Η κατάληψη ενός πλοίου που μετέφερε μια πλωτή πλατφόρμα της Shell στα τέλη Ιανουαρίου, βόρεια των Καναρίων Νήσων στον Ατλαντικό, από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές της Greenpeace οδήγησε τον πετρελαϊκό κολοσσό να υποβάλει μήνυση στον περιβαλλοντικό οργανισμό, διεκδικώντας 2 εκατομμύρια ευρώ για πρόκληση ζημίας.
Κάτι που αποτελεί τη μεγαλύτερη νομική απειλή, μπροστά στην οποία έχει βρεθεί η οργάνωση στα 50 χρόνια ιστορίας της.
Shell: Δίνει μερίσματα μαμούθ – Μειώνει δαπάνες για πράσινη μετάβαση
Η διαμαρτυρία
Δεκατρείς ημέρες αφότου κατέλαβαν το πλοίο White Marlin της πλωτής μονάδας FPSO της Shell που μεταφερόταν στη Βόρεια Θάλασσα, οι ακτιβιστές της Greenpeace απομακρύνθηκαν όταν έφτασε στη Νορβηγία. Η βρετανική οργάνωση της ομάδας είπε ότι η διαμαρτυρία ήταν η πιο μακροχρόνια κατάληψη μιας κινούμενης πλατφόρμας πετρελαίου από την Greenpeace.
Η άφιξη του White Marlin στο λιμάνι Haugesund της νότιας Νορβηγίας το πρωί της Κυριακής, 12 Φεβρουαρίου, έγινε δεκτή με αντίστοιχες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, όπως την ανάρτηση πανό στο FPSO που έγραφε «Σταματήστε τη γεώτρηση. Αρχίστε να πληρώνετε», αλλά και την παρακολούθηση από το ιστιοπλοϊκό Tanker Tracker της Greenpeace Nordic μήκους 26 ποδιών.
Η Shell τόνισε ότι δικαιούται να ανακτήσει «το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace», καταγγέλοντας τις διαμαρτυρίες και ζητώντας υψηλή αποζημίωση, που χαρακτηρίστηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση ως «μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές» στην ιστορία της.
Η ζημία
Το White Marlin μετέφερε την πλατφόρμα στο πετρελαιοφόρο πεδίο της Shell’s Penguins στη Βόρεια Θάλασσα. Το συγκεκριμένο πεδίο, που ανακαλύφθηκε το 1974, βρίσκεται περίπου241 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του Shetland. Παρά την επιτυχημένη κατάληψη του πλοίου, η Shell προσπάθησε να αποτρέψει την επιβίβαση περισσότερων ακτιβιστών.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Shell αναφέρεται «στο δικαίωμα διαμαρτυρίας που είναι θεμελιώδες και το σεβόμαστε απόλυτα. Αλλά πρέπει να γίνει με ασφάλεια και νομιμότητα.
Το νομικό κόστος για την εξασφάλιση δύο δικαστικών ασφαλιστικών μέτρων για την αποτροπή περαιτέρω επιβίβασης ήταν σημαντικό. Το ίδιο και το κόστος για τις εταιρείες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν τη διαμαρτυρία στη θάλασσα, για παράδειγμα κινητοποιώντας ένα επιπλέον σκάφος ασφαλείας και αυξάνοντας την ασφάλεια στο λιμάνι. Η ασφάλεια των διαδηλωτών -όπως και του πληρώματος- ήταν πρωταρχικής σημασίας. Δικαίως, δεν διστάσαμε να λάβουμε μέτρα για την προστασία όλων των εμπλεκομένων. Η Shell και οι εργολάβοι της δικαιούνται να ανακτήσουν το σημαντικό κόστος απόκρισης στις επικίνδυνες ενέργειες της Greenpeace».
Η απάντηση
Η Greenpeace ωστόσο δήλωσε πως «ο συγκεκριμένος ισχυρισμός είναι μία από τις μεγαλύτερες νομικές απειλές κατά της ικανότητας του δικτύου Greenpeace να εκστρατεύει στην 50ετή ιστορία του οργανισμού».
Ο περιβαλλοντικός οργανισμός επισήμανε ότι η Shell προσφέρθηκε να μειώσει την απαίτησή της για ζημιά σε 1,31 εκατομμύρια ευρώ, εάν οι ακτιβιστές της Greenpeace συμφωνούσαν να μην διαδηλώσουν ξανά σε καμία από τις υποδομές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Shell στη θάλασσα ή στο λιμάνι.
Η Greenpeace είπε ότι θα το έκανε μόνο εάν η Shell συμμορφωθεί με μια ολλανδική δικαστική απόφαση του 2021 για μείωση των εκπομπών της κατά 45% έως το 2030, για την οποία η Shell άσκησε έφεση.
Latest News
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν