Ναυτιλία: Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο της MSC στο λιμάνι του Αμβούργου
Είναι αξιοσημείωτο ότι 145 από τα 330 μεταχειρισμένα πλοία τακτικών γραμμών που αγόρασε η MSC από τότε που ξεκίνησε ένα ιστορικό σερί αγορών τον Αύγουστο του 2020 είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 20 ετών και άνω.
Η Maersk έρχεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης μεγαλύτερης χωρητικότητας, με 48 πλοία σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, ακολουθούμενη από την Evergreen (36 μονάδες), την ινδονησιακή εταιρεία Tanto Intim Line (23) και τη Hapag-Lloyd (20). Μια άλλη ναυτιλιακή εταιρεία από την Ινδονησία η Salam Pasifik είναι επόμενος στη λίστα (19 πλοία), ακολουθούμενος από την COSCO SHIPPING (18), την Arkas, την CMA CGM και την PIL (16 το καθένα).
Όσον αφορά τους Non-Operating ιδιοκτήτες (NOOs), οι κορυφαίοι 30 ιδιοκτήτες με τις περισσότερες μονάδες είκοσι ετών και άνω είναι η Global Ship Lease (GSL – 25 μονάδες), ακολουθούμενη από την Costamare, την Conbulk και τη Danaos (15 η καθεμία). Στη συνέχεια έρχονται η NSB Nierderelbe (12) και η SFL Corporation (9). Ο υπόλοιπος στόλος αυτής της ηλικιακής ομάδας, το μεγαλύτερο μέρος, είναι εξαιρετικά κατακερματισμένος.
Το γηραιότερο containership
Αξιοσημείωτη είναι η πορεία του πιο γερασμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο με την δραστηριότητα του σηματοδοτεί όλη την πορεία ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, εμπορευματοκιβωτίων.
Ξεκίνησε τη ζωή του υπηρετώντας την πρώιμη ανάπτυξη του κλάδου μεταφοράς containers στον ανεπτυγμένο από τότε κόσμο, και όσο μεγάλωνε σε ηλικία, πλησίαζε τις υπό ανάπτυξη περιοχές. Πέρασε από τις ΗΠΑ, τη Βόρειο Ευρώπη και μετά κατέβηκε στο νότο (Μεσόγειο) ακόμη πιο νότια (Νότιος Αμερική) και τώρα βρίσκεται στη Δυτική Αφρική.
Πρόκειται για το πλοίο MARGI, μεταφορικής ικανότητας 486 teu που κατασκευάστηκε το 1970 στην Ολλανδία. Το MARGI παραδόθηκε ως GREYHOUND αλλά έγινε περισσότερο γνωστό ως FLYING SCOT για την αμερικανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων SeaLand. Στη συνέχεια πέρασε στην ναυτιλιακή Cast όπου χρησιμοποιήθηκε στη Βόρεια Ευρώπη, αρχικά ως CAST SALMON και αργότερα ως CAST RACCOON.
Στη συνέχεια της καριέρας του ήρθε στη Μεσόγειο με τη Metz Container Lines (MCL) ως PABLO METZ και αργότερα «μετανάστευσε» στη Νότια Αμερική, πριν καταλήξει στη Δυτική Αφρική, την τρέχουσα εμπορική ζώνη δραστηριότητας του. Το πλοίο έχει νεκρό βάρος 4.250 τόνους, μήκος 114,45 μέτρα και πλάτος 20,30 μέτρα.
Το σχέδιό του που προβλέπει να έχει την γέφυρα μπροστά, ήταν ήδη σχετικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά και αρκετά κοινό με πολλά, ειδικά στις ΗΠΑ, πλοία εμπορευματοκιβωτίων αυτής της εποχής.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά